PracaGrupypl.praca.dyskusje › Certyfikaty Informatyczne.. pomozcie poprzez wyrazenie swojej opini :)

  • 1. Data: 2005-03-24 20:17:51
    Temat: Certyfikaty Informatyczne.. pomozcie poprzez wyrazenie swojej opini :)
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    Witam Wszystkich!

    Mam do Was prosbe.

    Mam na po swietach napisac Strategie Marketingowa (Certyfikaty
    Informatyczne).

    I chcialabym sie do Was zwrocic o pomoc/opinie (powiedzmy robie male
    badanie rynku).

    Co by was zachecilo do zrobienia certyfikatu informatycznego
    (certyfikaty typu CISCO CCNA, CCNP, security, Java, Wireless; SUN;
    Microsoft; Novell; Oracle).

    Czy moglibyscie wyrazic swoje zdanie na ten temat. Co by Was
    zachecillo do zrobienia takich certyfikatow? :)

    Z gory serdecznie dziekuje :)

    Tak przy okazji Wesolych Swiat Wam zycze :)

    Pozdrawiam serdecznie

    Jagodka

    P.S. Kiedys ktos podawal liczbowo ilosc osob posiadajacych okreslone
    certyfikaty Microsoftu(? chyba dobrze zapamietalam ze to chodzilo o
    certyfikaty Microsoft)...
    Czy moglby ktos przytoczym mi te liczby jeszcze raz :) i ewentualnie
    wskazac zrodlo?

    Z gory serdecznie dziekuje za wszelka pomoc :)

  • 2. Data: 2005-03-24 20:52:18
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-24, Jagodka <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Microsoft; Novell; Oracle).
    > Czy moglibyscie wyrazic swoje zdanie na ten temat. Co by Was
    > zachecillo do zrobienia takich certyfikatow? :)
    No to po kolei:
    - CCNA/CCNP - dostęp do materiałów/sprzętu (z naciskiem na to drugie)
    - security - kurs z sensownym programem i prowadzącym(i) na odpowiednim
    poziomie
    - Java - trudno powiedzieć, ale chyba sensowny program
    - SUN,Oracle - wolny czas
    - Microsoft,Novell - gdyby kurs i certyfikat były za friko i miałbym akurat
    wolny czas, to czemu nie

    No i uwaga ogólna - o ile niektóre z tych zagadnień leżą w sferze moich
    zainteresowań, o tyle profil działalności mojego pracodawcy jest nieco
    odmienny. Dlatego też bardzo istotnym czynnikiem byłaby cena - wszak
    płaciłbym za to z własnej kieszeni.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Moje dziecko rano po raz pierwszy powiedziało: "Tatusiu, ale ja nie chcę
    jeszcze wstawać do przedszkola". A ja miałem ochotę mu powiedzieć: "Synu,

  • 3. Data: 2005-03-24 21:06:13
    Od: mgl <m...@s...net>

    Artur R. Czechowski wrote:
    > - CCNA/CCNP - dostęp do materiałów/sprzętu (z naciskiem na to drugie)

    No przecież Cisco to naprawdę ma kursów od groma...

    > - security - kurs z sensownym programem i prowadzącym(i) na odpowiednim
    > poziomie
    > - Java - trudno powiedzieć, ale chyba sensowny program

    Piszesz o programie kursów... ale pytanie jest o *certyfikację* - kursy
    to przecież zupełnie osobna sprawa. Wyłącznym celem egzaminu
    certyfikacyjnego jest sprawdzenie Twojej wiedzy.

    Przede wszystkim istotna jest rozpoznawalność certyfikatu wśród
    pracodawców i partnerów handlowych - w Polsce z certyfikatów związanych
    z wytwarzaniem oprogramowania taką opinią może się cieszyć MCP/MCAD/MCSD
    i OCP. Sun generalnie zaniedbuje rynek developerski w kraju.

    A Jagodka zapomniała wspomnieć o IBM i certyfikacji choćby z DB2 czy
    RUP. Polecam też uwadze takie akcje marketingowe jak:
    http://www.microsoft.com/learning/mcp/offers/2ndshot
    /

    pozdrawiam,
    mgl

  • 4. Data: 2005-03-24 21:57:24
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-24, mgl <m...@s...net> wrote:
    > No przecież Cisco to naprawdę ma kursów od groma...
    Akurat w przypadku Cisco to kursy mi wiszą. Dostęp do materiałów, sprzętu
    i zagadnień wymaganych na egzaminie mi wystarczy.

    > Piszesz o programie kursów... ale pytanie jest o *certyfikację* - kursy
    > to przecież zupełnie osobna sprawa. Wyłącznym celem egzaminu
    > certyfikacyjnego jest sprawdzenie Twojej wiedzy.
    Wiesz. Pytanie, co taki certfikat miałby obejmować. Żebym osobiście
    traktował certyfikat jako coś wart to musiałby wymagać więcej niż wiem
    obecnie w kwestii security i dużo więcej, jeśli chodzi o Javę. A to oznacza,
    że wcześniej musiałbym zdobyć wiedzę potrzebną do zdania certyfikatu.

