PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezprawne zwolnienie - PILNE

  • 1. Data: 2005-08-26 11:29:08
    Temat: Bezprawne zwolnienie - PILNE
    Od: "piniu" <b...@g...pl>

    witajcie grupowicze...

    mam pilne pytanie ...
    kumpel pracowal w sklepie agd... jak stroz ...
    w nocy bylo wlamanie - powiadomil agencje ochrony ...
    dopelnil procedur...
    oczywiscie nikt nie przyjechal ...

    sklep obrobili na 90tys ...
    a kumpel dostal na drugi dzien zwolnienie za cyt.:
    NIEDOPELNIENIE OBOWIAZKOW.

    ktorych oczywiscie dopelnil...

    kumpel jest w trudnej syt finansowej... i ma noz na gardle ... mimo ze
    zarabial grosze - to teraz jesli je straci to mogila ...

    poradzcie prosze ...
    z gory wielkie dzieki.
    pozdr.

  • 2. Data: 2005-08-26 11:33:36
    Temat: Re: Bezprawne zwolnienie - PILNE
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-26 13:29, Użytkownik piniu napisał:

    > poradzcie prosze ...

    co tu radzić - tylko Sąd Pracy

    --
    Witiia

  • 3. Data: 2005-08-26 12:05:54
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:demuev$c3p$1@83.238.70.51 piniu
    <b...@g...pl> pisze:

    Generalnie to Sąd Pracy i walka o przywrócenie do pracy lub odszkodowanie,
    może są szanse. Trudno coś konkretnie powiedzieć nie znając szczegółów.
    Lektura: KP Oddział 4

    Jotte

  • 4. Data: 2005-08-26 18:11:10
    Od: "piniu" <b...@g...pl>

> [...]
    > może są szanse. Trudno coś konkretnie powiedzieć nie znając szczegółów.

    oki dzieki bardzo.
    pozdr.

  • 5. Data: 2005-08-27 05:02:59
    Od: b...@o...pl

> [...]
    >
    > kumpel jest w trudnej syt finansowej... i ma noz na gardle ... mimo ze
    > zarabial grosze - to teraz jesli je straci to mogila ...

    do sądu pracy; lekko wygrywa

  • 6. Data: 2005-08-27 16:54:33
    Od: PZ <p...@m...com>

    piniu napisał(a):
    > witajcie grupowicze...
    >
    > mam pilne pytanie ...
    > kumpel pracowal w sklepie agd... jak stroz ...
    > w nocy bylo wlamanie - powiadomil agencje ochrony ...

    I prawidlowo, ze go wyperdzielili jak nie zadzwonil po Policje!!!!!!

    PZ

    PS. Mam uraz do wszelkiej masci ochroniarzy i wiary w ich prace i sile.

  • 7. Data: 2005-08-27 17:25:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PZ napisał(a):

    > PS. Mam uraz do wszelkiej masci ochroniarzy i wiary w ich prace i sile.

    Oczywiście ochroniarze nie mają uprawnień policji, ale jeśli chodzi o
    szybkość reakcji, jak również jej pewność, prywatne agencje są o niebo
    lepsze. Zwykle ochroniarz przyjeżdża, zgodnie z umową, w ciągu 5-15
    minut, jak firma partoli, to się ją zmienia. A co zrobisz, jak policja
    nie przyjedzie na czas? Obrazisz się? Poza tym jest masa spraw, gdzie
    można wezwać ochronę, a wzywanie do każdego takiego przypadku policji
    mogłoby być nawet szkodliwe dla poszkodowanego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2005-08-27 18:10:06
    Od: PZ <p...@m...com>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > można wezwać ochronę, a wzywanie do każdego takiego przypadku policji
    > mogłoby być nawet szkodliwe dla poszkodowanego.

    No bez przesady (imho),

    rozumiem, ze czlowiek widzial, ze jest wlamanie i nie zadzwonil po
    Policje. Normalnie rotfl^2 z jego zachowania. To tak jaby widziec dym i
    zadzwonic po ochrone, a nie po straz pozarna.

    rozumiem dzwonienie po ochrone jak jest jakas awanturka z pijaczkiem lub
    inna smieszna sprawa (ostatnio u nas w pracy zadzwonilismy po ochrone,
    bo sie zamek w drzwiach zepsul i nikomu z facetow sie nie chcialo
    czekac:) na slusarza:)), ale wlamanie to chyba tylko policja.

    PZ

  • 9. Data: 2005-08-27 18:49:41
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    PZ napisał(a):

> [...]
    > bo sie zamek w drzwiach zepsul i nikomu z facetow sie nie chcialo
    > czekac:) na slusarza:)), ale wlamanie to chyba tylko policja.

    Ochrona ma przewaznie szybszy czas reakcji niz policja.
    Natomiast po wezwaniu ochrony nie zaszkodzilby natychmiastowy telefon na
    policje, chociaz czesto ochrona jadac na zgloszenie o wlamaniu sama
    powiadamia policje o wlamaniu.

    Wg mnie pracodawca uwaza za niedopelnienie obowiazkow to, ze stroz nie
    stawil czynnie czola wlamywaczom.
    Naturalnie to, ze ochrona nie przyjechala to skandal - gdyby
    rownoczesnie bylo zgloszenie na policje, to nawet rowniez gdyby nie
    przyjechali na czas to bylby kryty.

    Natomiast wazne wg mnie jest to, ze "dopelnil procedur".
    Jesli faktycznie postepowal wg instrukcji stanowiskowej (i ma jej
    kopie....), to w sadzie ma argument raczej nie do obalenia.
    Wazne wg mnie jest rowniez to, jaka forme mialo zgloszenie do ochrony i
    czy ochrona potwierdzi jego przyjecie - tu wazne ( dl aniego) sa
    billingi, jesli bylo to telefonicznie, a nie poprzez wcisniecie jakiegos
    alarmu.
    Z doswiadczenia wiem, ze ochrona na rozne alarmy z czujek czesto reaguje
    telefonem do firmy i niejednokrotnie, jesli nie ma uzgodnionych procedur
    identyfikujacych na takie sytuacje, wystarczy im odpowiedziec cos w
    stylu "wlasnie konfigurujemy serwer, cos tam sie w magazynie uruchomilo
    gdy przenosilismy komputery, ma podjechac niedlugo gosc znajacy kod do
    alarmu", zeby zignorowali alarm z czujki.

  • 10. Data: 2005-08-29 18:13:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 26 Aug 2005 13:29:08 +0200, "piniu"
    <b...@g...pl> zakodował:

    >dopelnil procedur...

    Naprawdę procedura nie przewidywała, że w razie włamania trzeba
    zawiadomić Policję? To pewnie podstawowy wymóg do wypłaty
    ubezpieczenia.

    Jeżeli faktycznie takie były procedury i faktycznie ich dopełnił - ma
    duże szanse w sądzie pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded