PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie

  • 1. Data: 2005-08-26 07:07:40
    Temat: Pytanie
    Od: "dodka" <d...@p...onet.pl>

    Czy ktos z Państwa wie ile procent płaci ZUS za zwolnienie lekarskie? Z góry
    dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-08-26 19:20:35
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "dodka" <d...@p...onet.pl>

    Nikt z was nie wie ?

  • 3. Data: 2005-08-27 08:14:02
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: dodka [Fri, 26 Aug 2005 21:20:35 +0200]:

    > Nikt z was nie wie ?

    Ja nie, zdaje sie ze nigdy w zyciu na zwolnieniu nie bylam...

    Kira

  • 4. Data: 2005-08-27 08:14:28
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: dodka [Fri, 26 Aug 2005 21:20:35 +0200]:

    > Nikt z was nie wie ?

    Ja nie, zdaje sie ze nigdy w zyciu na zwolnieniu nie bylam...
    Znaczy sie w szkole, ale wtedy nic nie placili ;)

    Kira

  • 5. Data: 2005-08-30 15:37:01
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "dodka" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos z Państwa wie ile procent płaci ZUS za zwolnienie lekarskie?
    > góry dziekuje za odpowiedz.

    80%
    chyba, że jest to pobyt w szpitalu wtedy 70%
    chyba, ze jest to zwolnienie zwiazane z wypadkiem w pracy/drodze do
    pracy, w czasie ciąży wtedy 100%

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 6. Data: 2005-08-30 18:06:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
> [...]
    > chyba, że jest to pobyt w szpitalu wtedy 70%
    > chyba, ze jest to zwolnienie zwiazane z wypadkiem w pracy/drodze do

    Zauważyłem, że jesteś dość kompetentny w tych sprawach, więc pozwolę
    sobie podłączyć z pytaniem ;) :

    1. Pracuję bez przerwy od 1 lipca br., wcześniej również pracowałem, ale
    między umowami u tego pracodawcy zdarzały się kilkdniowe przerwy. Czy
    okres do obliczenia wynagrodzenia/zasiłku chorobowego bierze się ciągły
    okres, czli od 1 lipca, czy wcześniejsze okresy również?

    2. Jak, tak na chłopski rozum, oblicza się dniówkę chorobowego? (80%)
    przy założeniu, że w każdym miesiącu wynagrodzenie było inne (stawka
    podana w formie godzinowej) oraz że w przeszłości między umowami były
    krótkie przerwy?

    3. Jakie są podstawy prawne powyższego? W dziennikach ustaw jesrt
    mnóstwo uaktualnień, czy jest gdzieś tekst jednolity?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2005-08-30 20:41:58
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości
> [...]
    ciągły
    > okres, czli od 1 lipca, czy wcześniejsze okresy również?

    Okresy bez przerwy.
    Czyli od 1 lipca - jeżeli umowe miałeś miałeś od 1 lipca. Bo jeżeli np.
    4 lipca, to tego miesiąca nie bierze się pod uwagę (bo nie jest pełny).

> [...]
    > przy założeniu, że w każdym miesiącu wynagrodzenie było inne (stawka
    > podana w formie godzinowej) oraz że w przeszłości między umowami były

    Wynagrodzenie brutto za 12 miesięcy poprzedzające początek zwolnienia
    (czyli np. u ciebie tylko lipiec - jeżeli w sierpniu zachorowałeś) minus
    składki na ubezpieczenie społeczne+emerytalne. Czyli z RMUA weź sobie
    podstawę wyliczenia ubezpieczenia chorobowego z lipca. Podziel to przez
    30 dni (30 mimo iż miesiąc ma 31 dni) i będziesz miał stawkę za 100% za
    jeden dzień zwolnieniam. Czyli ciebie interesuje 80%. Pomnóż to przez
    ilość dni zwolnienia (łącznie z sobotami i niedzielami) - czyli tyle dni
    ile lekarz na zwolnieniu napisał. I masz wynagrodzenia chorobowe/zasiłek
    chorobowy.
    Wynagrodzenie chorobowe nie podlega oskładkowaniu składkami społecznymi,
    tylko zdrowotną składką.
    Zasiłek chorobowy - od tego żadne składki nie są liczone - jedynie
    podatek.

    To tak w skrócie. Może to odbiegać od rzeczywistości, w zależności od
    danego przypadku i np. od regulaminu pracy (czy np. jest tam zapis, że
    premia pomniejszana jest jeżeli ktoś był na zwolnieniu czy nie, itp)

    > 3. Jakie są podstawy prawne powyższego? W dziennikach ustaw jesrt
    > mnóstwo uaktualnień, czy jest gdzieś tekst jednolity?

    Tekst jednolity. Czasami do gazet (typu GP, Rz) są dodatki 'zebrane w
    kupę przepisy'.

  • 8. Data: 2005-08-30 23:11:00
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <df1ugv$220i$1@node3.news.atman.pl>
    Nikiel ;-) napisał(a):

> [...]
    > chyba, że jest to pobyt w szpitalu wtedy 70%
    > chyba, ze jest to zwolnienie zwiazane z wypadkiem w pracy/drodze do

    Chyba, że jesteś zawodowym wojakiem, to 100%. Ale niekoniecznie ZUS, nie
    pamiętam.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 9. Data: 2005-08-31 09:13:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):

    > To tak w skrócie. Może to odbiegać od rzeczywistości, w zależności od

    Dzięki Ci, jesteś wielki ;) Do tej pory nie znalazłem na grupie tak
    senswonego i prostego sposobu obliczania chorobowego. Mam nadzieję, że
    google już się nauczyły i podane informacje przydadzą się jeszcze
    niejednemu ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz