PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - format pliki?

  • 11. Data: 2005-11-12 13:16:13
    Temat: Re: CV - format pliki?
    Od: "Zmiter" <z...@p...onet.pl>

    "Michal" <w...@o...pl> wrote in message news:dl0lcf$5vl$1@m2.bmnet...
    > Moje uszanowanie!
    >
    > W jakim formacie najlepiej przygotować CV (branża IT) - rtf, doc, pdf... ?

    Witam

    Moim zdaniem jest to bardzo ciekawe pytanie. Sam sie borykam z nim od
    jakiegos czasu. DOC czy PDF :)

    PDF jest o tyle moim zdaniem lepszy ze:
    a) omijasz ewentualne problemy z legalnościa oprogramowania
    b)Acrobat jest za free - o reader mi chodzi, co nawet jesli chodzi o
    pracodawce, nie wymaga od niego posiadania worda
    c) CV wyslane w pdf jest bardziej profesjonalne - tutaj moje skromne zdanie
    d) WADA - czasami ktos moze tego nie otworzyc :P

    Co do DOC
    a) 99% firm chyba posiada program umozliwiajacy otworzenie tego formatu.
    b) WADA - roznica wersji WORD moze popsuć caly uklad twojego CV lub LM

    Generalnie z tego co sie sam pytalem i co zauwazylem, firmy nie pisza
    jakiego formatu ma byc CV i LM. Biorac pod uwage ze wiekszosc ludzi wysyla w
    .doc kiedy wyslesz w .pdf wyrozniasz sie juz czyms na poczatku :).
    Kiedy wyslesz .doc i .pdf ktos kto sprawdzi twoje podanie moze jedynie
    stwierdzic ze jestes osoba na tyle inteligentna i zapobiegawcza, ze bierzesz
    pod uwage glupi problem odczytywania podan.
    Stwierdzenie ze dyskwalifikuje cie wyslanie w obu formatach podania jest
    moim zdaniem bledne. Jako HR czy pracodawca widzac cos takiego moze jedynie
    stwierdzic ze podchodzisz do sprawy profesjonalnie a to chyba jak
    najbardziej plusuje.

  • 12. Data: 2005-11-12 18:55:58
    Od: "Już pracuję :)" <m...@o...pl>

    A co jak zmienią się Twoje dane np. adresowe .... :)

    Polecam wyłącznie CV on-line (czyli link do Twojej strony www z życiorysem ...)

    www.szukampracy.com.pl - to jedyna wg mnie w Polsce baza CV, której
    przeglądanie nic nie kosztuje pracodawców.

    Zapłaciłem 5 zł + VAT.

    Zamieściłem tam moje CV i po niecałym miesiącu mam pracę.

    Naprawdę fajna stronka.

    Polecam i pozdrawiam wszystkich szukających pracy.

  • 13. Data: 2005-11-13 13:16:00
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Już pracuję :) napisał(a):

    > www.szukampracy.com.pl - to jedyna wg mnie w Polsce baza CV, której
    > przeglądanie nic nie kosztuje pracodawców.

    W/g mnie do luftu ta stronka :)

  • 14. Data: 2005-11-13 16:35:49
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 12 Nov 2005 09:48:28 +0100, na pl.praca.dyskusje, Paweł Goleń
    napisał(a):

    > A metadane ze swojego CV i LM w doc wycinasz, czy pozwalasz kolejnemu
    > pracodawcy je sobie pooglądać :)
    > Moje zdanie - PDF, a jeśli firma nie potrafi tego odczytać, to lepiej
    > tam nie pracować.

    Dokladnie!!
    Przeciez DOC po to zostal stworzony. I ma darmowa przegladarke. Tego
    formatu uzywa sie ogolnie w internecie i jesli ktos nie posiada
    przegladarki to to jest nienormalne.

