PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bazar-pracy.pl - serwis fachowców i poszukiwaczy pracy

  • 21. Data: 2008-06-01 11:46:39
    Temat: Re: Bazar-pracy.pl - serwis fachowców i poszukiwaczy pracy
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    sz pisze:
    > witamy dyrektora marketingu freelancer.pl i aukcjepracy.pl i łączymy się
    > w żalu że wszystkie te strony łącznie z bazarem mają w sumie mniej ofert
    > niż zlecenia.przez.net :)

    nawet jak by miala milion ofert za 50 zloty to co to wnosi do tematu,
    zreszta wiekszosc z tych ofert to zaliczenia dla studentów. Lepij sie
    pochwal ile ich dochodzi do skutku procentowo a moze promilowo ;).

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT
    cennik Action do osCommerce

  • 22. Data: 2008-06-01 12:08:17
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    <t...@g...com> wrote in message
    f.googlegroups.com...
    > Jotte, to nie mogłeś napisać od razu o co chodzi, w jaki sposób
    > powinienem zaproponować serwis ??
    > Co do rozwoju serwisu, bardziej miałem na myśli rozwój jego
    > funkcjonalności, a poza tym serwis powoli startuje, jest stosunkowo
    > niedawno uruchomiony, więc raczej ciężko oczekiwać milionowych
    > sukcesów.
    > A co do dyskusji i krytyk, proszę Was bardzo, krytykujcie, ale nie w
    > formie odzywek "ty spamerze" i takie tam bla bla bla,

    Ok, zrobiles spama, to ja tez troche zaspamuje w sensie wyslania wiekszej
    ilosci tekstu off-topic, bo moze sie przyda Tobie i Tobie podobnym. To
    wyciag z popelnionego kiedys przeze mnie tekstu na temat uzywania
    nie-ogloszeniowych grup i list dyskusyjnych do promocji swojej komercyjnej
    lub potencjalnie komercyjnej dzialalnosci.

    ------

    jeśli będziesz wysyłał reklamy, zostaniesz uznany za spamera i wzbudzisz
    niechęć. Ludzie nie gromadzą się w tych miejscach po to, żeby czytać czyjeś
    reklamy, tylko po to, żeby dyskutować o tym, co ich interesuje.
    Włącz się z dyskusję, a link do swojej strony miej w sygnaturce, czyli
    miejscu pod podpisem.

    Zanim zaczniesz rozmawiać, poczytaj daną grupę czy forum kilka dni i
    zorientuj się w akceptowanym tu stylu bycia, sposobie prowadzenia rozmów i
    ludziach.[...]

    Nie poruszaj w treści listów tematu swojej firmy, o ile lista nie dotyczy
    biznesu i Twojej branży (wtedy możesz napisać o swojej firmie np. w ramach
    przykładu - "jak my to zrobiliśmy"). Skup się na omawianym temacie, nie na
    sobie.

    Nie "flooduj", czyli nie zalewaj grupy nadmiarową liczbą swoich postów; nie
    odpowiadaj na siłę na list, na który nie masz nic sensownego do
    odpowiedzenia, nie ślij króciutkich odpowiedzi nie wnoszących nic do
    dyskusji, tylko po to, żeby zwiększyć swoją obecność na grupie. Zostanie to
    uznane za zaśmiecanie i może doprowadzić do uznania Cię za spamera. Obecność
    na grupie to metoda długofalowa.

    Zachowuj się kulturalnie i nie wdawaj się w pyskówki. Jeśli masz ochotę się
    z kimś pokłócić, nie używaj do tego miejsca, gdzie występujesz jako
    przedstawiciel swojej firmy. Ze wszystkimi rozmawiaj ze spokojem, szacunkiem
    i skupiając się na argumentach rzeczowych. Agresywnych i chamów omijaj - nie
    masz obowiązku odpowiedzieć na post, który narusza dobre obyczaje. Nie
    unikaj jednak odpowiadania na kulturalnie wyrażoną i merytoryczną krytykę.

    Nie bądź przesadnie wyniosły i oficjalny tam, gdzie lokalne obyczaje są
    inne. Tam, gdzie przyjęte jest zwracać się do siebie na "ty"(większość
    miejsc w Sieci), nie używaj formy "Pan/i" ani nie unikaj rozpaczliwie
    jakiegokolwiek zwrócenia się wprost do adresata. [...]

