PracaGrupypl.praca.dyskusjeA ja mam dylemat... › Re: A ja mam dylemat...
  • Data: 2005-01-17 15:24:29
    Temat: Re: A ja mam dylemat...
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kira" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:csgifs$3tt$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > IMO. Bo etatowiec ze mnie mocno sporadyczny... Moge sie mylic,
    > ale nie sadze zeby szczegolnie mocno.

    Sa takie firmy, w ktorych idziesz sobie do domu, jak nie ma juz nic do
    zrobienia i kazdy traktuje takie zachowania jak normalne, bo pracuje sie w
    trybie zadaniowym, nie czasowym. A szef z pracownikami tworza spojna
    druzyne - niekoniecznie z amerykanskim spoufalaniem sie - i pracownicy nie
    widza tego tak, ze pracuja na szefa, tylko na "wspolna sprawe", bedac
    szczerze zaangazowani emocjonalnie w projekt. Fakt, ze takich firm moze nie
    jest wiele, ale znam osobiscie co najmniej dwie, a zeznania, ze tak w nich
    jest, pochodza od pracownikow, a nie wlascicieli.

    Tak wiec nie ma sensu demonizowac etatu. Ja jako radzacy sobie zleceniowiec,
    dla ktorego wazne bylo moc wstac rano z lozka i stwierdzic, ze dzis to sie
    jedzie do lasu pospacerowac, a nie pracuje, bo taka sie ma potrzebe :) tez
    sie balam etatu, zwlaszcza ze mialam juz jedno zle doswiadczenie ze
    "zniewoleniem". Ale potem dotarlo do mnie, ze jest cale mnostwo roznych
    ludzi i roznych firm i mozna wsrod nich znalezc dopasowanych do swoich
    potrzeb - niezaleznie od formy wspolpracy z nimi i teraz nie przezywam tego
    jakos ciezko, ze jestem etatowcem, choc czasem mam nostalgie za byciem
    wolnym, prowizyjnym ph (wiekszosc ludzi by sie postukala w glowe, wiem).
    Kumpel, ktory zalozyl DG powtarza ostatnio, ze wolal juz swojego szefa niz
    swoich obecnych klientow :D - wredny (a jednak placacy, a najgorzej, jak
    dobrze placacy) klient potrafi byc gorszym "panem" od szefa. Swiat etatow,
    wlasnych firm i wolnych strzelcow nie jest wcale poszufladkowany tak
    jednoznacznie.

    I.