PracaGrupypl.praca.dyskusje › Błękitna koszula na rozmowie kwalifikacyjnej?

  • 31. Data: 2007-11-22 22:38:58
    Temat: Re: Błękitna koszula na rozmowie kwalifikacyjnej?
    Od: "Pytlar" <p...@o...pl>

    > O jakim kodeksie mówisz?
    >
    > --
    Skrot myslowy, zbyt duzy. Niektore duze firmy maja tam jakies swoje kodeksy
    ubioru itp. Ja np pracuje w instytucji finansowej, tu jakos z natury ludzie
    musza godniej wygladac.

    BTW krawata nie mam nawet, ostatnio mialem go na sobie na obronie, jakis juz
    czas temu. Chodzenie w nim do pracy czy na nawet rozmowe to juz dla mnie
    przesada :)

    Pytlar

  • 32. Data: 2007-11-22 22:45:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fi50ov$384$1@nemesis.news.tpi.pl Pytlar <p...@o...pl>
    pisze:

    > Skrot myslowy, zbyt duzy.
    Skoro tak - to tak... (*)

    > Niektore duze firmy maja tam jakies swoje
    > kodeksy ubioru itp. Ja np pracuje w instytucji finansowej, tu jakos z
    > natury ludzie musza godniej wygladac.
    To fakt, w instytucjach finansowych dobrze kryjąca prawdę fasada jest
    niezbędna.

    > BTW krawata nie mam nawet, ostatnio mialem go na sobie na obronie, jakis
    > juz czas temu. Chodzenie w nim do pracy czy na nawet rozmowe to juz dla
    > mnie przesada
    To nie noś.

    *) Wielki Szu

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2007-11-22 23:58:37
    Od: " to_be_interim" <t...@N...gazeta.pl>

    Ostatnio mój znajomy zdobył pracę właśnie dzięki temu, że nie ubrał się w
    niebieską koszule (ale zrobił to tylko dlatego, że nie zdążył uprać innej).
    Komuś się spodobało, że wykazał się odwagą itd. Ale to była branża PR, gdzie
    ludzie są... hmm... inni.
    W informatycznej wszyscy myślą bardziej pragmatycznie. Wydaje mi się, że biała
    koszula nie zaszkodzi, a pomóc może... No chyba, że branżę zmieniasz. Zresztą
    warto poodwiedzać trochę stron związanych z hr. Zdarzają się dobre opisy
    rozmów kwalifikacyjnych od tej drugiej strony. Mogę podać kilka, jakbyś był
    zainteresowany... Chociaż samemu też da się znaleźć.

  • 34. Data: 2007-11-23 06:39:39
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 22 Nov 2007 21:19:22 +0100, Jotte napisał(a):

    > Coraz częściej przychodzi mi na myśl, że chyba mam jakieś "specyficzne"
    > poczucie humoru. :<
    > Co sobie na grupie pożartuję, to jestem odbierany na serio i mało kto albo
    > nikt się nie śmieje.
    > Czasem jakieś dupki się nawet wkurzą - ale o nich mniejsza, są nieistotni.
    > Dziwne, bo w realu jak jajcuję to działa normalnie.
    > Żartowałem, qrdę - żartowałem!

    Łoł, to ja przepraszam. Uznałem z góry, że się ze mnie nabijasz ;]
    Tekst czytany jeszcze raz, ze świadomością żartu jest już dużo zabawniejszy
    :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 35. Data: 2007-11-23 06:45:55
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 22 Nov 2007 23:58:37 +0000 (UTC), to_be_interim napisał(a):

> [...]
    > Komuś się spodobało, że wykazał się odwagą itd. Ale to była branża PR, gdzie

    To ja myślałem, że z niebieskim będę oryginalny... może jednak wyjmę te
    dżinsy? :>

> [...]
    > rozmów kwalifikacyjnych od tej drugiej strony. Mogę podać kilka, jakbyś był
    > zainteresowany... Chociaż samemu też da się znaleźć.

    Za linki nie obrażę się ani ja, ani zapewne reszta grupy ;) Dopinaj, może
    się komuś przyda.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 36. Data: 2007-11-23 07:22:54
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 22 Lis, 21:02, Piotr <p...@R...com> wrote:

    > Czy przyjście raz na rok czy rzadziej w marynarce typu 'casual' i
    > koszuli to oznaka "sztywnego podejścia" i PRZESZKODA dla ludzi
    > wykształconych?

    marynarka i koszula z kolnierzykiem to dla Ciebie casual clothes???
    Dla mnie casual to (czyste i nie wygniecione!) dzinsy + (czysty i
    niewygnieciony) t-shirt + ew (czysty i niewygnieciony) swetr.

