PracaGrupypl.praca.dyskusje › UP,rejestracja, zasiłek

  • 1. Data: 2009-09-26 06:55:24
    Temat: UP,rejestracja, zasiłek
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Witam
    Mam taką sytuację. Żona była zatrudniona na czas określony, zaszła w ciążę
    i miała umowę przedłużoną do porodu. W sumie wyszło 11 mies. Obecnie
    pobiera zasiłek macierzyński(20 tyg.). Razem wychodzi ponad rok. Rzoumiem,
    że w takiej sytuacji może ubiegać się o zasiłek dla bezrobotnych? Jeśli
    tak to pojawia się drugi problem. Czy można się zgłosić do dowolnego
    PUP-u, czy najbliższego względem zameldowania. Obecnie nie mieszkamy w
    miejscu zameldowania i dojazd do właściwego oddziału byłby uciążliwy. Jak
    ten problem rozwiązać?

    Scowron

  • 2. Data: 2009-09-28 06:35:39
    Temat: Re: UP,rejestracja, zasiłek
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 26 Sep 2009 08:55:24 +0200, Scowron napisał(a):

> [...]
    > PUP-u, czy najbliższego względem zameldowania. Obecnie nie mieszkamy w
    > miejscu zameldowania i dojazd do właściwego oddziału byłby uciążliwy. Jak

    Jeśli podstawa do naliczania macierzyńskiego jest równa lub wyższa od
    najniższej krajowej to zasiłek dla bezrobotnych będzie przyznany.
    Rejestrować się można w tym PUP, na terenie którego jest się zameldowanym.
    W waszym przypadku najprościej zameldować się tymczasowo tam gdzie
    przebywacie.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 3. Data: 2009-09-28 20:32:01
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 28-09-2009 o 08:35:39 Waldek "Jakec" Bulkowski <j...@o...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zameldowanym.
    > W waszym przypadku najprościej zameldować się tymczasowo tam gdzie

    Podstawa macieżyńskiego przewyższała najniższą krajową. Nie wiem jednak
    czy nie więcej będzie problemów z zameldowaniem tymczasowym niż udaniem
    się do właściwego UP.

    Dziękuję.

    --
    Scowron

  • 4. Data: 2009-09-29 09:19:37
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 28 Sep 2009 22:32:01 +0200, Scowron napisał(a):

    > Podstawa macieżyńskiego przewyższała najniższą krajową. Nie wiem jednak
    > czy nie więcej będzie problemów z zameldowaniem tymczasowym niż udaniem
    > się do właściwego UP.

    Teoretycznie nie powinno być problemów z zameldowaniem. Ba! Ustawa wręcz
    nakłada takowy obowiązek, a na osoby nie dopełniające go może być nałożona
    grzywna.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski