PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV z podpisem - dziwne czy normalne ?

  • 11. Data: 2004-03-11 13:22:28
    Temat: Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Odrzucenie cv z powodu braku podpisu uważam za bzdurę, bo jeżeli komuś
    > zależy na tym podpisie, to może poprosić zaproszoną osobę o jego
    > złożenie i po sprawie.
    > Podobnie, jak umieszcanie klauzuli o zgodzie na przetwarzanie - jeżeli
    > ktoś wysyła cv, to ta zgoda jest oczywista.
    >
    > Pzdr: Catbert

    To jest oczywiście nieprawda.

    Art. 7 Ustawy o ochronie danych osobowych
    Ilekroć w ustawie jest mowa o:

    (...)

    5) zgodzie osoby, której dane dotyczą &#8211; rozumie się przez to oświadczenie woli,

    którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych tego, kto składa
    oświadczenie; zgoda nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli
    o innej treści.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 12. Data: 2004-03-11 17:44:28
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/11/2004 2:22 PM, Liwiusz wrote:

> [...]
    > oświadczenie; zgoda nie może być domniemana lub dorozumiana z oświadczenia woli

    Owszem, z literą prawa nie jest to zgodne - jednakże trudno odwoływać
    się do "litery" autorstwa analfabetów o kwalifikacjach równych zeru.

    Odwróćmy sytuację: czy wyobrażasz sobie, że na cv ktoś napisał, że nie
    wyraża zgody na przetwarzanie danych do celów rekrutacji?

    Można wyrazić zgodę lub nie, nie ma trzeciej możliwości - ustawodawca
    nie powinien wspierać ćwierćinteligentów, którzy wysyłają cv nie mając
    pojęcia, że zawarte w nim dane będą przetwarzane, jakkolwiek by to
    przewtwarzanie rozumieć.
    Ustawodawca również nie poiwnien tworzyć bytów abstrakcyjnych o
    specyficznym charakterze, a takim bytem jest przesłane cv bez zgody na
    przetwarzanie - zdaniem ustawodawcy istnieje taki byt, jeżeli na cv
    brakuje zgody na owo przetwarzanie.

    O zgodzie domniemanej można mówić, gdy ktoś np. wysłał ankietę, w której
    zgadza się na przesłanie giftu, a zostało to zinterpretowane w ten
    sposób, że wyraził zgodę na informowanie go o ofercie handlowej na wieki
    wieków.

    Pzdr: Catbert

  • 13. Data: 2004-03-12 08:06:13
    Temat: Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ? - długie
    Od: "agapx" <a...@o...pl>

    Dziękuje wszystkim za wypowiedzi !!
    Zdaje sobie sprawe, że powód jaki nam podali był tylko pretekstem na dosyć
    niskim intelektualnie poziomie ( a jaka instytucja !!! sąd okręgowy !!!), bo
    jesli komuś zależy na kompetentnych pracownikach to, liczą się kwalifikacje,
    a nie brak podpisu pod cv, który zresztą w każdej chwili można dopełnić.
    Jeśli kogoś interesuje ta sprawa to mogę jeszcze powiedzieć że do drugiego
    etapu rekrutacji - egzamin z pisania- zakwalifikowały się osoby które np.
    nie potrafiły napisać dużej litery na komputerze, albo skończyły edukację na
    poziomie pierwszej klasy średniej wieczorowej, lub też ich poziom pisania na
    klawiaturze zatrzymał się na wystukiwaniu dwoma palcami (znam te przypadki
    osobiście, a było takich znacznie więcej). A co najciekawsze głównym
    warunkiem, jakiego oczekiwali od kandydatów, było BIEGŁE BEZWZROKOWE PISANIE
    NA KLAWIATURZE. No cóż nic dodać nic ująć, nie chciało się rekrutującym
    czytać wszystkiego to pozbyli się na wstępie kilkuset osób, co by nie
    przemęczać wzroku i umysłu.
    ....a człowiek uczy się na błędach
    pozdrawiam
    agapx

  • 14. Data: 2004-03-12 21:33:59
    Temat: Krótko...
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Powiem jako HR , krótko: nie ma to jak dorabiac idealogie do niczego......
    Co za równica czy cv z podpisem czy bez... Naprawde, trzeba miec nierowno
    pod sufitem, zeby sie doczepis, ze ktos nie zlaozyl podpisu, a nie zwrocic
    uwage co wpisal w srodku.

