PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bo Polaka trzeba szanowac !

  • 121. Data: 2006-09-18 12:06:38
    Temat: Re: Bo Polaka trzeba szanowac !
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 18 Sep 2006 10:53:51 +0000 (UTC), użyszkodnik Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> napisał:

    > A co z ludźmi, którzy kupili sobie mieszkanie w bloku, mają odrębną
    > własność lokalu, wpis do księgi, mieszkają w centrum sporego miasta i
    > nagle przychodzi podatek?

    za luksusy się płaci

    nie uważam za uczciwie że po wejściu ustawy o wykupie lokali
    mieszkaniowych część miała prawo do wykupu wartych setki tysięcy
    mieszkaniań w centrach wielkich miast za 5% wartości a inni mieli
    takie prawo wobec postpegeerowskich chat z widokiem na gnojówke gdzie
    do byle roboty trzeba dojeżdżać

    --
    futszaK
    601061867

  • 122. Data: 2006-09-18 12:27:05
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 14:06:38 +0200, futszaK <f...@p...pl>
    w <d...@4...com> napisał:

    > za luksusy się płaci

    Pieprzenie. Taka sytuacja to nie jest luksus, tylko coś najzupełniej
    normalnego, to jest podstawa do wzięcia kredytu hipotecznego na tę
    nieruchomość i to mieszkanie.

> [...]
    > mieszkaniań w centrach wielkich miast za 5% wartości a inni mieli
    > takie prawo wobec postpegeerowskich chat z widokiem na gnojówke gdzie

    Nie romzawiamy teraz o tej części, tylko o części, która skończyła
    studia, poszła do pracy, wzięła kredyt i kupiła u developera dziurę w
    ziemi, którą ten developer weźmie i obuduje blokiem mieszkalnym.

    Tak zwyczajnie. Bez włażenia w bagno spółdzielni (bo je też podatek
    katastralny będzie dotyczył, ale są gorsze od własności hipotecznej).

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 123. Data: 2006-09-18 12:47:23
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    futszaK napisał(a):
    > ...tyle że politycy czy ogólnie elita rządząca (bez względu na opcje
    > polityczną) sa prywatnie właścicielami nieruchomości i nie sądze żeby
    > podcinali gałąź na której siedzą, tymbardziej że dzisiaj są u władzy a
    > jutro będzie tam opozycja a żyć z czegoś trzeba :P

    spoko, spoko. Wylaczy sie z podatkow np budynki przeznaczone dla 23
    rodzin (ilosc okreslona w zal nr 124 poz 4433) z oknami na strone
    polnocna (okreslone w rozporzadzeniu), mieszczace sie w miastach,
    ktorych nazwa zaczyna sie na litere W (okreslone w odrebnych
    przepisach).

    Swoi beda wiedziec, co zrobic, zeby podpadac, reszta nie, zatem nie
    bedzie odliczen podatkowych dokonywanych przez "nieuprawnione osoby", a
    co za tym idzie - skutkow dla budzetu panstwa. I wszyscy zadowoleni.

    --

    glos

  • 124. Data: 2006-09-18 15:21:37
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 08:29:23 +0200, Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >A teraz do nauki wroc! To sie nazywa ubezpieczenie. Bo nie ma nic na
    >temat, ze dostaniesz te pieniadze przez 10 lat, a pozniej radz sobie
    >sam. To jest wlasnie ubezpieczenie od dlugosci zycia.

    To nie jest żadne ubezpieczenie, bo zakład nie ponosi żadnego ryzyka. On ma
    tylko wyliczyć wysokość świadczenia i regularnie je wypłacać.

  • 125. Data: 2006-09-18 18:07:36
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: futszaK [Mon, 18 Sep 2006 14:06:38 +0200]:

    > za luksusy się płaci

    Własne mieszkanie to *luksus* jest...?
    Pardon, ja chyba z innego świata w takim razie...

    Kira

    --
    /(o\ : http://kira.wwt.pl :: http://cyber-girl.net :
    \o)/ GG: 1565217 :: I am what I am, I do what I want

  • 126. Data: 2006-09-18 18:35:40
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Kira napisał:

    > Re to: futszaK [Mon, 18 Sep 2006 14:06:38 +0200]:

    > Własne mieszkanie to *luksus* jest...?
    > Pardon, ja chyba z innego świata w takim razie...
    >

    > Kira

    no co? nie wiedzialas? ze to luksus? w hotelu powinnas mieszkac :) w
    jakims Bristolu (za przeproszeniem)

    pozdr

  • 127. Data: 2006-09-18 20:30:13
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Mon, 18 Sep 2006 12:27:05 +0000 (UTC), użyszkodnik Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> napisał:

