PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji › Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
  • Data: 2010-08-27 17:23:38
    Temat: Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:i5810s$g4u$1@inews.gazeta.pl Jacek Kotowski
    <b...@g...pl> pisze:

    > Wychodzisz z błędnego założenia.
    Już dawno wyszedłem z błędnego założenia.
    Od dawna jestem w dobrym.

    > Filolog często może "zatrudniać"
    Niezwykłe odkrycie!

    > Co mam zrobić ze zleceniem na tonę materiałów do przetłumaczenia?
    Podzlecić.
    Sam tak robiłem.

    > Załóżmy, że dostałem zapytanie. I mogą być następne. Poniekąd
    > zatrudniam ludzi. Staję się tym złym pracodawcą. Tym, który wydaje
    > rozkazy (zarządza projektem tłumaczeniowym: jakością, zasobami ludzkimi
    > i czasem).
    To tylko wówczas jeśli masz działalność gospodarczą i zatrudniasz na
    podstawie umowy o pracę.
    Inaczej jesteś zleceniodawcą ew. zamawiającym wykonanie dzieła.
    Nie masz wtedy możliwości wydawania żadnych poleceń. Zawierasz umowę
    cywilno-prawną i jedyne co możesz to dochodzić zawartych w niej klauzul na
    drodze cywilnej.
    A w ogóle to niekoniecznie pracodawca (w ogólnie przyjętym znaczeniu) musi
    być z definicji zły.

    > Po drugie, zdarza mi się dostać zlecenie od firmy by odpalić
    > im wirtualne biuro i spółkę z o.o., zbadać rynek i poszukać dobrego np.
    > inżyniera budownictwa i kosztorysanta... koniecznie z jęz.
    > angielskim...
    No i OK.

    > Po trzecie, zdarza mi się sprawdzać kompetencje językowe
    > pracowników...
    Czyich pracowników?

    --
    Jotte