PracaGrupypl.praca.dyskusje › Były szef nie chce mi zapłacić - POMÓŻCIE!!!

  • 1. Data: 2005-01-14 19:05:25
    Temat: Były szef nie chce mi zapłacić - POMÓŻCIE!!!
    Od: OlaM <m...@w...pl>

    Pracowałam pół roku na umowę zlecenie w pewnej firmie. Z pewnych powodów
    (były wśród nich ogólne warunki pracy - fatalna to firma była),
    zrezygnowałam z dalszej współpracy.
    Dostałam za grudzień umowę, ładne zaświadczenie, że tam pracowałam i co
    robiłam, ale do tej pory nie dostałam wynagrodzenia za grudzień. W środę
    dzwoniłam do szefa z przypomnieniem, najpierw zdziwił się, bo podobno
    przelew poszedł, a potem wysłał sms-a z przeprosinami, że przelew "nie
    został zrealizowany". W ciagu pół godziny miałam go dostać. Mineły dwa
    dni i oczywiście nadal nie mam pieniędzy! Jak znowu się upomniałam, to
    szef twierdzi, że tym razem przelew na pewno wyszedł.
    Myślę, że on mnie zwodzi, bo wiem jak było kiedy tam pracowałam - tak
    samo zwodził innych swoich wierzycieli. Chcę mu wysłać ostatnie
    ostrzeżenie, zanim pójdę do PIPu. W sumie to wolałabym uniknąć włóczenia
    się po urzędach, bo nie mam teraz na to w ogóle czasu :(
    Co robić? Jak mam negocjowac z takim idiotą, który nie wie, że w ten
    sposób sam sobie szkodzi bardziej niż mi.

  • 2. Data: 2005-01-14 19:26:16
    Temat: Re: Były szef nie chce mi zapłacić - POMÓŻCIE!!!
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 14 Jan 2005 20:05:25 +0100, OlaM <m...@w...pl>
    zakodował:

    >zanim pójdę do PIPu.

    Jeżeli nie było umowy o pracę (ani nie jesteś w stanie udowodnić, że
    umowa nosiła znamiona umowy o pracę) to ani PIP ani Sąd Pracy nic nie
    ma do tego - pozostaje zwyczajny Sąd Cywilny (czyli płacisz i znikąd
    darmowej pomocy).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-01-14 19:35:48
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "OlaM" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    Ciach ..
> [...]
    > Co robić? Jak mam negocjowac z takim idiotą, który nie wie, że w ten
    > sposób sam sobie szkodzi bardziej niż mi.

    Jeżeli pracowałaś na umowę zlecenie to idź nie do PIP-u a do sądu i to na
    dodatek cywilnego z pozwem o zapłatę. Umowy zlecenia podlegają przepisom
    Kodeksu cywilnego

    J. Borowski