PracaGrupypl.praca.dyskusjeWrażenia z rekrutacji › Re: Buractwo pracodawców
    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Buractwo pracodawców
    Date: Sun, 2 Apr 2006 13:40:56 +0200

    Kaizen w news:bt7v22ls3evra7u3ac2lp31ba9oo1doctj@4ax.com napisał(a):

    > No, to z tego wywnioskować można prostą radę - "Nie chcesz
    > pokazać, że jesteś na słabszej pozycji, nie podawaj ceny
    > (niezależnie czy jesteś pracodawcą, czy pracownikiem)."
    > Dla mnie bzdura.

    Dla mnie to również bzdurny wniosek. Ty piszesz o tym, że na słabszej
    pozycji będzie ten kto pierwszy poda cenę. My o tym, że pierwszy podaje cenę
    ten kto JUŻ jest na słabszej pozycji. Podawanie ceny nie jest przyczyną tej
    słabości, ale jej efektem.
    Jeżeli szukasz specjalistów, których na rynku jest jak na lekarstwo to
    idziesz do wybranego (lub ktoś komu to zlecisz) i mówisz mu - dostaniesz 20%
    więcej tego co dostajesz w tej chwili jeżeli podpiszesz ze mną umowę.
    Oczywiście może zapytać jakie są jego oczekiwania finansowe, ale jeżeli
    pracownikowi nie będzie zależeć to potencjalny pracodawca na pewno nie
    będzie naciskać tylko szybko sam zaproponuje odpowiednią kwotę.

    > Dobry pracownik zawsza ma wiele ofert pracy - więc on tu dominuje.

    Mówimy o ogólnej sytuacji na rynku pracy, a nie o marginesie.

    pozdrawiam
    Greg.