    No luudzie, trzymajcie mnie... Czy ja żyje w innych
    > realiach? Czy tak się postarzałem przez te 27 lat życia? Albo może w
    > środowisku tzw. 'komputerowców' faktycznie koszula to jest wybryk, a
    > norma - brudny t-shirt?

    istnieja rowniez liczne warianty posrednie, jak opisalem wyzej.

    A upraszczajac - na moje przyjscie w garniturze firma musi sobie
    zasluzyc - odpowiednia oferta fin na przyklad :)

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 37. Data: 2007-11-23 07:26:01
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 22 Lis, 21:16, Kapsel <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Dawno temu był tutaj wątek o stroju na rozmowach kwalifikacyjnych jako
    > takim. I ktoś przytoczył zasadę, że na rozmowę powinno się ubierać "o
    > stopień wyżej" niż podczas codziennej pracy. Wysunąłem z tego wniosek, że
    > założenie klasycznego niewyszukanego garnituru na pierwsze spotkanie nie
    > będzie mnie obligować do noszenia go codziennie.

    jesli "niewyszukany garnitur" to dla Ciebie tylko "stopien wyzej", to
    jak chodzisz na co dzien do pracy? W sportowej marynarce i koszulce
    polo z nieformalnym krawatem?

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 38. Data: 2007-11-23 07:33:33
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 22 Lis, 13:55, Any User <u...@a...pl> wrote:

    > W większości firm, w których pracowałem, tak mniej więcej było -
    > zwracanie się per Ty chyba wszędzie, reszta lepiej lub gorzej. Ale przy
    > pierwszej rozmowie wszędzie obowiązywał garnitur - m.in. jako element
    > szacunku wobec rozmówcy.

    Zadbany acz nieformalny stroj rownie dobrze pelni te role. Tym
    bardziej, ze rekrutacja dotyczy stanowiska stricte technicznego, a w
    powszechnym stereotypie programista to i tak chudzielec okularnik w
    wymietych dzinsach i brudnym swetrze ;) Swoja droga, dlaczego
    chudzielec, skoro odzywia sie glownie pizza z cola i prowadzi siedzacy
    tryb zycia?....

    > A to fakt - jak ktoś jest mega-specjalistą, to co innego. Ale przy
    > rekrutacji szeregowego pracownika, trudno mówić o jego dużej wartości
    > rynkowej.

    to nie kwestia bycia "mega-specjalista", a poczucia wlasnej wartosci
    dla firmy. W obecnej sytuacji np nawet sredni (a bywa, ze i
    poczatkujacy!) programisci J2EE sa rozchwytywani przez firmy, na
    ogloszenia malo kto odpowiada i headhunterzy rwa wlosy z glow. W
    takiej sytuacji mozna pozwolic sobie na opisane przeze mnie
    zachowania.

    Tym bardziej, ze masz poczucie, ze Twoj rozmowca musi byc w garniturze
    (jesli jest), bo jest w pracy i rozmawia jako przedstawiciel firmy. Ty
    tylko przyszedles, zeby zobaczyc i wysluchac, czy warto pracowac w tej
    konkretnej firmie.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 39. Data: 2007-11-23 07:39:28
    Od: Piotr <p...@R...com>

    glos wrote:
    > marynarka i koszula z kolnierzykiem to dla Ciebie casual clothes???
    > Dla mnie casual to (czyste i nie wygniecione!) dzinsy + (czysty i
    > niewygnieciony) t-shirt + ew (czysty i niewygnieciony) swetr.

    Może nie dosłownie, ale są różne rodzaje marynarek - bardzo eleganckie i
    takie, w których możesz iść na piwo. Można pod nie również założyć coś
    jeszcze bardziej wyluzowanego niż koszula z kołnieżem... i to są właśnie
    casual :)

    P.

  • 40. Data: 2007-11-23 07:42:57
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 22 Lis, 20:23, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
    > W wiadomościnews:vxviiwkpxw2y.dlg@kapselek.netKapsel

    > Błękit to akurat jasnoniebieski.

    a tu sprawa nie jest taka oczywista - sam bylem podobnego zdania, poki
    watkoczynca nie opisal go jako ciemnoniebieskiego. Rzucilem okiem do
    zrodel wiedzy. Slownik jezyka polskiego powiada, ze "blekit" i
    "blekitny" to intensywny niebieski (intensywny to raczej ciemny?), zas
    wikipedia - jesli ktos wierzy w nia - jest wewnetrznie sprzeczna, raz
    powiadajac, ze to ciemnoniebieski,a raz wyrozniajac wiele rodzajow
    blekitu (wsrod nich zarowno ciemno- jak i jasnoniebieski). Podobnie
    portal wiedzy onetu i encyklopedia interii. Tak wiec, sprawa nie jest
    prosta panowie, proponuje zatem kolory definiowac hexem :)

    --

    Pozdrawiam,

    glos