PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brutto 5000 zł, jak to przeliczyć na umowę o dzieło

  • 21. Data: 2009-09-29 15:46:15
    Temat: Re: Brutto 5000 zł, jak to przeliczyć na umowę o dzieło
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Jest. Jeśli oba podmioty są VATowcami (a przy tych kwotach
    > jakie tu padały to niemal pewnik) to podatek jest dla
    > nich neutralny finansowo.

    nie powielaj stereotypów-bzdur!!!!
    vat jest podatkiem jak każdy inny ktury przy tych kwotach musisz zapłącić,
    co najwyżej "znosi" ci się wat zakupiony z watem sprzedanym, a vat od twoich
    zysków musisz zapłącić i nikt ci tego nie zwróci bo niby z jakiej okazji?:O)

    nie wnikając w zrozumienie vatu osoba przedsttawiająca szacowane obliczenia
    wyżej, powinna do sumy dodać te 22% vatu, to że firma zatrudniająca sobie
    ten wat odliczy czy nie to ich problem, w każdym razie jak sobie tego kosztu
    nie dopisze do rachunku to będzie musiał USowi ten wat z własnej kieszeni
    placić!:O(

  • 22. Data: 2009-09-29 15:53:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Papa Smerf wrote:

> [...]
    > zapłącić, co najwyżej "znosi" ci się wat zakupiony z watem
    > sprzedanym, a vat od twoich zysków musisz zapłącić i nikt ci tego nie

    Dlaczego z góry zakładasz, że ten niby pracodawca
    nie będzie płacił tych faktur?

  • 23. Data: 2009-09-29 16:51:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-29, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

> [...]
    > zysków musisz zapłącić i nikt ci tego nie zwróci bo niby z jakiej okazji?:O)

    O czym Ty piszesz? VAT od wystawionych przeze mnie faktur płaci nabywca faktury,
    ja jestem tylko pośrednikiem przelewającym z mojego konta na konto US. Ja z kolei
    płacę VAT kupując sobie różne rzeczy do firmy lub płacąc za usługi, jak zresztą
    każdy obywatel, ale jestem uprawniony do jego odliczenia, więc to co wydam,
    to moge odzyskać, w skrajnym przypadku od US. Gdybym nie miał prawa do jego
    odliczania, to byłoby tak jak mówisz - VAT byłby kosztem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2009-09-29 17:41:55
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > On 2009-09-28, jacem <j...@1...pl> wrote:
    > [...]
    > Że przepraszam co? 90% mojej działalności to są faktury NP,
    > czyli z VATem który sobie nalicza i odlicza nabywca faktury.
    > Sugerujesz, że ja przez to mam jakieś mniejsze możliwości
    > odliczeń, czy jak?

    Nie. Skądże.

    Wiadomo, przy rozmowie z kontrahentem oczywiście posługuję się kwotami
    NETTO.
    To oczywiste.
    Przy wystawianiu faktury doliczam 22% VAT.
    Proste jak cep.

    Chodziło mi o możliwości odliczania sobie różnych drobiazgów (związanych
    z kosztem uzyskania przychodu ;-), których normalnie by sobie nie
    odliczył, jako etatowy pracownik.
    Są plusy i minusy. To jest plus tego typu umowy, ale ma sens przy
    naprawdę wyższych przychodach niż 5000 netto/mies.

    J.

  • 25. Data: 2009-09-29 18:39:58
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "cef" napisał:
    > Dlaczego z góry zakładasz, że ten niby pracodawca
    > nie będzie płacił tych faktur?

    ja nic takiego nie mówię, ja tylko skorygowałem wyliczenia, tak żeby
    pracownik wiedział że jak chce zatobić to co chce netto to do tych wyliczeń
    musi jesz cze dodać do tego wat i dopiero wystawić fakturkę i tyle:O)

  • 26. Data: 2009-09-29 18:48:53
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > O czym Ty piszesz? VAT od wystawionych przeze mnie faktur płaci nabywca
    > faktury,
    > ja jestem tylko pośrednikiem przelewającym z mojego konta na konto US.

    ok, widzę że myślimy o czym innym:O)
    wszystko się zgadza, ale do tej fakturki co ją wystawiasz musisz ten wat
    doliczyć i tyle!!!!
    bo jak go nie doliczysz, to nie zarobisz tyle ile chciałeś tylko o ten wat
    mniej, zgadza się?:O)

> [...]
    > wydam,
    > to moge odzyskać, w skrajnym przypadku od US.

    a niby co chcesz odzyskiwać? wat od zakupów w supermarkecie? z czynszu za
    mieszkanie i bilety do kina?:O)

    nawet jak firma płaci wat i odlicza to zawsze wat od swojego zysku zapłaci,
    a to zwracanie watu to tylko ponoć po to żeby go nie płacić kilkukrotnie jak
    już raz został zapłącony, ale praktycznie i tak płąci się go kilkukrotnie,
    prawda?:O)

  • 27. Data: 2009-09-29 21:22:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Papa Smerf wrote:

> [...]
    > pracownik wiedział że jak chce zatobić to co chce netto to do tych
    > wyliczeń musi jesz cze dodać do tego wat i dopiero wystawić fakturkę

    Cytuję [poprawiłem efekty dysencefalii(?)]

    "vat jest podatkiem jak każdy inny, który przy tych kwotach musisz
    zapłacić, co najwyżej "znosi" ci się vat zakupiony z vatem
    sprzedanym, a vat od twoich zysków musisz zapłacić i nikt ci tego nie
    zwróci, bo niby z jakiej okazji?:O)"

    I zastanów się zanim coś napiszesz,
    choć to pewnie niewiele pomoże...

  • 28. Data: 2009-09-29 22:15:31
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-29, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > ok, widzę że myślimy o czym innym:O)
    > wszystko się zgadza, ale do tej fakturki co ją wystawiasz musisz ten wat
    > doliczyć i tyle!!!!

    A wystaw sobie, że nie muszę, o czym zresztą w tym wątku pisałem.

    > bo jak go nie doliczysz, to nie zarobisz tyle ile chciałeś tylko o ten wat
    > mniej, zgadza się?:O)

    A się nie zgadza, bo wystawiam faktury NP.

    Nadpłacony podatek.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2009-09-29 22:33:03
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "cef" napisał:
> [...]
    > zapłacić, co najwyżej "znosi" ci się vat zakupiony z vatem
    > sprzedanym, a vat od twoich zysków musisz zapłacić i nikt ci tego nie

    i co ma z tego cytatu wynikać nie tak?:O)

    bo w zdaniu chodzi o to że tak czy siak ten wat musisz doliczyć do rachunku,
    płacenie rozumiane jest tu jako koszt dla usługobiet\rcy, jeśli o to ci
    chodziło to nie odpowiadaj i czytanie ze zrozumieniem na przyszłość:O)

  • 30. Data: 2009-09-29 22:38:27
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > A się nie zgadza, bo wystawiam faktury NP.

    a to coś jakieś nowe?:O)
    co to za wynalazek bo widocznie nie jestem na bierząco w zmanach głupich
    przepisuf:O(

    > Nadpłacony podatek.

    jak nadpłacisz to ci dopłacą, ale dalej nie wiem z czego ten gosciu miałby
    sobie niby ten wacik odliczać?:O)