    Jeśli ktoś skrytykuje Twoją firmę lub produkt, nie dostawaj szału i nie
    zaczynaj się bronić ze wszystkich sił. Podziękuj za opinię i spytaj, co jest
    źle, jak mógłbyś to ulepszyć, wyjaśnij, że starasz się jak możesz i że słów
    krytyki wysłuchujesz z najwyższą uwagą. Jeśli czyjeś żądania są nierealne,
    wyjaśnij mu spokojnie, dlaczego tak jest. Nie atakuj konkurencji, jeśli w
    dyskusji ktoś ją np. poleci komuś innemu - zapytaj, dlaczego są dobrzy i
    zbierz cenne informacje, które pozwolą Tobie ulepszyć własną ofertę.

    Twoja sygnaturka, w której masz link do strony firmowej, nie powinna być
    zbyt duża. Jedna, dwie linijki wystarczą. Adres strony i wyjaśnienie, co tam
    sprzedajesz. Nie możesz wywoływać wrażenie, że reklamowanie się jest jedynym
    celem Twojego pobytu na grupie.

    Staraj się być pomocny i buduj opinię eksperta. Jeśli ktoś zada pytanie,
    udziel odpowiedzi, jeśli ją znasz, a jeśli jesteś w stanie się dowiedzieć od
    znajomych lub szukając w Googlu, zrób to. [...] Nie musisz ukrywać, że
    znalazłeś odpowiedź w ogólnodostępnym miejscu, dobrze jest nawet podać linka
    do źródła - Twoja pomocność i tak zostanie doceniona i to Ty zostaniesz
    zapamiętany jako ten, kto udzielił odpowiedzi.

    Jeśli ktoś zapyta o dobrą firmę, która sprzedaje to, co właśnie Ty
    sprzedajesz, nie dostawaj "szału marketingowego" i nie wklejaj w odpowiedzi
    kilkunastu zdań autoreklamy. Najlepsze wrażenie robi skromne podanie samego
    linka, bez komentarzy.

    Najlepsze efekty osiągniesz będąc po prostu sympatyczny. Przyjazne
    nastawienie do ludzi i świata jest tym, co najbardziej pociąga w ludziach,
    również w kontekście robienia z nimi interesów.

    --------

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 23. Data: 2008-06-01 12:29:19
    Od: sz <s...@b...no>

    keczerad wrote:

    > nawet jak by miala milion ofert za 50 zloty to co to wnosi do tematu,

    wnosi tyle że lepiej korzystać z serwisu na którym można coś znaleźć
    zamiast męczyć się wpisywaniem swojego ogłoszenia tam gdzie nikt go
    nigdy nie zobaczy.

    > zreszta wiekszosc z tych ofert to zaliczenia dla studentów. Lepij sie
    > pochwal ile ich dochodzi do skutku procentowo a moze promilowo ;).

    skad mam wiedziec?
    ja tylko wszedlem na te kilka serwisow i porownalem liczby, które
    bezlitośnie obnażają prawdę...

    aczkolwiek na zleceniach.przez.net chwalą się że "Nasi użytkownicy
    zarobili łącznie ponad 1 384 185,00 złotych!"

  • 24. Data: 2008-06-02 12:09:49
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <t...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > Kolego, jak nie wiesz co napisać to po prostu nie pisz (...)

    Nie jestem Twoim kolegą, zasrany spamerze, to raz.
    Nie Twój zasmarkany interes, czy będę, czy nie będę aktywnie sprzeciwiał się
    spamerstwu, to dwa.
    A co Ty sobie o tym myślisz, nie ma najmniejszego znaczenia. Nawet się cieszę,
    że widzisz tu działanie konkurencji, bo paranoja szybko wyeliminuje Cię z
    rynku.

    e.

  • 25. Data: 2008-06-04 00:26:24
    Od: Wojtek M <d...@v...beztego.pl>

    Dnia Sun, 01 Jun 2008 14:29:19 +0200, sz napisał(a):

    > ja tylko wszedlem na te kilka serwisow i porownalem liczby, które
    > bezlitośnie obnażają prawdę...
    >
    > aczkolwiek na zleceniach.przez.net chwalą się że "Nasi użytkownicy
    > zarobili łącznie ponad 1 384 185,00 złotych!"

    chwala sie rowniez tym:
    http://www.zlecenia.przez.net/images/napisali_o_nas/
    computerworld_11_2004.jpg
    chyba jakas swoista forma autoironii, albo faktyczny obraz tego po co sa te
    serwisy

    swoja droga oferuja chyba az za bardzo dobre zabezpiczenia dla
    zleceniodawcow, polityke prywatnosci maja, ale watpie, zeby chetnie
    udostepniali dane kontaktowe w przypadku niewyplacenia naleznosci
    wykonawcy, a wiadomo ze licealista czy student niekoniecznie musi chciec
    podpisywac umowe zlecenie na 100PLN, a ze platnosc zwykle nastepuje po
    dostarczeniu produktu poszkodowany jest najczesciej odbiorca, zleceniodawca
    najwyzej czas traci

    wydaje mi sie ze takie portale skrzydla rowina dopiero kiedy albo w Polsce
    beda warunki do zaufania kontrahentom w pracy online, albo zaimplementuja
    mechanizmy ala: http://www.rentacoder.com/

