PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobotni, uważajcie!

  • 1. Data: 2004-12-28 10:56:36
    Temat: Bezrobotni, uważajcie!
    Od: Artur <a...@A...pl>

    Przeczytajcie http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,24671
    24.html
    Ta urzędaska chyba nie wie w jakich czasach żyje. Być może w czasie wywiadu
    miała "pomroczność jasną", bo na logicznie myślącą osobę to raczej nie
    wygląda.
    --
    Pozdrawiam, Artur

    Post wysłany 2004-12-28 11:52:46.

  • 2. Data: 2004-12-28 11:34:39
    Temat: Re: Bezrobotni, uważajcie!
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2004 11:56:36 +0100, Artur
    <a...@A...pl> napisał:

> [...]
    > wywiadu
    > miała "pomroczność jasną", bo na logicznie myślącą osobę to raczej nie

    Nie wyglada.
    Pomijajac zalety wynikajace z telefonu kom dla osoby poszukujacej pracy,
    to taki telefon na abonamet (rozumiem, ze pre-paid ta pani nie sciga z
    urzedu?) ma to do siebie, ze nie mozna zrezygowac z umowy przed jej
    wygasnieciem, poniewaz wiaze sie to z wysokimi karami umownymi.
    Sadzac po komentarzu dotyczacego posiadania TV bez abonamentu, wzorcowy
    podopieczny wrecz powinien nie oplacac roznych oplat i miec kilka
    egzekucji komorniczych w toku.
    W sumie ma to sens - jako pomoc socjalna zminimalizowana do najgorzej
    sytulowanych, (mowa jest o zasilkach spolecznych a nie dla bezrobotnych).
    Ale dla mnie logiczneijsze by bylo, jesli ta pani przed decyzja o
    wstrzymaniu pomocy za "posiadanie telefonu" przeanalizowala umowe
    podpisana z operatorem (brak mozliwosci rozwiazania) oraz czy posiadacz
    korzysta z telefonu do rozmow przychodzacych czy gada godzinami o
    pierdolach z najblizsza rodzina poza darmowymi minutami.
    Wzmianka o mozliwosci skorzystania z aparatu w osrodku rozbawila mnie do
    lez, bo juz widze, jak taki zasilkowy bezrobotny moze sobnie podzwonic od
    nich na telefony komorkowe podane w ogloszeniach pracodawcow.

  • 3. Data: 2004-12-28 12:03:55
    Od: "ewela" <e...@v...pl>

    > Ciekawy artykuł, nie powiem. Ja jestem zdania, że owszem wywiad srodowiskowy
    jest konieczny, ale zgodze się, że jest głupotą zabieranie zasiłków, jeżeli
    ktoś posiada telefon komórkowy. Przeciez wiadomo wszem i wobec, że tak sobie
    nie mozna zrezygnowac z telefonu - powód wysokie kary umowne. Co do
    przegladania umów o rachunek osobisty czy tez wniosków o ten rachunek - nie
    wierzę w to specjalnie - po co ktoś miałby przynosić taki wniosek czy też
    umowę rachunku do urzędu jak wystarczy podać tylko nr rach. na jaki maja być
    przelane środki z zasiłku a co wiecej jaki urzędnik ma prawo do zagladania do
    czyiś dokumentów w bankach (jest przecież coś takiego jak ochrona danych
    osobowych i tajemnica bankowa - prawda?)Niestety sa potrzebujący i są też
    osoby, które nadwyrężają ułomność "systemu" i cos powinnysmy z tym zrobić.
    Sama znam parę osób, które nie powinny korzystać z tego typu pomocy a jednak
    to robią, bo na to pozwala im "system". Tak to już u nas jest!

  • 4. Data: 2004-12-28 12:06:51
    Od: "_Zibi_" <n...@w...com>

    Użytkownik "Artur" <a...@A...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wywiadu
    > miała "pomroczność jasną", bo na logicznie myślącą osobę to raczej nie
    Wniosek z tego ciekawy za chwilę urzędy uznają że należy rozpuścić cały
    majątek będąc na bezrobociu aby uzyskać zasiłek a potem zaczynać od nowa.

  • 5. Data: 2004-12-28 12:22:21
    Od: "AKS" <o...@b...zag.pl>

    Artur news:1ffq34x22wwvs.bjh3k173zqye$.dlg@40tude.net napisał (-a):

> [...]
    > Ta urzędaska chyba nie wie w jakich czasach żyje. Być może w czasie
    > wywiadu miała "pomroczność jasną", bo na logicznie myślącą osobę to

    Z opowiesci znajomych mieszkajacych w Niemczech sprawa zasilkow
    wyglada podobnie - moze akurat posiadanie telefonu GSM nie jest
    zabronione, ale internetu juz tak.
    Generalnie sprawdzaja twoj stan majatkowy, oszczednosci, auto itp
    i wyliczaja Ci na ile przy danych oplatach (tu: po ich zmiejszeniu)
    na ile mieisiecy starczy ci srodkow.
    I tak rezygnujesz z oszczednosci, wczasow, netu itp.
    Mowa oczywiscie o trzecim "stopniu" zasilku, czyli tym najnizyszm;
    w praktyce to chyba po ok. 1,5-2 lat bezrobocia.
    To logiczne - dlaczego masz otrzymywac od Panstwa pieniadze na zycie,
    podczas gdy jedziesz BMW i masz na koncie pieniadze?
    Inni tego nie maja i dla tych wlasnie osob moze zabraknac.
    Tak jak wspomnialam posiadanie GSM to przesada, dlatego wlasnie
    ze najczesciej poprzez komorke kontaktujemy sie z przyszlym pracodawca.

