PracaGrupypl.praca.dyskusje › świadectwo pracy - prośba o poradę

  • 1. Data: 2004-12-27 22:38:58
    Temat: świadectwo pracy - prośba o poradę
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    Cześć,

    Mam taki problem wkrótce skończy mi się umowa na czas określony a jest
    to moja pierwsza praca. Czy jeśli mi nie przedłużą mi umowy to czy żądać
    aby w świadectwie pracy wpisali mi informacje o zdobytych kwalifikacjach
    i składnikach wynagrodzenia? Czy są to informacje ważne dla innych
    pracodawców i czy zwracają na to uwagę, a może te informacje przydadzą
    się w przyszłości? Szczerze to w tej firmie nie byłem na żadnych
    szkoleniach ani kursach, jest to prosta praca biurowa, trochę
    dowiedziałem się o tej branży i przepisach prawnych (ale nie zostało to
    potwierdzone żadnymi dyplomami, certyfikatami itp.) - a może postępować
    w myśl zasady że lepiej niech coś napiszą (trochę ściemnią, trochę
    dodadzą). A co ze składnikami wynagrodzenia - w Internecie znalazłem że
    ktoś po roku chciał żeby mu zmienili świadectwo pracy i rozpisali z
    czego składała się jego pensja - do czego to może być potrzebne? Miałem
    pensje minimalną i premię uznaniową.
    Proszę o poradę.

    JackyX

  • 2. Data: 2004-12-30 17:19:43
    Temat: Re: świadectwo pracy - prośba o poradę
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Mon, 27 Dec 2004 23:38:58 +0100, na pl.praca.dyskusje, JackyX napisał(a):

    > potwierdzone żadnymi dyplomami, certyfikatami itp.) - a może postępować
    > w myśl zasady że lepiej niech coś napiszą (trochę ściemnią, trochę
    > dodadzą).
    Nie żartuj - Swiadectwo pracy to nie powieść sf tylko zaświadczenie ze
    *ściśle* określoną treścią.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 3. Data: 2004-12-30 17:33:06
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "JackyX" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    postępować
    > w myśl zasady że lepiej niech coś napiszą (trochę ściemnią, trochę

    W świadectwie pracy wpisuje się udokumentowane kwalifikacje uzyskane
    podczas zatrudnienia. Skoro podniosłeś swoje kwalifikacje tylko w
    wyniku osłuchania się i przyuczenia do pracy, to nie ma o czym pisać w
    świadectwie pracy. O tym pracodawca może napisać w opinii lub
    referencjach.

> [...]
    > ktoś po roku chciał żeby mu zmienili świadectwo pracy i rozpisali z
    > czego składała się jego pensja - do czego to może być potrzebne?

    Nie masz żadnego interesu w zamieszczaniu w świadectwie pracy
    informacji o tym, że Twoje zasadnicze wynagrodzenie było równe
    minimalnemu i przy dobrej woli pracodawcy otrzymywałeś jeszcze premię
    uznaniową.
    Jeżeli będziesz chciał się komuś pochwalić swoim wynagrodzeniem, to
    bardziej wiarygodnym dokumentem może być PIT-11 lub zaświadczenie ZUS
    RMUA.

    wa

  • 4. Data: 2004-12-30 21:43:58
    Od: "JackyX" <j...@g...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Jeżeli będziesz chciał się komuś pochwalić swoim wynagrodzeniem, to
    > bardziej wiarygodnym dokumentem może być PIT-11 lub zaświadczenie ZUS

    wielkie dzięki : ) właśnie o taką poradę mi chodziło

    JackyX