PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV - co sadzicie o moim CV?

  • 61. Data: 2003-10-09 16:23:12
    Temat: Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@n...pl>

    > 6. Kolejne IMHO - najpierw wyksztalcenie, potem doswiadczenie.
    Nie całkiem. Wpierw piszesz o tym, co istotniejsze. Dla absolwenta, który ma
    małe lub wcale doświadczenie zawodowe, najpierw będzie wykształcenie. Dla
    doświadczonego specjalisty wazniejsze będzie umieszczenie wpierw opisu
    kariery zawodowej.

  • 62. Data: 2003-10-09 16:42:40
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    W tym CV jest cała masa zbędnych informacji.

    Gee... zamieściłeś tam udział w bezpłatnym seminarium Altkomu? Weź to wywal,
    bo się ośmieszasz (sorry....) Tak się składa, że również byłam na tym
    seminarium (firma mnie wysłała), ja również na dzisiątkach innych podobnych
    bezpłatnych seminariów i prezentacji. Przecież tego się nie wymienia,
    podobnie jak książek, które przeczytałeś... W ogóle cały dział INNE
    UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE IMHO jest do usunięcia.

    Cała trzecia strona IMO jest do wywalenia. Co kogo obchodzą twoje
    zainteresowania i gazety, jakie czytasz. Liczy się wiedza i doświadczenie.

    To CV jest koszmarnie długie i kompletnie nieczytelne. Pierwszy rzut oka -
    lewitujące zdjęcie - weź je wyrównaj, dorzuć jakąś ramkę 0,5 pkt.

    Wywal słowo "kompetencje" obficie powtarzające się w całej treści.

    Dobra, to tyle
    Powodzenia

    mangha

  • 63. Data: 2003-10-09 17:01:30
    Temat: Re: OT Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marsiuu" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    <cut>

    > zadne sztuczki - bardzo szybko oceniles to co powiedzialem mianem bzdury,

    Noo az tak zle nie bylo - po prostu jak sam zastrzegasz, operator
    opratorowi.... moja odpowiedz nie byla atakiem na ciebie - generalnie
    operatorka taka jaka ja znam nie jest trudna, za procedury odpowiedzialni sa
    admini, cala reszta (oczywiscie zalezna od specyfiki firmy)jest dosc latwa,
    jesli przezyje sie pierwszy szok, bezskutecznie szukajac porownan z innymi
    systemami:)

    > mimo ze zastrzegalem, iz operator operatorowi nie rowny ;-) - to jest
    nazwa
    > stanowiska, ktora nie do konca mowi o tym co sie robilo - bycmoze bylem
    malo
    > pojetny, ale ja na AS/400 mimo doswiadczenia z innymi systemami
    promptowymi
    > czylem sie prawie swobodnie po okolo pol roku i dwuch szkoleniach.

    Farciarzu, miales szkolenia? To szybko wypisz to w CV, bo nie widzialem tam
    tak dosyc istotnej informacji

    > IMHO niemozliwoscia jest pojecie operatorki AS/400 w miesiac pracy na
    zywym
    > organizmie. Jesli masz dostep do jakiejs testowej maszyny gdzie mozesz
    sobie
    > zywnie robic to co chcesz to moze i tak, ale przy pracujacym systemie nie
    > sadze, zebys mial tak duzo sposobnosci do poznania bardziej skomplikownych
    > zadan operatorskich - to jest bardzo zalezne od srodowiska.

    Tam gdzie pracowalem nie bylo testowki i nie bylo czegos takiego jak
    niemozesz:) Albo sie uczysz albo fora ze dwora - takie zycie. A profile
    mialy jakies tam mozliwosci.

    >Tak jak mowilem
    > wczesniej - znam Operatorow, ktorzy maja ekrany porobione na wszystkie
    > czynnosci, a prompta, gdzie by mogli napisac sobie komende WRKACTJOB,
    > widzieli tylko na szkoleniu ;-) - taka operatorke poznaje sie w godziny
    ;-)

    Prawda, ja prompta mialem, wiec to byl miesiac:P

    > tutaj musze cie zaskoczyc - w zyciu zrobilem moze jednego ipla ;-)

    Z reguly wiecej nie potrzeba - zreszta znam operatorow ktorzy nie wiedza co
    to ipl:)
    pozdr
    /p

  • 64. Data: 2003-10-09 17:36:27
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > małe lub wcale doświadczenie zawodowe, najpierw będzie wykształcenie. Dla
    > doświadczonego specjalisty wazniejsze będzie umieszczenie wpierw opisu

    Dlatego IMHO:))

    Aga

  • 65. Data: 2003-10-09 18:23:42
    Od: Łukasz Matuszewski <g...@h...pl>

    Witam!

    Widzę że Twoje CV zrobiło niezłe zamieszanie na grupie ;)
    Dorzucę więc trochę od siebie (bynajmniej nie w celu wywołania zamieszania).