    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 6. Data: 2004-12-28 12:31:25
    Od: "AKS" <o...@b...zag.pl>

    A i najwazniejsze czego brakuje u nas - w Niemczech
    wyplacany jest zasilek wg twojej ostatniej pensji (zdaje sie
    najpierw 80 lub 60 %, pozniej mniej, a na koniec stawka najnizsza).
    U nas nadal wszyscy dostaja po rowno, niezalenie od poprzedniej
    pensji, wyksztalcenia etc.
    To "rowno" tam a u nich jest nieporownywalne, poniewaz u nas
    to prawie racje glodowe.. ech.
    Mam nadzieje, ze w opisie sytuacji w Niemczech za bardzo nie
    minelam sie z prawda, jesli tak przepraszam - tak mniej wiecej
    zapamietalam rozmowe ze znajomymi.

    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 7. Data: 2004-12-28 13:13:22
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Artur [Tue, 28 Dec 2004 11:56:36 +0100]:

    Ja prywatnie proponuje jeszcze kazac im poodlaczac telefony
    stacjonarne, tez nie sa niezbedne do zycia a placic za nie
    abonament trzeba. W zasadzie jakby sie tak zastanowic, to
    powinni jeszcze posprzedawac pralki (mozna recznie), meble
    (da rade trzymac ciuchy na kupie i przezyc), natychmiast
    byc wykluczani z zasilku po zlapaniu z biletem autobusowym
    w rece (a piechota to nie laska?) no i konieczna jest tez
    szczegolowa kontrola czy nie maja przypadkiem w domu np.
    smyczy czy kaganca (psa nalezy zjesc zamiast na niego kase
    wydawac, no nie?).

    Popadanie w paranoje to widze dosc charakterystyczna cecha
    naszych urzednikow.

    A swoja droga: "Zauważyliśmy, że na umowach z bankiem na
    pytanie o kontakt telefoniczny wielu podawało numer komórki"
    -- czy ja dobrze rozumiem ze oni wsadzili nosy w prywatne
    umowy ludzi z bankami? Na jakiej niby podstawie?

    Kira

  • 8. Data: 2004-12-28 13:16:16
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Kira [Tue, 28 Dec 2004 14:13:22 +0100]:

> [...]
    > -- czy ja dobrze rozumiem ze oni wsadzili nosy w prywatne
    > umowy ludzi z bankami? Na jakiej niby podstawie?

    A tak jeszcze z ciekawosci: konto bankowe rozumiem jest
    znacznie niezbedniejsze dla przezycia niz komorka? ;) Bo
    jak widac tych sie nie czepiaja... ;)

    Kira (ubawiona)

  • 9. Data: 2004-12-28 13:45:28
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "AKS" <o...@b...zag.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam nadzieje, ze w opisie sytuacji w Niemczech za bardzo nie
    > minelam sie z prawda, jesli tak przepraszam - tak mniej wiecej

    Ja tez z rozmow wiem, ze w DE jak urzad placi np. za czlowieka czynsz - to
    ten czlowiek nie moze nikogo nocowac u siebie w domu. System jest tam bardzo
    opiekunczy, ale osoba bedaca pod opieka podlega roznym restrykcjom - na moj
    gust anarchiczni Polacy podniesliby protest :)

    To z komorka to rzeczywiscie glupie. Czlowiek, ktory szuka pracy, musi miec
    telefon. Dzwonienie do znajomych i zostawianie wiadomosci moze zniechecic
    pracodawce, bo czesto przez telefon zadaje sie pierwsze pytania z rozmowy
    kwalifikacyjnej. A komorka w wielu wersjach jest tansza niz telefon
    stacjonarny.

    Komus sie chyba myslenie zatrzymalo na pierwszych latach kapitalizmu, gdy
    biznesmeni w bialych skarpetkach wystawali na rogach ulic trzymajac przy
    uchu ciezkie wowczas komorki i wrzeszczeli do nich teksty bedace chwaleniem
    sie przypadkowym przechodniom wysokoscia zawieranych transakcji. :D

    U bezrobotnego _narzedzia szukania pracy_ powinny byc traktowane jako rzeczy
    niezbedne. Telewizor jest w tym kontekscie zbedny, a dostep do Internetu
    niezwykle pomocny.

    I.

  • 10. Data: 2004-12-28 15:30:33
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Jak najbardziej zgadzam się z koniecznością sprawdzania stanu majątkowego
    ludzi korzystających z pomocy społecznej. Jednak kryteria na powstawie
    których w Katowicach okresla się "dobra zbędne do przeżycia" są iście
    kretyńskie. O telefonach komórkowych nie będę pisał bo w zasadzie inni temat
    wyczerpali. Pozwolę sobie za to zwrócic uwage na zachęcanie podopiecznych do
    pozbywania się nieruchomości. Czy obejmuje to także mieszkania, kupione w
    lepszych dla danej rodziny czasach? Jeżeli tak, to urzędnicy po prostu nie
    umieją liczyć - wynajmowanie zawsze będzie droższe niż własne. Podobnie ma
    się sprawa z kontem bankowym - prowadzenie rachunku to teraz chyba co
    najmniej 6 złotych a więc około 3, 5 bochenków chleba.

    Na tym przykładzie jak na dłoni widać do czego prowadzi radosna
    interpretacja nieprecyzyjnych przepisów - za luksus uważa się przedmioty
    ułatwiające znalezienie pracy (oprócz telefonu można za takowy uznać także
    samochód) natomiast za rzecz niezbędną uchodzi telewizor - typowy złodziej
    czasu...

    Pozdrawiam

    Paweł