PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracuję w 2 firmach, żądanie stawienia się w pracy w nierealnych godzinach

  • 1. Data: 2009-09-25 19:46:41
    Temat: Pracuję w 2 firmach, żądanie stawienia się w pracy w nierealnych godzinach
    Od: "gosmo" <d...@f...pl>

    Witam,
    Pracuję w dwóch firmach, w jednej na pełnym etacie w drugiej na 1/2 etatu.
    Będąc w pierwszej otrzymałem telefon, że mam się stawić w drugiej bo jest
    awaria i g* ich obchodzi czy mogę, czy nie. Nie mogłem bo rozwiązywałem inny
    problem w pierwszej, no a poza tym mam określone jasno godziny pracy i nie
    mogę się wyrwać. Czy mnie coś chroni? Bo coś widzę nadciągające chmury,
    teoretycznie powinienem się przecież stawić na żądanie pracodawcy.

  • 2. Data: 2009-09-25 19:54:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    gosmo pisze:
> [...]
    > jasno godziny pracy i nie mogę się wyrwać. Czy mnie coś chroni? Bo coś
    > widzę nadciągające chmury, teoretycznie powinienem się przecież stawić

    Dwie prace to raczej Twój problem, a nie pracodawcy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-09-25 20:18:02
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9j6n1$t0k$1@inews.gazeta.pl gosmo <d...@f...pl>
    pisze:

    > Pracuję w dwóch firmach, w jednej na pełnym etacie w drugiej na 1/2
    > etatu. Będąc w pierwszej otrzymałem telefon, że mam się stawić w
    > drugiej bo jest awaria i g* ich obchodzi czy mogę, czy nie.
    Skąd mieli twój telefon i po co odebrałeś?

    > Nie mogłem
    > bo rozwiązywałem inny problem w pierwszej, no a poza tym mam określone
    > jasno godziny pracy i nie mogę się wyrwać. Czy mnie coś chroni?
    Powinien cię chronić zdrowy rozum.

    > Bo coś
    > widzę nadciągające chmury, teoretycznie powinienem się przecież stawić
    > na żądanie pracodawcy.
    Nieprawda.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-09-25 20:27:11
    Od: "gosmo" <d...@f...pl>

    Użytkownik "gosmo" <d...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jasno godziny pracy i nie mogę się wyrwać. Czy mnie coś chroni? Bo coś
    > widzę nadciągające chmury, teoretycznie powinienem się przecież stawić

    Aha, zapomniałem, określone godziny pracy nie pokrywają się 8h w jednej 2h
    przerwy 3h w drugiej + sobota

  • 5. Data: 2009-09-25 20:54:10
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 25 Wrz, 21:46, "gosmo" <d...@f...pl> wrote:
> [...]
    > mogę się wyrwać. Czy mnie coś chroni? Bo coś widzę nadciągające chmury,
    > teoretycznie powinienem się przecież stawić na żądanie pracodawcy.

    A ty zgodnie z kodeskem pracy powinines im powiedziec ze g* xcie to
    obchodzi ze awaria. Zrobisz jk bediesz.

  • 6. Data: 2009-09-26 00:01:38
    Od: darr <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Będąc w pierwszej otrzymałem telefon, że mam się stawić w drugiej bo jest pracy

    Nie wiem co im odpowiedziałeś i czy możesz jeszcze to odkręcic (jeżeli
    podałeś jakieś powody), moim jednak zdaniem dobrą wymówką byłoby
    stwierdzenie, że jesteś akurat 300 kilometrów od ich firmy bo miałeś
    właśnie wyjazd rodzinny (na przykład).

    > Czy mnie coś chroni? Bo coś widzę nadciągające chmury,
    > teoretycznie powinienem się przecież stawić na żądanie pracodawcy.

    Nie jestem ekspertem od prawa pracy, jednak tak na zdrowy rozsądek
    jeżeli nie masz w umowie o pracę jakiejś klauzuli informującej Ciebie,
    że musisz stawic się na każde żądanie pracodawcy to jesteś chroniony
    tym właśnie prawem. Druga sprawa, że jeżeli pracodawca CHCE kogoś
    zwolnic, to zawsze znajdzie jakiś powód (lub go sprowokuje).

    Pozdrawiam,
    darr

  • 7. Data: 2009-09-26 10:44:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-25, SzalonyKapelusznik <s...@g...com> wrote:

    > A ty zgodnie z kodeskem pracy powinines im powiedziec ze g* xcie to
    > obchodzi ze awaria. Zrobisz jk bediesz.

    Mówisz o:

    ---------
    Art. 151.

    § 1. Praca wykonywana ponad obowiązujące pracownika normy czasu pracy,
    a także praca wykonywana ponad przedłużony dobowy wymiar czasu pracy,
    wynikający z obowiązującego pracownika systemu i rozkładu czasu pracy,
    stanowi pracę w godzinach nadliczbowych. Praca w godzinach
    nadliczbowych jest dopuszczalna w razie:

    1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej w celu ochrony życia
    lub zdrowia ludzkiego, ochrony mienia lub środowiska
    albo usunięcia awarii,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    2) szczególnych potrzeb pracodawcy.
    ---------

    ?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-09-26 11:07:12
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > Użytkownik "gosmo" <d...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Aha, zapomniałem, określone godziny pracy nie pokrywają się 8h w
    > jednej
    > 2h przerwy 3h w drugiej + sobota

    Na jakiej podstawie żądają stawienia się w godzinie nieprzewidzianej w
    umowie?

  • 9. Data: 2009-09-26 12:07:04
    Od: "gosmo" <d...@f...pl>

> [...]
    > 1) konieczności prowadzenia akcji ratowniczej w celu ochrony życia
    > lub zdrowia ludzkiego, ochrony mienia lub środowiska

    No tak, ale usuwałem dwie awarie u różnych pracodawców :-/
    Generalnie sprawę udało się załatwić polubownie za pomocą znajomego, któremu
    wiszę skrzynkę piwa, więc aktualnie sytuacja staje się hipotetyczną. Wygląda
    na to, że tam gdzie jest 1/2 etatu trzeba złożyć wypowiedzenie aby nie
    wylecieć dyscyplinarnie następnym razem.

  • 10. Data: 2009-09-26 14:47:38
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    gosmo wrote:

> [...]
    > hipotetyczną. Wygląda na to, że tam gdzie jest 1/2 etatu trzeba złożyć
    > wypowiedzenie aby nie wylecieć dyscyplinarnie następnym razem.

    Przeciez juz ci w tym watku wytlumaczono:

    1. nie odbierac telefonu od pracodawcy po godzinach (no chyba ze masz
    platny dyzur)

    2. jak juz odbierzesz to za kazdym razem jestes u rodziny 300km od
    miejsca awarii (ewentualnie regulowac odleglosc odpowiednio do czasu
    zakonczenia pracy u tego innego pracowdawcy)

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."