    Po pierwsze:
    Szczerze polecam zmianę formatu na PDF (chyba że chcesz wysłać
    CV tylko do Microsoftu). Ja używam OpenOffice i Twoje CV wygląda
    w nim raczej kiepsko...
    Po drugie:
    W informacjach osobistych zamień kolejność imienia i nazwiska
    i nie oddzielaj ich przecinkiem...
    Po trzecie:
    Moim zdaniem telefon lepiej jest napisać tak: 502 695 050.
    Po czwarte:
    Radzę użycie uczelnianego maila (najlepiej z polibudy).
    Po piąte:
    Aby zmiejszyć objętość CV, doświadczenie zawodowe radzę zapisać
    w formacie:

    data_od - data_do : stanowisko takie_i_takie w firmie_takiej
    (http://www.nazwa_firmy.pl). Zajmowałem się tam
    tym_i_tym.

    Taka forma jest według mnie bardziej czytelna i zajmuje mniej
    miejsca...
    Po szóste:
    Nie cudzołóż ;)
    Po siódme:
    Wykształcenie proponuję zapisać w postaci podobnej jak
    doświadczenie zawodowe...
    Po ósme:
    Zdecydowanie radzę zmienić format zdolności językowych na:
    angielski - dobry w mowie i piśmie
    niemiecki - podstawy
    Po dziewiąte:
    Nie radzę chwalić się znajomością programów biurowych...
    Zamiast lat nauki, lepiej podać stopień opanowania...
    SQL, HTML i XML to nie języki programowania!!!
    Po dziesiąte:
    Jeśli chcesz zostawić dział "gazety" przenieś go lepiej do
    zainteresowań...
    Po jedenaste:
    Powodzenia!

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Matuszewski

  • 66. Data: 2003-10-09 18:42:15
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik Marsiuu napisał:

    > no i tu sa rozne szkoly ;-) - spojrz prosze na statystyki STAT4U na mojej
    > stronie - 90% uzywa XP, a co za tym idzie pewnei takze conajmniej Office
    > 2000 w ktorym przygotowalem swoje CV, a reszta pewnie i tak bardzo dobrze
    > jest przygotowana do czytania tego formatu (w koncu sa to rozumni
    > uzytkownicy innych systemow).

    Jeżeli mówisz o swojej stronie z cv, to 312 odwiedzin trudno nazwać
    statystykami. Ale nawet jesli uznamy, ze 90% uzywa windowsa, to wcale
    nie znaczy ze maja ms office. Sa rownie dobre darmowe programy.

    --
    martin____________________________Marcin_Ciunelis
    o Pilsner Urquell Drinker o GT Arrowhead Rider

  • 67. Data: 2003-10-09 18:43:50
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik Marsiuu napisał:
    > wprost do pracodawcy w formacie cv.doc - nie w html poniewaz nie chce, zeby
    > wyglad mojego CV byl zalezny od przegladarki.

    no to chyba Ci nie wyszło...

    http://www.ds.pg.gda.pl/~martin/cv.png

  • 68. Data: 2003-10-09 18:44:35
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

    Użytkownik Marsiuu napisał:
    > Nino wybacz jednak nie pomogo Ci w skonfigurowaniu Twojego komputera tak jak
    > wczesniej napisalem - niestety nie znam Linuxa, ktorego ty uzywasz :-(

    W cv napisales, ze znasz.

  • 69. Data: 2003-10-09 19:19:03
    Temat: OT Re: CV - co sadzicie o moim CV?
    Od: "Marsiuu" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "martin" <m...@d...pg.gda.pl> napisał w wiadomości

    > no to chyba Ci nie wyszło...
    >
    > http://www.ds.pg.gda.pl/~martin/cv.png

    nalezysz do znikomego procenta ktory uzywa linuxa, powiedzmy sobie szczerze,
    ze jestem w stanie przebolec, to ze akurat na twoim komputerze nie da sie
    otworzyc poprawnie mojego pliku.
    Osobiscie nie znam zadnej firmy w ktorej uzywa sie linuxa do zastosowan
    biurowych, a jesli nawet jest to pracownicy i tak pewnie sa przyzwyczajeni,
    ze na ich komputerach pliki ze swiata moga nie otwierac sie poprawnie.

    dziekuje za uwage
    pozdrawiam
    mariusz

  • 70. Data: 2003-10-09 20:55:33
    Od: martin <m...@d...pg.gda.pl>

> [...]
    > ze na ich komputerach pliki ze swiata moga nie otwierac sie poprawnie.

    A ja znam kilka (w jednej z nich pracuje) w której używa się Open Office
    pod windowsem. I nie jest to mala firemka. Oczyma wyobraźnie widzę
    grymas na twarzy koleżanki zajmującej się rekrutacją gdy po otworzeniu
    takiego cv.