PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotni, uważajcie! › Re: Bezrobotni, uważajcie!
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobotni, uważajcie!
    Date: Tue, 28 Dec 2004 14:45:28 +0100

    Użytkownik "AKS" <o...@b...zag.pl> napisał w wiadomości
    news:cqrjn5$kh3$1@news.zigzag.pl...
    > A i najwazniejsze czego brakuje u nas - w Niemczech
    > wyplacany jest zasilek wg twojej ostatniej pensji (zdaje sie
    > najpierw 80 lub 60 %, pozniej mniej, a na koniec stawka najnizsza).
    > U nas nadal wszyscy dostaja po rowno, niezalenie od poprzedniej
    > pensji, wyksztalcenia etc.
    > To "rowno" tam a u nich jest nieporownywalne, poniewaz u nas
    > to prawie racje glodowe.. ech.
    > Mam nadzieje, ze w opisie sytuacji w Niemczech za bardzo nie
    > minelam sie z prawda, jesli tak przepraszam - tak mniej wiecej
    > zapamietalam rozmowe ze znajomymi.

    Ja tez z rozmow wiem, ze w DE jak urzad placi np. za czlowieka czynsz - to
    ten czlowiek nie moze nikogo nocowac u siebie w domu. System jest tam bardzo
    opiekunczy, ale osoba bedaca pod opieka podlega roznym restrykcjom - na moj
    gust anarchiczni Polacy podniesliby protest :)

    To z komorka to rzeczywiscie glupie. Czlowiek, ktory szuka pracy, musi miec
    telefon. Dzwonienie do znajomych i zostawianie wiadomosci moze zniechecic
    pracodawce, bo czesto przez telefon zadaje sie pierwsze pytania z rozmowy
    kwalifikacyjnej. A komorka w wielu wersjach jest tansza niz telefon
    stacjonarny.

    Komus sie chyba myslenie zatrzymalo na pierwszych latach kapitalizmu, gdy
    biznesmeni w bialych skarpetkach wystawali na rogach ulic trzymajac przy
    uchu ciezkie wowczas komorki i wrzeszczeli do nich teksty bedace chwaleniem
    sie przypadkowym przechodniom wysokoscia zawieranych transakcji. :D

    U bezrobotnego _narzedzia szukania pracy_ powinny byc traktowane jako rzeczy
    niezbedne. Telewizor jest w tym kontekscie zbedny, a dostep do Internetu
    niezwykle pomocny.

    I.