PracaGrupypl.praca.dyskusjeCV, LM i pare spostrzezen › Re: CV, LM i pare spostrzezen
    From: "Pawel A." <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: CV, LM i pare spostrzezen
    Date: Tue, 25 Mar 2003 12:15:18 +0100

    > Jak to co? Życiorys mogą składać co najwyżej ludzie z poprzedniej epoki a
    > więc nieudacznicy i obiboki, teraz USA rulez.

    Rozumowanie tak proste, że niemal prostackie.
    Oprócz "ludzi poprzedniej epoki", "życiorys" mogą składan także językowi
    puryści lub osoby, które chcą swoje CV zrobić oryginalne. Jeżeli aplikacja
    ma być dwujęzyczna, to moim zdaniem człowiek składający angielskie- a w
    zasadzie łacińskie - "curriculum vitae" i polski "życiorys", może próbować
    wykazać, że sprawnie posługuje sie obydwoma tymi językami. Nie wiem jak na
    to reagują zawodowi kadrowcy, ale jak usłyszałem od faceta, że (teks
    autentyczny, pisownia fonetyczna) "superwajzował taki prodżekt
    turizm-menadżmentu" (żeby nie było niejasności - gośc całe życie spedził w
    Polsce) to po prostu padłem.
    W niektórych sytuacjach - kontakty z klientem, szkolenia - ważne jest żeby
    człowiek umiał posługiwać się czystą, nieżargonową polszczyzną.
    Jednak z drugiej strony, językowi purysci, bywają nieprawdopodobnie
    uciązliwi we wspólpracy - wydaje mi się, że ta cecha zwykle towarzyszy
    brakowi elastyczności i arogancji.
    pozdrawiam
    Paweł