    Recepty na sukces nie ma: hr, jak kazda czesc biznesu tworza ludzie, a ci sa
    rozni. Jednym razem podpiszecie i bedzie zle, innym nie podpiszecie i bedzie
    tez zle.

    Jak dla mnie pierwsze slysze zeby ktos wymagal podpisu na cv, chociaz sam
    niejednokrotnie otrzymywalem tak owe. Widzialem czasem kiedys wyraznie
    somuowana prosbe o podpisana klauzule (bylo to jednak zaznaczone pogrubionym
    tekstem). Podpisuje sie natomiast LM, bo to list, a te zwyczajowo sie
    podpiuje i tyle.

  • 15. Data: 2004-03-13 23:06:02
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Catbert; <c2p8cc$d44$1@korweta.task.gda.pl> :

    > Inicjator wątku odniósł się do podpisu wogóle - elektroniczność
    > dokumentu nie była poruszona.

    A ja to podzieliłem.

    > Jesteś blisko tego, by wprowadzić drugą bzdurną formułke do cv:
    > - oswiadczam własnoręcznym podpisem pod rygorem... że zostałem
    > poinformowany..., wszystkie podane dane są prawdziwe a niniejsze cv ma
    > charakter oświadczenia woli, które skłądam nieprzymuszany przez
    > nikogo...będąc świadom praw i obowiązków jakie nakłada na mnie zawarcie
    > umowy o pracę.

    W tym wypadku odpowiedziałem tylko na sugestię, że podpis pod
    nieprawdziwym CV [razem dwa podpisy - pod CV i pod klauzulą ;)]
    umożliwia zwolnienie pracownika - pomijam już to, że bez oświadczenia
    woli, pracownik może stwierdzić, że podpis w tym wypadku był tylko
    "wzorem". CV to trochę sfera pozaprawna [nie jest skodyfikowanym
    dokumentem] i prawdopodobnie chcąc wygrać sprawę w SP pracodawca
    musiałby udowodnić, że dołożył należytej staranności przyjmując
    pracownika do pracy, że pracownik wygrał dzięki fałszywemu CV, co będzie
    trudne w sytuacji mnogości oferentów i częstym braku jakiejkolwiek
    metodyki wyboru, i że np. stwierdzenie - znam PHP - nie jest równoważne
    z przeczytaniem książki teoretycznej o historii języka, klasyfikacjach i
    podstawach.

    > Odrzucenie cv z powodu braku podpisu uważam za bzdurę, bo jeżeli komuś
    > zależy na tym podpisie, to może poprosić zaproszoną osobę o jego
    > złożenie i po sprawie.

    A ja bym chętnie poznał opinię prawnika i jakąś jednoznaczną wykładnię -
    może GW by spróbowała coś takiego zrobić, zamiast podlizywać się swojemu
    przyszłościowemu targetowi, czyli studentom? ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 16. Data: 2004-03-13 23:06:16
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pe.Ka; <c2p908$hcl$2@opal.futuro.pl> :

    > Biorąc pod uwagę fakt, że podpis elektroniczny w Polsce praktycznie nie
    > funkcjonuje jak mam rozumieć fakt że ogromna większość ogłoszeń
    > szczególnie z sektora IT zawiera formułkę: "LM+CV proszę przesłać na
    > adres userid(at)domena.pl ... w treści dołączyć oświadczenie...".
    > Czy te ogłoszenia to pic na wodę ? Bo wg tego co piszesz wszystkie maile
    > powinny być od razu bez otwierania wywalane do kosza przez reguły mailera.

