PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak zgody na odejscie z firmy w ramach restrukturyzacji.

  • 1. Data: 2005-01-20 08:22:01
    Temat: Brak zgody na odejscie z firmy w ramach restrukturyzacji.
    Od: "GrzesiekR" <g...@i...pl>

    Witam!
    Co zrobić, by bylo dla mnie najkorzystniej!
    W firma w ktorej pracuje w okresie 2004 - 2006 r. trwa restrukturyzacja
    polegająca m.in. na redukcji pracownikow ("wypowiedzenie umowy o prace z
    przyczyn nie dot. pracownikow zostana objeci pracownicy, ktorych stanowiska
    pracy beda likwidowane w wyniku zmian") dobor pracownikow do takiego
    zwolnienia ma byc przeprowadzony wg. kryteriow: m.in. krotki okres
    zatrudnienia w powiazaniu z malym doswiadczeniem zawodowym, posiadane
    doswiadczenie i kwalifikacje zawodowe.
    W firmie pracuje od 3,5 roku, znalazlem sobie nowa prace i chialbym teraz
    odejsc z firmy z odprawa ale niestety moja szefowa nie wyrazila zgody na
    odejscie, co oznacza, ze musze dac 3 miesieczne wypowiedzenie i w sumie z
    dniem 1. maja moglbym podjac prace u nowego pracodawcy. Wypowiedzenia nie
    dalem jeszcze na pismie, gdyz moze do konca biezacego miesiaca uda mi sie
    dojsc do porozumienia i przekonac ja do tego by mogla zlikwidowac moj etat i
    dac mi odprawe. Moje obowiazki zostalyby przejete przez pare innych osob w
    zespole, wiec nie ma problemu ze zlikwidowaniem etatu. Najwazniejsze jest to,
    ze w kwietniu ub.r. szefowa zapronowala wszystkim pracownikom zgloszenie sie
    na liste chetnych do odejscia z odprawa, i m.in. ja na te liste zostalem
    wpisany. Moj bezposredni przelozony nie wyrazil wowczas zgody na odejscie i
    przekonal moja szefowa do tego by mnie nie zwalniac z odprawa, bo wtedy
    jeszcze nie mialem zadnej pracy. Teraz, kiedy mam zalatwiona nowa prace, w
    ktorej musze podjac prace najpozniej od 1. marca b.r. znow nie wyrazono zgody
    na odejscie z odprawa. Zeby bylo jasne to dodam, ze w ub. r. w kwietniu moj
    bezposredni przelozony nie wyrazil zgody na odejscie, teraz kiedy on wyraza na
    to zgode i nawet chce zebym odszedl z odprawa to moja szefowa nie wyraza na to
    zgody. Szefowa to Dyr. depart. natomiast besposredni przelozony do Dyr.
    ds. ... w tymze departamencie.
    Co mam zrobic zeby odejsc z odprawa? Wiem, ze sa przeznaczone etaty do
    zwolnienia i mozna byloby uratowac w ten sposob inna osobe przed zwolnieniem.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2005-01-20 08:50:36
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 09:22:01 +0100, GrzesiekR <g...@i...pl>
    napisał:

    > Co mam zrobic zeby odejsc z odprawa? Wiem, ze sa przeznaczone etaty do
    > zwolnienia i mozna byloby uratowac w ten sposob inna osobe przed
    > zwolnieniem.
    > Pozdrawiam

    Nie zmusisz zakladu pracy do wybrania mniej korzystnego rozwiazania. Jesli
    chca cie zatrzymac, to jedynie wlasne wypowiedzenie na standardowych
    warunkach moze ci umozliwic odejscie.
    Jedno, z czym mozesz sprobowac, to isc do zwiazkow (jesli sa)i przedstawic
    sprawe
    Jesli bedazamiennie mogli uratowac "kowalskiego" wiedzac, ze ty
    akceptujesz wypowiedzenie, moze sie udac.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-01-20 08:57:44
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    From: [krzysztofsf] - 2005-01-20 09:50:

    > Jesli bedazamiennie mogli uratowac "kowalskiego" wiedzac, ze ty
    > akceptujesz wypowiedzenie, moze sie udac.

    W to raczej wątpię.
    Restrukturyzacja zatrudnienia to nie zwolnienie 50 osób, które się będą
    wymieniać. To zwolnienie 50 konkretnych osób zajmujących konkretne
    stanowiska. Inaczej cała operacja pozbawiona jest sensu w dłuższym
    wymiarze czasowym. Taka podmianka byłaby możliwa w momencie, gdyby osoba
    "uratowana" przeszła na stanowisko GrześkaR ale On pisze że Jego
    obowiązki mieliby przejąć pozostali pracownicy Jego działu.

    Ja tu widzę tylko porozumienie stron z końcem lutego. GrzesiekR chce
    odejść z firmy bo znalazł inną pracę i chce jeszcze żeby mu za to
    zapłacić. Odprawa ma służyć jako rekompensata za utracone zarobki dla
    pracownika, który nic nie zawinił. Grzesiek ich nie traci tylko ich nie
    chce. To jest różnica, przynajmniej dla mnie.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ GG:2091615 peka1972#gazeta.pl //\::

  • 4. Data: 2005-01-20 09:19:08
    Od: Jan Kowalski <j...@k...pl>

    > Jesli bedazamiennie mogli uratowac "kowalskiego" wiedzac, ze ty
    Dziękuję. :-)
    Pozdrawiam - Kowalski.

  • 5. Data: 2005-01-20 10:03:37
    Od: "GrzesiekR" <g...@i...pl>

    Jezeli mowa o podmiankach, to byla wyznaczona osoba do przejecia moich
    obowiazkow. Byla to osoba, ktora takze miala zalatwiona nowa prace ale
    wewnatrz firmy. Osoba ta przez pewien czas nie mogla przeniesc sie do innego
    depart. bo nie wyrazala na to zgody wlasnie moja szefowa. Szefowa zgode
    wyrazila na przesuniecie etatu dopiero wtedy, kiedy ja chcialem juz odejsc.
    Jak widac cos jest nie tak. Dodam, ze moge odejsc z odprawa (zagwarantowala mi
    to szefowa na 100 %)dopiero w drugim polroczu (lipiec/sierpien). Jest to
    bardzo odlegly termin a nowy pracodawca nie jest mi w stanie zatrzymac etatu
    az do sierpnia - a moze i do grudnia, bo szefowa jest bardzo zmienna kobieta,
    wiec musze brac wlasnie takie ryzyko pod uwage.
    Jesli

  • 6. Data: 2005-01-23 12:14:52
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

    Witam :)

    Wydaje mi się, że powinieneś się zastanowić, co jest dla Ciebie ważniejsze.
    Łapanie kilku srok za ogon zazwyczaj wychodzi nienajlepiej. :) Może warto
    jednak zrezygnować z tej odprawy pod pozorem ratowania "Kowalskiego" (bez
    urazy), a podjąć pracę w nowej firmie, po uprzednim rozwiązaniu stosunku
    pracy za porozumieniem stron ? Jestem przekonana (jako że wierzę w dobrą
    wolę ludzi- jeszcze), że pójdą Ci na rękę. W końcu masz prawo chcieć zmienić
    pracę, prawda? Zastanów się, może ich opór przed pójściem Ci na rękę wynika
    z tego, że nie chcą dawać Ci pieniędzy, które chcą dać innym pracownikom, w
    mniej korzystnej sytuacji, którzy z pewnych przyczyn zostać nie mogą?

    Pzdr., Sulami.