PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedni absolwenci i studenci (LONG)

  • 131. Data: 2003-06-03 09:10:48
    Temat: Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "FX" <f...@p...onet.pl> wrote in message news:bbfsce$cd0$3@news.onet.pl...
    > Mimo ze tam nie daja zbyt wiele, ale kazdy mysli: "to duza firma,
    > szybko sie rozwija, napewno szybko awansuje. Potem bedzie lepiej."
    > Sam wychodze z takiego zalozenia.

    Bledne to zalozenie... Pracowalam w Interii, firmie zwiazanej w ComArchem
    bardzo scisle... Praca w ComArchu na pewno daje spore doswiadczenie, sa
    szkolenia itp. Ale co do awansu?? Wszyscy moi znajomi, ktorzy tam pracuja sa
    na tych samych stanowiskach od poczatku pracy, pensja moze odrobine im
    wzrosla, gdy minely 3 miesiace od zatrudnienia. I nic poza tym.

    Duze firmy to mit. Moze na zachodzie jest tak, ze w wiekszej firmie
    szybciej/latwiej sie awansuje, ale nie w Polsce.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 132. Data: 2003-06-03 10:37:38
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Kania" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Duze firmy to mit. Moze na zachodzie jest tak, ze w wiekszej firmie
    > szybciej/latwiej sie awansuje, ale nie w Polsce.

    szybciej i latwiej to sie awansuje tylko w startupie, ktory sie predko
    rozwija i na tyle maly jest, ze nie ma jeszcze skostnialych struktur.

    w duzych firmach takich jak SUN, IBM, Intel to jest scisle ustalony
    porzadek dziobania, sa odpowiednie przepisy dotyczace corocznego
    review i anawansowac gdziekolwiek jest niezmiernie trudno - bo
    najpierw takie miejsce, na ktore chcemy swansowac, sie musi zwolnic, a
    potem jeszcze trzeba miec poplecznika w postaci wlasnego szefa, ktory
    nas poprze.
    znacznie latwiej awansowac zmieniajac prace, niz w jakikolwiek inny
    sposob.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 133. Data: 2003-06-03 10:41:19
    Od: Maciej <n...@o...pl>

    Kania wrote:

    > Co do sensu.... to studia wymagaja od studenta duzo pracy samodzielnej.
    > jednak jak patrze na studentow w Polsce, to ucza sie oni od wyznaczonego
    > akapitu w ksiazce. Zadnej inicjatywy, a przy takim podejsciu studiowanie
    > informatyki od zera nie ma sensu.

    I tu sie zgadzam, ze bez samosdzielnej pracy ani rusz. Sam znam takie osoby,
    ktore odtad dotad i nic ponad to, a potem nazywaja sie np. informatykami :)
    A studia maja tylko pomoc, to fakt, ale na poczatku chyba jednak powinno byc
    kilka linijek wprowadzenia od zera, ale takiego porzadnego :)

    Pozdr.
    Maciej

  • 134. Data: 2003-06-03 10:43:50
    Od: Maciej <n...@o...pl>

    Kania wrote:

    > Miales farta a kazdy wyjatek potwierdza regule. Ja siedze na rynku pracy
    > IT od kilku lat. Najpierw z uporem maniaka szukalam pracy stalej, teraz
    > robie zlecenia. i jak widze co i za co oferuje pracodawcy, to wlos mi sie
    > jezy na glowie. Jak Polska wejdzie do Unii to zmykam z tego kraju.