    > Pieprzenie. Taka sytuacja to nie jest luksus, tylko coś najzupełniej
    > normalnego, to jest podstawa do wzięcia kredytu hipotecznego na tę
    > nieruchomość i to mieszkanie.

    no to jeśli chcemy kupić lokate kapitału (mieszkanie) za nieswoje
    pieniądze (kredyt) i jeszcze z niego korzystać bezdochodowo to mogą
    być niespodzianki :P

    rzucilem hasło NIERUCHOMOŚCI majac na mysli ich posiadanie na własność
    (zakupionych podczas aktywności zawodowej) i wynajmowanie (w wieku
    emerytalnym) jako w miare stałe źródło alternatywnych,wobec systemu
    ubezpieczeń społecznych,dochodów.

    > Nie romzawiamy teraz o tej części, tylko o części, która skończyła
    > studia, poszła do pracy, wzięła kredyt i kupiła u developera dziurę w
    > ziemi, którą ten developer weźmie i obuduje blokiem mieszkalnym.

    swoją drogą ci cali developerzy to mi się kojarzą z kombinatorstwem i
    produkowaniem uzasadnień zasadności podwyżek cen mieszkań, bo jak się
    wypowiadają to przy takich okazjach właśnie

    całkiem fajny biznes z tego co widze, jeszcze nic nie zbudował a już
    wziął kase, gdybym tak mógł ludziom neta podpinać to bym miał już
    megasieć a sam bym jeździł włoskim samochodem na F i nie byłby to Fiat
    jak obecnie :P

  • 128. Data: 2006-09-19 06:22:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
> [...]
    >
    > To nie jest żadne ubezpieczenie, bo zakład nie ponosi żadnego ryzyka. On ma
    > tylko wyliczyć wysokość świadczenia i regularnie je wypłacać.

    Czyli wylicza ci, ze pieniedzy starczy Ci powiedzmy na 10 lat i po tym
    czasie szukaj sobie pieniedzy na smietniku?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 129. Data: 2006-09-19 07:24:39
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 22:30:13 +0200, futszaK <f...@p...pl>
    w <6...@4...com> napisał:

    > no to jeśli chcemy kupić lokate kapitału (mieszkanie) za nieswoje
    > pieniądze (kredyt) i jeszcze z niego korzystać bezdochodowo to mogą
    > być niespodzianki :P

    No ja bym wolał, żeby takich niepodziewanek nie było.
    Dla mnie mieszkanie nie jest lokatą kapitał, ale po prostu mieszkaniem,
    czyli miejscem, gdzie mogęzłożyćswoje graty i jest mniejsze
    prawdopodobieństwo, że przyjdzie ktoś i powie 'wypad'. Lokata kapitału
    jest na którymś kolejnym miejscu.

    > rzucilem hasło NIERUCHOMOŚCI majac na mysli ich posiadanie na własność
    > (zakupionych podczas aktywności zawodowej) i wynajmowanie (w wieku

    Z mieszkaniem się zgadza ...

    > emerytalnym) jako w miare stałe źródło alternatywnych,wobec systemu
    > ubezpieczeń społecznych,dochodów.

    ... a do emerytury mam jeszcze daleko. I mozliwe, ze wtedy będzie się
    bardziej opłacało sprzedaćna raz, niz wynajmować.

    > swoją drogą ci cali developerzy to mi się kojarzą z kombinatorstwem i
    > produkowaniem uzasadnień zasadności podwyżek cen mieszkań, bo jak się
    > wypowiadają to przy takich okazjach właśnie

    Bo jest koszmarnie popaprany rynek producenta, który dyktuje własne
    ceny. Biurokracja hamuje podaż mieszkań, a popyt rośnie, więc rozną i
    ceny.

    > całkiem fajny biznes z tego co widze, jeszcze nic nie zbudował a już
    > wziął kase, gdybym tak mógł ludziom neta podpinać to bym miał już

    Ale jest możliwośc wzięcia wpisu notarialnego do księgi wieczystej i w
    miarę solidne podstawy do kopania się w sądzie gdyby jednak nie
    zbudował.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 130. Data: 2006-09-19 10:27:41
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 19 Sep 2006 07:24:39 +0000 (UTC), użyszkodnik Jakub Lisowski
    <j...@S...kofeina.net> napisał:

    > Ale jest możliwośc wzięcia wpisu notarialnego do księgi wieczystej i w
    > miarę solidne podstawy do kopania się w sądzie gdyby jednak nie
    > zbudował.

    ta, zbierze kase od 100 takich jak Ty,nawieje za granice z kasą a wy
    się będziecie mogli sądzić do przysłowiowej usranej nie przerywając
    spłacania kretytów oczywiście :>