PracaGrupypl.praca.dyskusje › rekrutacja - zadanie problemowe - pomocy

  • 1. Data: 2004-12-28 11:44:09
    Temat: rekrutacja - zadanie problemowe - pomocy
    Od: "Frank" <a...@b...internetdsl.pl>

    Pozdrawiam Wszystkich
    Jednocześnie proszę o pomoc. Na zajęciach z zarządzania mam odrobić zadanie
    domowe i przygotować prezentację na temat zadania problemowego:
    Przykładowe zadanie problemowe:
    http://praca.wp.pl/wiadomosc.html?wid=1661938&kat=18
    458

    " ZADANIE PROBLEMOWE

    Imię i Nazwisko ................

    Instrukcja: po zapoznaniu się z informacjami zamieszczonymi poniżej proszę
    wykonać sformułowane na końcu zadania

    Oferta niemieckiej firmy produkującej sprzęt AGD.

    Od jakiegoś czasu jesteś prezesem firmy produkującej meble kuchenne, a
    będącej spółką akcyjną. Masz za sobą sukcesy. Udało ci się zainteresować
    waszą firmą przedstawicieli zachodniej firmy produkującej sprzęt AGD.
    Efektem twoich kontaktów jest projekt utworzenia spółki z kapitałem
    mieszanym - joint-venture.

    Zagraniczna firma oferuje:
    własne sprawdzone rozwiązania organizacyjne
    możliwość wykorzystywania ich sieci marketingowej (badania rynku, rynki
    zbytu, reklama itp.)
    wymianę doświadczeń (szkolenia fachowców, kursy językowe, praktyki
    zagraniczne)
    współpracę nad nowymi rozwiązaniami technologicznymi. Stawiają oni jednak
    pewne warunki:
    przez pierwsze 3 lat 100% zysku wypracowanego przez twoją firmę jest
    przekazywane na inwestycje (ostatecznie mogą zgodzić się na 70%)
    nowe rozwiązania technologiczne spowodują redukcję zatrudnienia o 35% (mogą
    zgodzić się na 20%) - pozostali pracownicy otrzymują gwarancję zatrudnienia
    na 5 lat
    stawki wynagrodzenia dla pracowników będą negocjowane indywidualnie, ich
    wielkość będzie porównywalna do zarobków pracowników pracujących w
    Niemczech"

    ZADANIA:
    a) spróbuj przekonać radę nadzorczą do przyjęcia oferty współpracy z
    niemiecką firmą
    b) przygotuj się do wynegocjowania jak najkorzystniejszych z punktu widzenia
    firmy warunków współpracy z niemiecką firmą.

    Czy macie jakieś pomysły???
    Bedę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Franciszek

  • 2. Data: 2004-12-28 12:02:02
    Temat: Re: rekrutacja - zadanie problemowe - pomocy
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Tue, 28 Dec 2004 12:44:09 +0100, Frank
    <a...@b...internetdsl.pl> napisał:

    > ZADANIA:
    > a) spróbuj przekonać radę nadzorczą do przyjęcia oferty współpracy z
    > niemiecką firmą

    a. Czlonkowie rady nadzorczej dostana sluzbowe BMW lub Mercedesy (do
    wyboru)
    b. Kazdy czlonek rady nadzorczej otrzyma pule 5 etatow do obsadzenia
    krewnymi i znajomymi.

    > b) przygotuj się do wynegocjowania jak najkorzystniejszych z punktu
    > widzenia
    > firmy warunków współpracy z niemiecką firmą.

    Jak wyzej plus pkt c.
    c. Masz gwarancje zatrudnienia i raportujesz bezposrednio do centrali w
    niemczech.