    Nie mowie, ze mi sie nie udalo, ale jezeli tyle mozna zarobic, to wiekszosc
    uwaza, ze w kazdej firmie bez wzgledu na pore dnia i nocy :) I w sumie tak
    chyba powinno byc, a ze nie jest, to juz inna bajka, o miejmy nadzieje
    wesolym zakonczeniu :)

    Pozdr.
    Maciej

  • 135. Data: 2003-06-03 10:51:30
    Temat: Re: Odp: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Kania" <k...@p...onet.pl> writes:

    > I o zaocznych i o dziennych. Dziekan mnie uswiadomil po pierwszym semestrze.

    a czy w ogole chcialo ci sie wziac do reki regulamin studiow i
    poczytac, co tam napisane?
    bo jesli chodzi o dzienne studia na _panstowych_ uczelniach, to w
    zasadzie kazda ma punkt o indywidualnym toku studiow, trzeba tylko
    warunki spelniac.

    w wielu wypadkach studenci dostaja w dupe, bo sami nie wiedza, co moga
    a co nie. dziekan czy jakis wykladowca se moze gadac, co jego zdaniem
    jest a co nie, ale regulamin go obowiazuje, i jesli zrobi cos wbrew
    regulaminowi, to mozna sie odwolac. przynajmniej na panstwowych
    uczelniach sa jasno okreslone procedury takiego postepowania.

    odnosze niejasne wrazenie, ze na wielu uczelniach prywatnych ludzie
    tam sie zapisuja, placa, a boja sie w ogole geby otworzyc i upomniec o
    swoje - a to przeciez ONI sa klientami takiej szkoly, placa i maja
    prawo wymagac.

    pamietam, jak kiedys znajomy studiujacy na PJWSTK o malo nie wylecial
    z roku, bo mu w dzekanacie zgubiono indeks a nie kazdy egzaminator
    zechcial mu wspisac od nowa zaliczenia i egzaminy na podstawie kart
    egzaminacyjnych. w efekcie tego musial niektore egzaminy zdawac
    jeszcze raz.
    jak to uslyszalam, to malo ze stolka nie spadlam z potwornego
    zdziwienia, ze tak dal soba pomiatac.

  • 136. Data: 2003-06-03 11:48:39
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message
> [...]
    > bo jesli chodzi o dzienne studia na _panstowych_ uczelniach, to w
    > zasadzie kazda ma punkt o indywidualnym toku studiow, trzeba tylko

    Regulamin znam na pamiec... Zadna panstwowa uczelnia nie chciala mi
    zaproponowac tego, co moja szkola oferuje kazdemu studentowi.

> [...]
    > regulaminowi, to mozna sie odwolac. przynajmniej na panstwowych
    > uczelniach sa jasno okreslone procedury takiego postepowania.

    No wiesz... Ja mam zajecia w kazdy weekend plus jeden dzien w tygodniu (i to
    sa studia zaoczne!!) W ciagu roku szkolnego(od 1 wrzesnia do konca lipca)
    robie 3 trymestry, mam co najmniej 3 sesje i kupe nauki. Jak sobie, przy
    takim trybie nauki, wyobrazasz indywidualny tok studiow?? Wez pod uwage, ze
    w tygodniu nie mam szansy jezdzic na uczelnie, zwlaszcza, ze mieszkam w inym
    miescie.

> [...]
    > tam sie zapisuja, placa, a boja sie w ogole geby otworzyc i upomniec o
    > swoje - a to przeciez ONI sa klientami takiej szkoly, placa i maja

    Ja place i wymagam. I dostaje przewaznie to czego wymagam. Niestety sa plusy
    i minusy takiego studiowania. najwiekszym minusem jest chroniczny brak
    czasu. Plusem - fakt, ze w ciagu 2 lat i 4 miesiecy robie absolutorium i
    zostaje mi tylko obrona pracy inzynierskiej (mam na to bodajze rok). Nie
    kazdy umie wykorzystac to co daje uczelnia.

> [...]
    > jeszcze raz.
    > jak to uslyszalam, to malo ze stolka nie spadlam z potwornego

    Jak ktos daje soba pomiatac, to jego problem, ale jakos nie widze jaki
    zwiazek ma ta opowiesc z naszadyskusja?