  • 26. Data: 2008-06-04 07:21:20
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    computerworld_11_2004.jpg
    > chyba jakas swoista forma autoironii, albo faktyczny obraz tego po co sa te

    Kurcze, a mi się podoba zarówno ten artykuł, jak i strona, której
    dotyczy - dzięki takim właśnie przedsięwzięciom lokalny rynek
    informatyczny ma się szansę rozwinąć i konkurować z innymi krajami.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 27. Data: 2008-06-04 08:32:10
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    "Wojtek M" <d...@v...beztego.pl> wrote in message
> [...]

    Wychodzi mniej niz stowa na uzytkownika. Ciekawe, ile zarobil sam serwis?

> [...]
    > podpisywac umowe zlecenie na 100PLN, a ze platnosc zwykle nastepuje po
    > dostarczeniu produktu poszkodowany jest najczesciej odbiorca,

    To sie zwykle zalatwia przez wplacenie pieniedzy przez zleceniodawce na
    konto powiernicze po zawarciu transakcji - po dostarczeniu produktu
    wykonawca dostaje kase.

    Problem takich portali w PL polega glownie na tym, ze nie potrafia sie
    skutecznie rozreklamowac wsrod zleceniodawcow i nie maja niezbednych srodkow
    na inwestycje. Reklamowac sie wsrod zleceniobiorcow nawet za bardzo nie
    trzeba, albo mozna to skutecznie zrobic metodami poldarmowymi typu kartka na
    tablicy ogloszeniowej na jednej czy drugiej politechnice czy info w
    sygnaturce na forum odwiedzanym przez ludzi o umiejetnosciach zbieznych ze
    zleceniami - mozliwosc zarobku to ten rodzaj wiadomosci, ktory sie szybko
    rozprzestrzenia. Natomiast trafienie do biznesu, ktory chcialby dawac
    zlecenia wymaga juz srodkow na marketing/PR - platne ogloszenie w prasie,
    przekonanie jakiegos czasopisma czytanego przez ludzi podejmujacych decyzje
    o sposobie szukania kontrahentow/wykonawcow do zamieszczenia zachecajacego
    artykulu, wepchanie sie z prezentacja na jakas konferencje o pasujacej
    tematyce, bannerki na stronach ogladanych przez przedsiebiorcow itp.

    Bo samo napisanie strony umozliwiajacej umieszczanie zlecen, licytacje,
    ocenianie i jakiekolwiek inne bajery to akurat pestka, sztuka lezy w
    przyciagnieciu tych, ktorzy beda dawac te zlecenia i placic. Wydaje sie, ze
    tworcy tych stron sami nadaja sie tylko do zlecenia "napisz strone", bo nie
    umieja zorganizowac ani merketingu, ani dobrych zabezpieczen interesow obu
    stron.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    http://blog.pasnik.pl

  • 28. Data: 2008-06-04 21:39:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    h.googlegroups.com
    t...@g...com <t...@g...com> pisze:

    > Heh, oki, rozumiem, żebym wiedział to bym nie umieszczał tego w taki
    > sposób, no cóż człowiek uczy się na błędach :)
    Wielu jednak uczy się inaczej.
    Np. czytając, myśląc itp.

    --
    Jotte

  • 29. Data: 2008-06-05 16:34:15
    Od: Wojtek M <d...@v...beztego.pl>

    w bardzo duzym zakresie masz racje, firma(i glowny wykonawca tez) moze
    znalezc tanio podwykonawcow, wykonawca zdobyc doswiadczenie i stalych
    kontrahentow, tylko ze zauwaz, ze co lepsi programisci i tak beda szukac
    zlecen za $, bo wykonywanie roboty za 30 PLN to sory, ale wiecej czasu
    zmarnuje na szukanie tego ogloszenia, wycene itp niz to warte.
    Zauwaz rowniez, ze decyduje przede wszystkim cena, owszem, jesli robota
    jest prosta to luzik. Ale co jesli klient bedzie chcial wiekszej
    profesjonalnej uslugi, wybierze oferte "na czuja", dostanie usluge
    amatorska, albo nie dostanie wcale, bo pracownik zauwazy ze jednak
    przeliczyl sie z czasem i swoimi umiejetnosciami?

    imho, to jest niszczenie branzy zarowno dlatego ze odstrasza sie klientow,
    oraz dlatego ze odstrasza sie z pracy w zawodzie polprofesjonalistow(ktorzy
    maja szanse stac sie profesjonalistami)