PracaGrupypl.praca.dyskusje › Błędy w aplikacjach.

  • 11. Data: 2008-01-16 18:59:22
    Temat: Re: Błędy w aplikacjach.
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/OpenDocument
    >
    > jest to standart ISO, pliki worda takowym standartem nie sa.

    Ale pliki Worda są standardem de facto, czyli odzwierciedleniem
    rzeczywistości.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 12. Data: 2008-01-16 19:07:06
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-16 19:59 [Any User] napisał(a):

    > Ale pliki Worda są standardem de facto, czyli odzwierciedleniem
    > rzeczywistości.

    Jakim standardem? To format spopularyzowanego przez monopol,
    nielubianego i drogiego edytora tekstów a nie standard.
    A pomijając kwestię worda i standardów to nie wyobrażam sobie wysyłania
    komukolwiek edytowalnych dokumentów. Tylko pdf.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 13. Data: 2008-01-16 19:10:34
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 19:59:22 +0100, Any User napisał(a):

    > Ale pliki Worda są standardem de facto, czyli odzwierciedleniem
    > rzeczywistości.

    ale ktore? z Worda 97, 2000 czy 2007? Bo one nie sa ze soba w pelni zgodne.
    .doc nie jest zadnym standartem. nalezy stosowac rtf, pdf lub opendocument.

  • 14. Data: 2008-01-16 19:16:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fmlbqs$a3s$1@news.onet.pl kobietka <b...@v...pl>
    pisze:

    > A ja jestem ciekawa czemu niektórzy pracodawcy wymagają, aby aplikacje
    > były napisane jako dokumenty World
    Może sadzą, że tak będzie bardziej "światowo"? ;)

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-01-16 19:31:49
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 20:07:06 +0100, Pe.Ka napisał(a):

    > A pomijając kwestię worda i standardów to nie wyobrażam sobie wysyłania
    > komukolwiek edytowalnych dokumentów. Tylko pdf.

    pdf jest jak najbardziej edytowalny, chyba ze odpowiednio zabezpieczysz
    dkoument (np. kupiles za niemale pieniadze pakiet adobe acrobata)

  • 16. Data: 2008-01-16 19:44:33
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > A pomijając kwestię worda i standardów to nie wyobrażam sobie wysyłania
    > komukolwiek edytowalnych dokumentów. Tylko pdf.

    Ale w biznesie używa tego każdy, a to z prostego powodu: w celu
    utrzymania tego monopolu Microsoft zapewnia szkolenia ze swojego Office
    na różnych studiach itp., przez co Office znają wszyscy i wszyscy go w
    firmach używają.

    I o ile jeszcze szeregowi pracownicy mogą wewnętrznie używać jakiegoś
    pakietu w stylu OpenOffice, to już wymiana dokumentów na zewnątrz idzie
    tylko w formatach MsOffice. Tak jest w dokładnie każdej firmie, którą znam.

    A pomijając kwestię standardów, to nie wyobrażam sobie otrzymywania
    dokumentów w postaci nieedytowalnej. Pomijam już dokumenty biznesowe,
    gdzie pewne rzeczy po prostu muszą być zapewnione - mówię tutaj głównie
    o aplikacjach kandydatów do pracy. Niby gdzie miałbym w takiej sytuacji
    zapisywać notatki, aby wszystko zostało w jednym dokumencie? Bo
    drukowanie i bazgranie długopisem po wersjach papierowych nie wchodzi w grę.

  • 17. Data: 2008-01-16 19:49:40
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > ale ktore? z Worda 97, 2000 czy 2007? Bo one nie sa ze soba w pelni zgodne.
    > .doc nie jest zadnym standartem. nalezy stosowac rtf, pdf lub opendocument.

    Worda 2003, czyli najnowsza odsłona formatów z serii OLE2. Są
    kompatybilne od wersji 97 do 2003, z drobnymi odchyłkami tu i ówdzie.

    Np. wczoraj eksportowałem coś z OpenOffice do RTF (tak, mam też
    OpenOffice w pracy!) i się porozjeżdżały akapity. To o kant dupy z takim
    formatem, który nie umożliwia poformatowania dokumentu tak, jak mi się
    podoba. PDF z kolei jest nieedytowalny, co plasuje go w całkiem innej
    dziedzinie zastosowań.

    Natomiast jeśli chodzi o ODF, to widziałem kilka prób wysłania komuś
    przez innego komuś czegoś w tym formacie (jakichś cenników konkretnie),
    po czym dokładnie każdy z tych przypadków kończył się prośbą, aby
    podesłać to w wersji, którą wszyscy są w stanie otworzyć (=wszyscy w
    biznesie mają MsOffice i tyle, niezależnie od jakiegoś ISO). Tyle
    właśnie mogę powiedzieć na temat ODF.

  • 18. Data: 2008-01-16 19:52:42
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 20:44:33 +0100, Any User napisał(a):

> [...]
    > utrzymania tego monopolu Microsoft zapewnia szkolenia ze swojego Office
    > na różnych studiach itp., przez co Office znają wszyscy i wszyscy go w

    to juz rozumiem czemu poszczegolne MS office nie zapewnieja wewnatrznej
    zgodnosci. Dzieki temu trzeba sie uczyc caly czas i kupowac nowe wersje, bo
    jak sie ma office 97 to juz malo kto poprawnie otworzy dzis jego dokumenty,

> [...]
    > zapisywać notatki, aby wszystko zostało w jednym dokumencie? Bo
    > drukowanie i bazgranie długopisem po wersjach papierowych nie wchodzi w grę.

    do pdfow mozna dopisywac notatki.

  • 19. Data: 2008-01-16 19:55:18
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-16 20:31 [the_foe] napisał(a):

    > pdf jest jak najbardziej edytowalny, chyba ze odpowiednio zabezpieczysz
    > dkoument (np. kupiles za niemale pieniadze pakiet adobe acrobata)

    Eksportuję dokumenty z blokadą zmian z darmowego OO. Mogę zablokować
    nawet możliwość wydruku u odbiorcy a co dopiero grzebanie w nim. Jak
    sobie ktoś skopiuje tekst to na nowym dokumencie pogrzebie (choć i
    kopiowanie bez problemu się blokuje). Nie trzeba do tego pakietu za
    niemałe pieniądze. Już prędzej do edytowania tego pedeefa tylko komu się
    będzie chciało łamać hasło?

  • 20. Data: 2008-01-16 19:58:17
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Wed, 16 Jan 2008 20:49:40 +0100, Any User napisał(a):

> [...]
    > OpenOffice w pracy!) i się porozjeżdżały akapity. To o kant dupy z takim
    > formatem, który nie umożliwia poformatowania dokumentu tak, jak mi się

    to nie kwestia formatu tylko programu eksportujacego.