PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV z podpisem - dziwne czy normalne ? › Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV z podpisem - dziwne czy normalne ?
    Date: Thu, 11 Mar 2004 02:39:27 +0100

    Catbert; <c2nrfp$9ar$1@korweta.task.gda.pl> :

    > O ile LM jest informacją o Twoich intencjach, o tyle CV zawiera
    > informacje, które mogą być prawdą lub nie.
    >
    > Podpis na cv poświadcza prawdziwość oświadczenia.
    >
    > Oczywiście można mówić o nadmiernej staranności w stosunkach danego
    > rodzaju przynależnej profesjonalistom działającym na rynku, ale:
    >
    > - jeżeli należałoby zwolnić osobę, która np. jest kompletną nogą w
    > jakiejś dziedzinie, a cv twierdziła, że ma wiedzę i doświadczenie w
    > danej materii - to jest to (cv) dowodem poświadczenia nieprawdy i
    > stanowi samoistny powód do zwolnienia.
> [...]
    Kombinujesz. Na początek mała dawka wiedzy, czyli Kodeks Cywilny:

    Art. 60.
    Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, wola osoby
    dokonującej
    czynności prawnej może być wyrażona przez każde zachowanie się tej
    osoby, które
    ujawnia jej wolę w sposób dostateczny, w tym również przez ujawnienie
    tej woli w
    postaci elektronicznej (oświadczenie woli).

    Art. 78.
    §1. Do zachowania pisemnej formy czynnooeci prawnej wystarcza złożenie
    własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treoeć ooewiadczenia
    woli. Do zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów obejmujących
    treoeć ooewiadczeń woli, z których każdy jest podpisany przez jedną ze
    stron
    lub dokumentów, z których każdy obejmuje treoeć ooewiadczenia woli
    jednej
    ze stron i jest przez nią podpisany.
    §2. Ooewiadczenie woli złożone w postaci elektronicznej opatrzone
    bezpiecznym
    podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne formie pisemnej.

    Czyli:

    1. w odniesieniu do klauzuli i podpisu - biorąc pod uwagę Ustawę o
    ochronie danych osobowych, KAŻDA forma elektroniczna, nie podpisana
    ELEKTRONICZNIE przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu, nadaje się do kosza na śmieci - niezależnie
    jak bardzo "odręcznie" będzie wyglądał zeskanowany podpis. ;)

    2. w odniesieniu do prawdziwości danych - pomijając problem udawania, że
    "to_haker_się_włamał_i_przesłał", lub problem przechowywania wersji
    elektronicznych, bo "wydruk to se każdy może zrobić", pomijając niuanse
    art. 60, z którego można wnosić, że podpis nie jest [w tym wypadku] do
    niczego potrzebny - pozostaje problem tego, czy sam podpis na CV
    cokolwiek oznacza? - wg mnie NIE, chyba, że zostanie dodana jakaś
    formułka w stylu "potwierdzam prawdziwość podanych wyżej danych" i TO
    TEGO FRAGMENTU I TYLKO TEGO BĘDZIE DOTYCZYŁ PODPIS - to dopiero jest
    oświadczeniem woli.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)