    DOC jest niekompatybilne juz samo ze soba, a co dopiero w innych
    programach. PDF w pewnym sensie tez, ale duzo latwiej sciagnac nowa wersje
    Adobe Readera, niz kupowac np. Office'a 2003. W OpenOffice DOC wyglada
    inaczej nic w wordach, czasem zupelnie inaczej.
    RTF jest tez dobry, bo dosc uniwersalny, ale najlepsza gwarancja
    zamierzonego wygladu i wielopatformowosci bedzie tutaj PDF.

    A jak jakas firma nie potrafi tego odczytac, to lepiej tam nie pracowac ;P

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 15. Data: 2005-11-13 16:38:04
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Zachowales sie jak spamer, i byc moze nim jestes, wnikac nie ma co
    (plonk)

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 16. Data: 2005-11-13 17:25:05
    Od: fabio <b...@e...pl>

    In article <dl7ebt$2k9$1@nemesis.news.tpi.pl>, k...@i...pl
    says...

    > W/g mnie do luftu ta stronka :)

    Wrecz jest do bani. Z tymi zdjeciami wyglada jak portal randkowy albo
    policyjne strony z lista poszukiwanych. W dodatku mamy rozjechane
    naglowki blokow i kiepska grafike. I to ma byc ta alternatywa dla
    samodzielnie napisanych CV? Dzieki.

    ..:: fabio

  • 17. Data: 2005-11-13 20:07:13
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Już pracuję :) napisał(a):
> [...]
    >
    > Zamieściłem tam moje CV i po niecałym miesiącu mam pracę.
    >
    > Naprawdę fajna stronka.
    >
    > Polecam i pozdrawiam wszystkich szukających pracy.

    W tych wszystkich spamowych wiadomosciach, od jakichś pomocnych dłoni,
    wujków dobra rada są takie bzdety, że nie wiem, czy się śmiać czy plakać.

    żenada.

  • 18. Data: 2005-11-14 13:31:56
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Już pracuję :)" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zamieściłem tam moje CV i po niecałym miesiącu mam pracę.
    >
    > Naprawdę fajna stronka.
    >
    > Polecam i pozdrawiam wszystkich szukających pracy.

    jestem ciekaw czy autorzy serwisu zdaja sobie sprawe ze polskie prawo
    ZAKAZUJE pobierania jakichkolwiek oplat od szukajacych pracy?
    Oczywiscie autorzy portalu beda sie tlumaczyc, ze tak jak gazety, publikuja
    tylko ogloszenia. Jednak ja sadze ze sa jednak na rynku pracy posrednikiem
    tak wiec oplat nie moga pobierac.

  • 19. Data: 2005-11-15 10:07:22
    Od: jerry <j...@i...pl>

    > W jakim formacie najlepiej przygotować CV (branża IT) - rtf, doc, pdf... ?

    Był nie tak dawno wątek o tym, w której rozpętałem burzliwą dyskusję na
    temat formatu PDF, polecając go do prezentacji CV i LM.
    Jeżeli będziesz zainteresowany argumentami to sobie ten wątek znajdziesz
    i poczytasz.
    Tu jeszcze powtórzę, że PDF jest formatem w którym powinno się wysyłać
    dokumenty w Internecie.
    Pozdrawiam,

  • 20. Data: 2005-11-15 10:29:00
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    jerry napisał(a):

    > Tu jeszcze powtórzę, że PDF jest formatem w którym powinno się wysyłać
    > dokumenty w Internecie.

    Jakiekolwiek dokumenty powinno się wysyłać w formacie zrozumiałym dla
    odbiorcy, z uwzględnieniem zasad wykorzystania medium.

    Jeżeli jakaś specyfika dokumentu jest właściwa dla danego medium, to
    medium prędzej czy później ustala zasady przesyłu. Np. tradycyjna poczta
    wymaga znormalizowanych kopert, dzieli przysyłki na zwykłe, telegramy
    etc. Podobnie ze specyfiką bagaży podręcznych wnoszonych do samolotu
    albo transportem drogowym - gabarytowym i ponadgabarytowym.

    Zdanie, że PDF jest formatem właściwym, można zatem między bajki włożyć.

    pozdr.
    m.