    To, ze czegos sie nie da, to nie oznacza od razu, ze ktos pozwala soba
    pomiatac.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 137. Data: 2003-06-03 11:51:05
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    > znacznie latwiej awansowac zmieniajac prace, niz w jakikolwiek inny
    > sposob.

    Podpisuje sie 'recami i nogami' :)))

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 138. Data: 2003-06-03 12:19:09
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    On 2003-06-02 16:49, Kania wrote:

    > Pracujac w firmie dajacej mozliwosc rozwoju masz szanse stac sie niezla w
    > swojej branzy a pozniej dostajesz lepsza oferte z innej firmy i robisz
    > 'papa' obecnemu pracodawcy.

    Ale zanim staniesz sie niezlym w swojej branzy to minie duzo czasu i
    jakby kazdy pracodawcatak myslal jak Ty, to bysmy mieli niemal 100%
    bezrobocie. Jesli Cie szanuja i nalezycie wynagradzaja to po co masz sie
    przenosic?

    Elfka

    --
    pozdrawiam
    Karolina Budzyńska

  • 139. Data: 2003-06-03 13:11:41
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Elfka" <k...@g...pl.NOSPAM> wrote in message
> [...]
    > jakby kazdy pracodawcatak myslal jak Ty, to bysmy mieli niemal 100%
    > bezrobocie. Jesli Cie szanuja i nalezycie wynagradzaja to po co masz sie

    Dlaczego?? Bo w innej firmie uzywane sa inne technologie, a to daje kolejne
    pole do nauki i rozwoju, bo przewaznie firma, ktora bedzie chciala mnie
    zatrudnic zaoferuje kwote wyzsza niz obecna. To chyba najwazniejsze powody.
    Zmiana jest motorem rozwoju.

    I wcale taki tok myslenia nie powoduje 100% bezrobocia (jak widac) Zaden
    szanujacy sie pracodawca nie bedzie trzymal w firmie osoby, ktora juz dlugo
    pracuje, ale sie nie rozwija, bo mu sie to nie oplaca. Teraz na rynku pracy
    poszukiwane sa osoby chcace sie uczyc i szybko przyswajajace wiedze. Tylko
    takie daja szanse firmie na dynamiczny rozwoj. Ale w pewnym momencie kazdy
    popada w rutyne, no i wtedy pora na wymiane pracownika.

    Wcale nie twierdze, ze to optymalne rozwiazanie, ale tak po prostu jest. I
    trzeba sie z tym pogodzic. Dlatego wole sama zadecydowac o opuszczeniu firmy
    niz dowiedziec sie ktoregos dnia, ze wlasnie zaczal mi plynac termin
    wypowiedzenia.

    --
    Kania
    GG: 299238

  • 140. Data: 2003-06-03 14:53:08
    Od: Elfka <k...@g...pl.NOSPAM>

    On 2003-06-03 15:11, Kania wrote:

> [...]
    > zatrudnic zaoferuje kwote wyzsza niz obecna. To chyba najwazniejsze powody.

    Owszem, ale sa ludzie, ktorzy lubia swoja prace, spelniaja sie w tym nad
    czym pracuja, realizuja swoj maly podtep w firmie i nie chca zmieniac
    miejsca pracy. Przeciez nie kazda praca ma nalepke: biuro.

> [...]
    > takie daja szanse firmie na dynamiczny rozwoj. Ale w pewnym momencie kazdy
    > popada w rutyne, no i wtedy pora na wymiane pracownika.

    Kwestia wzgledna... Jak wiesz wiele firm woli jak pracownik robi swoje i
    chowa swoje ambicje do kieszeni. Nie kazdy szef lubi, jak jego podwladny
    jest madrzejszy od niego ;)

    > <ciach> Dlatego wole sama zadecydowac o opuszczeniu firmy
    > niz dowiedziec sie ktoregos dnia, ze wlasnie zaczal mi plynac termin
    > wypowiedzenia.

    Tu masz absolutna racje!

    Elfka