PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brutto 5000 zł, jak to przeliczyć na umowę o dzieło

  • 11. Data: 2009-09-28 17:12:44
    Temat: Re: Brutto 5000 zł, jak to przeliczyć na umowę o dzieło
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "aa" napisał:
    > To daje jakieś 8000-8500 na miesiąc.
    > 3500 pensji
    > 1000 zł zus + księgowa
    > 1000 na emeryturę
    > 1200 podatek
    > razem 7700 miesięcznie.
    > Do tego dodaj chorobowe i urlop, według własnego uznania, za które nie
    > dostaniesz kasy i wyjdzie tyle co wyżej.

    do tego jeszcze niech doda 22% VATu, czyli plus 1700zł, czyli wychodzi razem
    jakoś 10tyś.zł:O)

  • 12. Data: 2009-09-28 17:23:44
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h9qrd1$flf$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > do tego jeszcze niech doda 22% VATu, czyli plus 1700zł, czyli wychodzi
    > razem jakoś 10tyś.zł:O)

    Bez przesady. Z tego co policzyłem VAT został uwzględniony, ale tak to
    wygląda.

  • 13. Data: 2009-09-28 18:33:11
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "jacem" napisał:
    > Bez przesady. Z tego co policzyłem VAT został uwzględniony

    w takim razie gdzie go policzyłeś?:O)
    bo ja nic nie widzę:O(

  • 14. Data: 2009-09-28 19:03:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia 27 Sep 2009 23:10:40 +0200, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wklepał(-a):

    >A ja jestem ciekaw co to za twór, bo umowa o dzieło z własnym pracownikiem
    >jest oZUSowana. To mi prędzej wyglada na "umowa o prace na 1000 zł" + pod
    >stołem reszta.

    Są rzeczy na świecie, o którym nie śniło się kontrolerom skarbowym. ;)
    Wystarczy, że będzie to "inna" firma - tzn. ta zlecająca dzieło.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 15. Data: 2009-09-28 19:42:51
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h9oo4i$b4l$1@atlantis.news.neostrada.pl jacem
    <j...@1...pl> pisze:

    z>> Chdzi o to, czy nie jest to po prostu tak naprawdę normalny stosunek
    > Stosunek (analny) owszem.
    > Pracy (umowy) niet.
    Niekoniecznie. Nawet jeśli została zawarta umowa cywilno-prawna można
    dochodzić ( przed sądem pracy) ustalenia faktycznie istniejącego stosunku
    pracy (niekoniecznie analnego), ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami.
    Przeczytaj podany artykuł.

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2009-09-28 20:25:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-28, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > w takim razie gdzie go policzyłeś?:O)
    > bo ja nic nie widzę:O(

    Zabawne jest to liczenie VATU przy sytuacji firma-firma.
    Przecież w takiej sytuacji podatek jest przezroczysty.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-09-28 20:42:22
    Od: "jacem" <j...@1...pl>

    > On 2009-09-28, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:
    > [...]
    > Zabawne jest to liczenie VATU przy sytuacji firma-firma.
    > Przecież w takiej sytuacji podatek jest przezroczysty.

    To prawda, ale zauważ: im wyższy VAT, tym większe możliwości
    (potencjalne) odliczeń tego VAT-u... ;-)

    J.

  • 18. Data: 2009-09-28 20:49:01
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-28, jacem <j...@1...pl> wrote:

    [...]

    > To prawda, ale zauważ: im wyższy VAT, tym większe możliwości
    > (potencjalne) odliczeń tego VAT-u... ;-)

    Że przepraszam co? 90% mojej działalności to są faktury NP,
    czyli z VATem który sobie nalicza i odlicza nabywca faktury.
    Sugerujesz, że ja przez to mam jakieś mniejsze możliwości
    odliczeń, czy jak?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 19. Data: 2009-09-28 22:51:12
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Zabawne jest to liczenie VATU przy sytuacji firma-firma.
    > Przecież w takiej sytuacji podatek jest przezroczysty.

    nie prawdą jest to co piszesz!:O(
    to może być prawda wyłącznie dla firm handlujących (kupują i sprzedają) i to
    pod jednym warunkiem że kupują tego watu tyle co sprzedają:O)
    więc nie jest to żaden przeźroczysty podatek, a 22% WATu będzie musiał
    zapłacić (przy takich zarobkach jakie zapodał) i wątpię żeby sobie cokolwiek
    odliczył poza jakimiś groszami:O)
    oczywiście firma "zatrudniająca" takiego "pracownika-firmę" jak najbardziej
    sobie ten wat odliczy a nawet ma szerokie pole manewru do wyłudzaniu watu:O)

  • 20. Data: 2009-09-29 15:16:24
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-09-28, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

    > nie prawdą jest to co piszesz!:O(

    Jest. Jeśli oba podmioty są VATowcami (a przy tych kwotach
    jakie tu padały to niemal pewnik) to podatek jest dla
    nich neutralny finansowo. Wyjątki to są szczegółowo
    w ustawie opisane.

    [... cut the crap ...]

    --
    Wojciech Bańcer