PracaGrupypl.praca.dyskusje › Akwizytor czy Przedstawiciel Handlowy?

  • 1. Data: 2003-01-15 21:29:59
    Temat: Akwizytor czy Przedstawiciel Handlowy?
    Od: " Marek" <m...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    wlasnie jakie sa roznice miedzy tymi dwoma nazwami zawodow. A moze to jedno i
    to samo? Czy moze PH ma podstawe i prowizje, a Akwizytor tylko prowizje?

    Marek

  • 2. Data: 2003-01-15 21:57:08
    Temat: Odp: Akwizytor czy Przedstawiciel Handlowy?
    Od: "Wojtys" <v...@w...pl>

    Użytkownik Marek <m...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b04jsn$29q$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    jedno i
    > to samo? Czy moze PH ma podstawe i prowizje, a Akwizytor tylko prowizje?

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Przedstawiciel handlowy brzmi ladnie a akwizytor nie :):):)
    A tak na powaznie - to zalezy od pracodawcy, zakresu obowiazkow itp. I od
    tego kto sie za kogo uwaza rzecz jasna :)

  • 3. Data: 2003-01-15 22:13:04
    Temat: Re: Akwizytor czy Przedstawiciel Handlowy?
    Od: "rafal" <g...@o...pl>

    > jedno i
    > >

    > Przedstawiciel handlowy brzmi ladnie a akwizytor nie :):):)
    > A tak na powaznie - to zalezy od pracodawcy, zakresu obowiazkow itp. I od
    > tego kto sie za kogo uwaza rzecz jasna :)

    PH m.in.: jest przedstawicielem firmy matki wsytepuje w jej imieniu , ma
    pozjazd + tel i najczesciej jest zaterudniony na umowe o prace + prowizja

    Akwizytor m.in.: pracuje na własny rachunek ma tylko prowizje , nia posiada
    firmwoego samochodu i GSM

    tak jest w dobrych firmach a na rynku wielu pracodawców naduzywa nazwy PH

    rafal

  • 4. Data: 2003-01-16 10:00:44
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Marek! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Witam,
    > wlasnie jakie sa roznice miedzy tymi dwoma nazwami zawodow. A moze to
    > jedno i to samo? Czy moze PH ma podstawe i prowizje, a Akwizytor tylko
    > prowizje?

    Powinno byc tak jak piszesz, ale pracodawcy najczesciej w ofertach pracy
    pisza o przedstawicielu handlowym, a chodzi mu wlasnie o akwizytora. I
    trzeba dodac, ze robia to raczej specjalnie. Przejzyj archiwum grupy. Jakis
    czas temu byla o tym dyskusja.

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 5. Data: 2003-01-16 11:20:56
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    ______________
> [...]
    > pisza o przedstawicielu handlowym, a chodzi mu wlasnie o akwizytora. I
    > trzeba dodac, ze robia to raczej specjalnie. Przejzyj archiwum grupy.

    Owszem, jak go zwal tak go zwal, jedank przedstawiciel handlowy i akwizytor
    to jedno i to samo. Tylko powazniej sie nazywa..

    Pozdrawiam
    Ania

    --
    GG 2874748

  • 6. Data: 2003-01-16 17:20:04
    Od: "Marek A. Czepil" <m...@m...to>

    Użytkownik "Anutka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Owszem, jak go zwal tak go zwal, jedank przedstawiciel handlowy i
    akwizytor
    > to jedno i to samo. Tylko powazniej sie nazywa..

    Mylisz się bardzo - poczytaj sobie o definicjach tych słów i dopiero
    zabieraj głos. Chłopak może ma ofertę pracy i nie wie co wybrać, a
    dzięki Twoim bzdurom pójdzie sprzedawać grzebienie po domach, zamiast
    obsługiwać np. hurtownie.
    Czasami trzeba pomyśleć.

    Marek A. Czepil
    GSM +48 601 800 310
    GG 3244493

  • 7. Data: 2003-01-16 17:42:30
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    ______________
    Użytkownik "Marek A. Czepil" <m...@m...to> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabieraj głos. Chłopak może ma ofertę pracy i nie wie co wybrać, a
    > dzięki Twoim bzdurom pójdzie sprzedawać grzebienie po domach, zamiast

    No tak "czepil" wiec sie czepia ;-)
    Dlaczego sie akurat do mnie zapinasz? pocztaj wszystkie dyskusje na ten
    temat a nie dopisuj sie do ostatniej z rzedu. Ja sie orientowalam i
    definicja slownikowa jest ta sama. O prace w takim charakterze tez sie
    dowiadywalam. Niestety, forma zarobku byla prowizja.

  • 8. Data: 2003-01-17 12:37:30
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    akwizytor
    > to jedno i to samo. Tylko powazniej sie nazywa..

    Nie. Przedstawiciel handlowy zajmuje się sprzedażą usług - dostarczanie
    wody, tworzenie WWW, dostawa soczków, itd.
    Akwizytor sprzedaje bezpośredno towar. Różnica jest bardzo duża. A co do
    wynagradzania, samochodu, telefonu to bywa różnie.

    Tomek

  • 9. Data: 2003-01-17 13:07:02
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Akwizytor sprzedaje bezpośredno towar. Różnica jest bardzo duża. A co do
    > wynagradzania, samochodu, telefonu to bywa różnie.

    Oj to dziwne, jak ja sie orientowalam to mi Pani dokladnie przez telefon
    powiedziala: zarobki przedstawiciela NA PROWIZJI, a jedynie PO PEWNYM CZASIE
    i rzekomo DLA NAJLEPSZYCH sluzbowy samochod i telefon komorkowy.
    Ja bylam na kilku szkoleniach (bezplatnie) w jednej firmie. Robilam
    prezentacje i nie dostalam za to zlamango grosza, bo bylo to tylko szkolenie
    na ewentulalna przedstawicielke.
    Moze zle cos interpretuje, ale dla mnie wszystko co nie jest placone za
    godziny ale jest na prowizji to akwizycja. Moze na lepszych i gorszych
    warunkach ale akwizycja.

    Pozdrawiam
    Ania
    --
    " O tempora! O mores!
    Aures multorum clausae veritati sunt.."

  • 10. Data: 2003-01-17 15:04:35
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > Moze zle cos interpretuje, ale dla mnie wszystko co nie jest placone za
    > godziny ale jest na prowizji to akwizycja. Moze na lepszych i gorszych

    Mówisz o formie wynagradzania. Zarówno PH jak i akwizytor mogą mieć stałą
    pensję.
    W tej chwili jest na tyle wysokie bezrobocie, że pracodawcy mogą przebierać
    wśród potencjalnych pracowników. Stąd powszechne jest oferowanie PH na okres
    próbny tylko prowizji. Jeszcze 2,3 lata temu tego nie było ( IMO podstawa
    dla dobrego PH nie jest aż tak ważna)
    Ja interpretuje pracę akwizytora jaką sprzedaż bezpośrednią towaru, a to, że
    niektórzy pracodawcy szukają "PH" i dają im do sprzedaży kasety to już inna
    sprawa. Zresztą nieważne jak to się nazywa, ważne co się robi.

    Pzdr
    Tomek