PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV, LM i pare spostrzezen

  • 11. Data: 2003-03-25 11:15:18
    Temat: Re: CV, LM i pare spostrzezen
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > Jak to co? Życiorys mogą składać co najwyżej ludzie z poprzedniej epoki a
    > więc nieudacznicy i obiboki, teraz USA rulez.

    Rozumowanie tak proste, że niemal prostackie.
    Oprócz "ludzi poprzedniej epoki", "życiorys" mogą składan także językowi
    puryści lub osoby, które chcą swoje CV zrobić oryginalne. Jeżeli aplikacja
    ma być dwujęzyczna, to moim zdaniem człowiek składający angielskie- a w
    zasadzie łacińskie - "curriculum vitae" i polski "życiorys", może próbować
    wykazać, że sprawnie posługuje sie obydwoma tymi językami. Nie wiem jak na
    to reagują zawodowi kadrowcy, ale jak usłyszałem od faceta, że (teks
    autentyczny, pisownia fonetyczna) "superwajzował taki prodżekt
    turizm-menadżmentu" (żeby nie było niejasności - gośc całe życie spedził w
    Polsce) to po prostu padłem.
    W niektórych sytuacjach - kontakty z klientem, szkolenia - ważne jest żeby
    człowiek umiał posługiwać się czystą, nieżargonową polszczyzną.
    Jednak z drugiej strony, językowi purysci, bywają nieprawdopodobnie
    uciązliwi we wspólpracy - wydaje mi się, że ta cecha zwykle towarzyszy
    brakowi elastyczności i arogancji.
    pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2003-03-25 13:09:49
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Pawel A. napisał:

> [...]
    > Jednak z drugiej strony, językowi purysci, bywają nieprawdopodobnie
    > uciązliwi we wspólpracy - wydaje mi się, że ta cecha zwykle towarzyszy

    Zmartwie Ciebie i pozostalych - w ofertach Sluzby Cywilnej nie ma czegos
    takiego jak CV, ale jest wlasnie wymagany ZYCIORYS.

    Flyer

  • 13. Data: 2003-03-25 19:43:18
    Od: Dariusz Sznajder <d...@N...beast.tu.kielce.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003 20:19:01 +0100,
    GreG <g...@N...wp.pl> wrote:
    > - wykazcie zrozumienie dla odbierajacego aplikacje mailowe, poprzez
    > odpowiednie nazywanie zalaczanych plikow i napiszcie choc jedno zdanie
    > w tresci maila. Wysylanie plikow o dziwnych nazwach np.
    > "cvnowe-poprawki_bartka.doc
    > albo "curvit.doc" albo "aaa.txt" zalaczone do pustego maila traktuje
    > osobiscie jako obraze.

    Tak a'propos - ogłaszający mogliby pisać w jakim formacie chcą pliki
    dostać.
    Często jest tak, że między *.txt, *.pdf, *.doc trzeba wybierać rzucając
    kostką...

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 14. Data: 2003-03-25 23:38:04
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Mon, 24 Mar 2003 20:19:01 +0100, "GreG" <g...@N...wp.pl> wrote:

    >Przeczytawszy w ostatnim czasie pokazna liczbe aplikacji,
    >chcialbym podzielic sie z wami kilkoma spostrzezeniami:

    To moze ja wysle do kolezanki moje CV i LM (wybrane jedno z wielu) i poprosze o
    ocene ;-)

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 15. Data: 2003-03-26 07:32:55
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    > Często jest tak, że między *.txt, *.pdf, *.doc trzeba wybierać rzucając
    > kostką...

    Proponuje na wszelki wyopadek wysłać wysłać w 4 formatach (powyższe + rtf)
    ;-)

  • 16. Data: 2003-03-26 18:14:29
    Od: "GreG" <g...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > To moze ja wysle do kolezanki moje CV i LM (wybrane jedno z wielu) i poprosze
    > ocene ;-)

    Jesli twoje cv nie zawiera "perelek" wczesniej tu wymienionych,
    to zapewne twoja kandydatura jest odrzucana ze wzgledow czysto
    merytorycznych.

    GreG

  • 17. Data: 2003-03-28 00:12:48
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Wed, 26 Mar 2003 19:14:29 +0100, "GreG" <g...@N...wp.pl> wrote:

    >Jesli twoje cv nie zawiera "perelek" wczesniej tu wymienionych,

    Mysle ze nie. Kiedys tak z ciekawosci jak juz nie mialem o czym trozmawiac z
    head-hunterka, a postanowilem dotrzymac jej towarzystwa do czasu pojawienia sie
    kolejnego kandydata (spotkanie mialo miejsce w kafejce w hotelu) i rozmowa
    zeszla na swobodne tory poprosilem o uwagi do CV (przede wszystkim czy nie za
    dlugie) i LM - generalnie ocenila je pozytywnie.

    >to zapewne twoja kandydatura jest odrzucana ze wzgledow czysto
    >merytorycznych.

    Ja bym powiedzial "z braku plecow". I nie przesadzam bo juz mialem w trakcie
    rozmowy o prace pytania czy naleze do parti ......... bo to by pomoglo oraz czy
    jestem gotowy zapisac sie do ...... jesli zostane przyjety. Widac znalezli juz
    takiego z legitymacja partyjna ;-(

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 18. Data: 2003-03-28 09:46:15
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kyniu napisał:

> [...]
    > jestem gotowy zapisac sie do ...... jesli zostane przyjety. Widac znalezli juz

    A gdzie przyjmuja za legitymacja - tak z ciekawosci sie pytam, bo moze
    bym wreszcie prace znalazl. Zeby nie bylo, ze nie mam charakteru - na
    wyborach i tak bym glosowal po swojemu ;) - partie sa dla mnie zbyt
    abstrakcyjnym tworem, zeby sie nimi przejmowac.

    Flyer

  • 19. Data: 2003-03-29 00:57:07
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 28 Mar 2003 10:46:15 +0100, Flyer <f...@p...gazeta.pl> wrote:

    >A gdzie przyjmuja za legitymacja - tak z ciekawosci sie pytam, bo moze
    >bym wreszcie prace znalazl.

    Np. ARR. Zrteszta jak kolega poczyta gdzie byly czystki po rozpadzie koalicji
    SLD/PSL to zaraz bedzie kolega wiedzial.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 20. Data: 2003-03-29 11:12:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kyniu napisał:

    > Np. ARR. Zrteszta jak kolega poczyta gdzie byly czystki po rozpadzie koalicji
    > SLD/PSL to zaraz bedzie kolega wiedzial.

    No nie - juz myslalem, ze jakas w miare sensowna partia, ale buraki
    nigdy! Tak OT - jak wejdzie ustawa o biopaliwach, to za kilka lat okaze
    sie, ze musimy importowac zyto, owies i ziemniaki, ale za to ARR bedzie
    skupowala w trybie interwencyjnym rzepak, a rolnicy nie beda
    przepuszczac przez granice - oliwy, oleju slonecznikowego, palmowego,
    kakaowego (tluszczu), sezamowego itd. - i znow wrocimy do sielskich
    "wyrobow czekoladopodobnych" i kosmetykow z olejem rzepakowym :).

    Flyer