PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobotni, uważajcie!

  • 11. Data: 2004-12-28 20:51:38
    Temat: Re: Bezrobotni, uważajcie!
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

    Użytkownik "AKS" <o...@b...zag.pl> napisał w wiadomości
    news:cqrj66$kg7$1@news.zigzag.pl...
> [...]
    > na ile mieisiecy starczy ci srodkow.
    > I tak rezygnujesz z oszczednosci, wczasow, netu itp.
    > Mowa oczywiscie o trzecim "stopniu" zasilku, czyli tym najnizyszm;
    > w praktyce to chyba po ok. 1,5-2 lat bezrobocia.
    > To logiczne - dlaczego masz otrzymywac od Panstwa pieniadze na zycie,
    > podczas gdy jedziesz BMW i masz na koncie pieniadze?
    > Inni tego nie maja i dla tych wlasnie osob moze zabraknac.
    > Tak jak wspomnialam posiadanie GSM to przesada, dlatego wlasnie
    > ze najczesciej poprzez komorke kontaktujemy sie z przyszlym pracodawca.
    Zgoda, ale bez przesady: komórki ci nie wolno mieć, robią aferę że to
    luksus. A ile jest przypadków, że podjeżdża fura, gość ze złotem na sobie
    (jest to skrajny przypadek, ale koleżanka pracująca w pomocy społecznej
    taki widziała) twierdzi, że nie ma żadnych dochodów, nie ma za co rodziny
    wyżywić i dostaje zasiłek. A urzędnicy wiedzą (jedna pani drugiej
    pani...), że koleś siedzi za granicą, pracuje i nieźle zarabia, żona
    siedzi na miejscu (chatka też niczego sobie) i chowa dzieciaki. Gość
    oficjalnie bezrobotny a urzędnicy nic nie robią, coby nadużycia ukrócić.
    Biednemu zawsze wiatr w oczy...
    pozdr

  • 12. Data: 2004-12-29 09:41:44
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Tue, 28 Dec 2004 13:22:21 +0100, gdy "AKS" <o...@b...zag.pl>
    napisał:

    >Z opowiesci znajomych mieszkajacych w Niemczech sprawa zasilkow
    >wyglada podobnie - moze akurat posiadanie telefonu GSM nie jest
    >zabronione, ale internetu juz tak.

    Myślę, że można to zrozumieć. Mowa przecież nie o zasiłku dla
    bezrobotnych, do którego mamy prawo będąc ubezpieczonymi w FP, a o
    pomocy socjalnej.

    Pomoc socjalna dotyczy potrzeb podstawowych typu: jedzenie, ubranie.
    Komórka i internet nie są jak dotąd takimi potrzebami. Fakt, że
    przydatne w życiu. Ale jakbym nie miał na jedzenie, to nie opłacałbym
    telefonu.

    Z drugiej strony w Polsce może bardziej się opłacać posiadanie komórki w
    abonamencie (a co dopiero na kartę) niż telefonu stacjonarnego, z
    którego socjalnicy nie każą rezygnować.

    r.

  • 13. Data: 2004-12-29 20:29:09
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-29, Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl> wrote:
> [...]
    > Komórka i internet nie są jak dotąd takimi potrzebami. Fakt, że
    > przydatne w życiu. Ale jakbym nie miał na jedzenie, to nie opłacałbym
    Jasne... Ale gdybym miał własnościowe mieszkanie, to powinienem je sprzedać,
    a za uzyskane pieniądze wynająć inne, a jak już przejem to, co dostałem,
    to przenieść się do kanałów. Bo jak nie, to nie będzie zasiłku.
    Paranoja...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Wróbelek Walerek miał mały werbelek
    Werbelek Walerka miał mały felerek

  • 14. Data: 2004-12-30 06:12:11
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Artur R. Czechowski; <s...@b...hell.pl> :

> [...]
    > a za uzyskane pieniądze wynająć inne, a jak już przejem to, co dostałem,
    > to przenieść się do kanałów. Bo jak nie, to nie będzie zasiłku.

    Nie możesz wynająć, "bo skąd masz pieniądze" - ze sprzedaży? - to nie
    możesz dostać pomocy. Pomoc dostaniesz, jak będziesz mieszkał w kanałach
    - chociaż nie - wtedy też nie dostaniesz, bo nie będziesz miał
    "meldunku". ;)

    Flyer