    Może nie kombinuję, ale się zagalopowałem. ;) Co prawda art. 7 ust. 5
    ustawy o ochronie danych osobowych stanowi:

    5) zgodzie osoby, której dane dotyczą – rozumie się przez to
    oświadczenie woli,
    którego treścią jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych tego, kto
    składa oświadczenie; zgoda nie może być domniemana lub dorozumiana z
    oświadczenia woli o innej treści.

    Art. 27.
    1. Zabrania się przetwarzania danych ujawniających pochodzenie rasowe
    lub etniczne,
    poglądy polityczne, przekonania religijne lub filozoficzne,
    przynależność
    wyznaniową, partyjną lub związkową, jak również danych o stanie zdrowia,
    kodzie
    genetycznym, nałogach lub życiu seksualnym oraz danych dotyczących
    skazań,
    orzeczeń o ukaraniu i mandatów karnych, a także innych orzeczeń wydanych
    w postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
    2. Przetwarzanie danych, o których mowa w ust. 1, jest jednak
    dopuszczalne, jeżeli:
    1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę na piśmie, chyba że
    chodzi o
    usunięcie dotyczących jej danych,

    ale art. 27 [zacytowany powyżej] ust. 1 wyraźnie wyodrębnia podkategorię
    o zaostrzonych rygorach uzyskania zgody [ust. 2], co jak rozumiem
    oznacza, że zgoda na przetwarzanie "normalnych" danych osobowych [CV]
    musi być wyrażona wprost [czyli formułka], ale zgodnie z KC art 60
    "przez każde zachowanie się tej osoby, które
    ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie
    tej woli w postaci elektronicznej.

    Czyli mówiąc krótko - odpowiadając na jedną "przesadę", sam z nikłą
    znajomością prawa, wpadłem w drugą ["przesadę"].
    Musiałem przesadzić, żeby zobaczyć gdzie leży problem - problem tkwi w
    tym, że to, czy podpisane będą wszystkie linijki cv wysłanego
    _elektronicznie_ , sama formułka, czy nie będzie żadnego podpisu [ale
    będzie formułka] nie mają żadnego znaczenia - co prawda oświadczenie
    woli można "wyrazić" elektronicznie, ale już samego podpisu nie [poza
    podpisem cyfrowym], więc uzależnianie przyjęcia aplikacji, oznaczonej
    imieniem i nazwiskiem wysyłającego, od bezwartościowego podpisu jest
    szczytem idiotyzmu.

  • 17. Data: 2004-03-16 12:29:57
    Od: "sharq" <s...@p...com>

    Witam

    rozterce

    >Nie straciliście pracy przez brak podpisu na CV. Po prostu szukali
    >pretekstu, żeby was olać. Zapewniam Cię, że jeśli pracodawcy
    >zależy na konkretnym pracowniku, to nie będzie zwracał
    >najmniejszej uwagi na takie biurokratyczne głupoty.

    ... zgadzam sie w zupelnosci. stare powiedzenie pszczol mowi:
    gdy sie chce uderzyc psa to i kij sie znajdzie.
    bedac na rozmowie w Okregowym Inspektoracie Pracy w Warszawie wielce
    szanowna komisja zazadala od kandydatow na rozmowie kwalifikacyjnej
    przedstawienia certyfikatow, dyplomow, swiadectw szkolenia itp. idt.
    (wczesniej ani w ogloszeniu ani osoba zapraszajaca nie wspomniala ani slowa
    o tych dokumentach) w przeciwnym wypadku kandydat nie zostanie dopuszczony
    do rozmowy kwalifikacyjnej. Paranoja, zero szacunku i wzajemnego zaufania
    dla szukajacych pracy. Olalem ich i podziekowalem.

    pozdrawiam i zycze milego dnia
    s...@p...com