PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji › Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    From: WOJSAL <w...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV na jednej stronie, lata doswiadczen - zaproszenie do dyskusji
    Date: Fri, 27 Aug 2010 14:55:39 +0200

    W dniu 27.08.2010 11:08, Jacek Kotowski pisze:
    > Przyłożę się w drugim, trzecim czytaniu, najpierw przerzucę wybiorę te, które
    > mówią wprost, że odpowiadają wymaganiom, np. ze względu na język czy
    > wykształcenie kierunkowe. Nieprawdaż. Na to potrzeba właśnie kilku sekund.
    > Proszę porównać z własnym procesem wyboru jakiegokolwiek produktu w
    > internecie. Gdy już zawężę do tychże konkretnych osób, to nawet poświęcę czas
    > żeby poczytać co takiego mają one do powiedzenia na facebooku czy goldenline
    > :-)

    Ja nie neguję podejścia analitycznego (od ogółu do szczegółu). Tylko
    zwracam uwagę na hierarchię kryterium.
    Np. gdybym ja kogoś zatrudniał do pomocy mi, to najpierw bym sprawdził
    kwalifikacje, przebieg kariery, wyksztalcenie itp a dopiero na samym
    końcu (jeśli w ogóle) patrzyłbym na formę CV: ile stron, jaka czcionka
    itp Bo chcę mieć u siebie fachowca a nie czlowieka z ładnie wyglądającym CV.
    A wracając do Twojej analogii: jeśli w sklepie chcę kupić wędlinę,
    a selekcję zacznę od estetyki, zapachu, ceny, a potem klasy/grupy towaru
    - to zamiast kiełbasy kupię mydło :)

    > Ale tak jest, 10 sekund, spróbuj zmierzyć ile to jest. Jeżeli strona
    > internetowa jest interesująca, czytelnik poświęca jej 30 sekund i więcej,
    > jeżeli nie jest, to po max 10 sekundach idzie dalej, opuszcza stronę. Żyjemy w
    > takich czasach.

    Owszem, ale przy wyborze pracownika, warto mu (tj. jego CV) poświęcić
    więcej niż 10 sekund, bo inaczej możemy stracić nie tylko czas jaki
    mu poświęcimy na rozmowie kwalifikacyjnej, ale ryzykujemy również
    zawalonymi terminami, niezadowoleniem klienta itp

    > Policz ile to 10 sekund... zmierz to. Patrzę na cv, wykształcenie ok.
    > kierunkowe, nie kierunkowe to dwa zdania z ostatniego doświadczenia wskazują,
    > że pełnił tę rolę, przez 2 lata. Przejrzę, przeszło, następne. 5 sekund nawet.

    Takiego kryterium, takiego podejścia nie kwestionuję :)

    Pozdrawiam,
    Wojtek