> [...]
    > pracodawców i partnerów handlowych - w Polsce z certyfikatów związanych
    > z wytwarzaniem oprogramowania taką opinią może się cieszyć MCP/MCAD/MCSD
    Czyli coś, co mnie konkretnie nie kręci. Tak, jak pisałem - gdybym dostał
    za friko szkolenie i egzamin, to czemu nie. W przeciwnym przypadku szkoda
    mi czasu i pieniędzy. Niezależnie, czy to będą pieniądze moje, czy mojego
    pracodawcy.

    > A Jagodka zapomniała wspomnieć o IBM i certyfikacji choćby z DB2 czy
    > RUP.
    O, RUP. Chętnie. Ale tu również musiałbym uzupełnić swoją wiedzę.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Z biegiem czasu historia nabiera procentów
    /Gosia/

  • 5. Data: 2005-03-25 06:25:52
    Od: j...@g...pl (Jagodka)

    Wymienilam tylko te certyfikaty, ktorymi mam sie "zajac" w swojej
    strategi marketingowej :)

    i zapomnialam dodac w swoim pierwszym poscie jeszcze taka jakby mala
    uwage :)

    Co by was sklonilo do zrobienia certyfikatow z punktu widzenia, np.
    - pracodawcy
    - pracownika
    - studenta
    - firmy duze

    A jesli chodzi o same certyfikaty...
    Oczywiscie wczesniej zanim przystapilo by sie do zdawania na
    certyfikat bylyby odpowiednia szkolenia (autoryzowane)...
    Np. Cisco w wyposazonych odpowiednio do tego salach etc...

    Z waszych dotychczasowych opini wynika jak narazie ze pierwszym
    czynnkiem jest:
    - cena (to oczywiste:))
    - dostep do materialow/sprzetu

    Cos jeszcze? Co jeszcze by was "skusilo"?

    --
    Pozdrowienia,
    Jagodka mailto:j...@g...pl

  • 6. Data: 2005-03-25 10:40:41
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Jagodka na pl.praca.dyskusje:
    > Czy moglibyscie wyrazic swoje zdanie na ten temat. Co by Was
    > zachecillo do zrobienia takich certyfikatow? :)

    Kapusta.
    A poważniej: pracując dla Microsoft Certified Partners muszę mieć
    odpowiednią certyfikację. Bo te są wymagane (poza innymi kwestiami typu
    quota sprzdaży do utrzymania certyfikacji). Kropka. Podobnie z innymi dostawcami.
    To się jakoś przekłada na wiedzę ode mnie wymaganą.
    Czasem przełada się na wymogi SIWZ-owe dla usług w przetargach
    których uczestniczę (znaczy się jako PM/inżynier pracujący na rzecz
    przedsiębiorstwa które mnie zatrudnia).
    Oczywiście jest tak że czasem zdaje się egzaminy by
    uzupełnić/zweryfikować wiedzę (zwłaszcza gdy się wchodzi w temat, i to
    bez kursów to to pomaga zweryfikować czy można zaryzykować pójście z
    projektem do klienta -- ale do tego bardziej nadaje się brainbench :) )

    Co do rozpoznawalności przez pracodawców: nie jako argument
    rozstrzygający. Ale jaku udokumentowanie doświadczenia (przy czym inne
    punkty CV muszą sugerować że certyfikat nie jest tylko papierem, ale
    opiera się tak na wyuczonej wiedzy jak i praktyce).

  • 7. Data: 2005-03-25 12:34:15
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    Zasada jedna KASA. Po prostu co ci z certyfikatów jak nie masz z tego
    kasy. Oczywiście wiedz, doświadczenie itp. Ale skoro nie dostajesz za
    to kasy np. że zwiększyłeś swoje wiadomości to co ci z tego. A po drugie
    co innego wiadomości a co innego używanie tej wiedzy w praktyce.

  • 8. Data: 2005-03-25 17:51:12
    Od: "bca" <p...@o...pl>

    Co mnie zniechęca?
    1.Cena
    2.Czas
    3.Po co? Od 2 lat szukam pracy w zawodzie informatyka. Mam wyższe wykształcenie
    informatyczne (mgr), i doświadczenie (chyba z 8 lat). I nic (no, może nie nic,
    ale bez końcowego efektu). Gdy pracowałam w 2 dużych ośrodkach informatyki (ale
    w mniejszych to samo) widziałam, że pracę otrzymywali ludzie ze średnim
    wykształceniem, również z wyższym, ale nie w zawodzie. Więc po co się uczyć? To
    tylko szkodzi.
    4.Obecne (dawniej CHYBA nie) ze względu na duże bezrobocie człowiek z wyższym
    wykształceniem i doświadczeniem w swoim zawodzie narażony jest w pracy na
    mobing i inne agresywne zachowania. Wynikające myślę z kilku przyczyn: ludzie
    wykształceni stanowią konkurencję; są nierozumiani fachowo przez niedouczonych
    współpracowników; są wyzyskiwani (ty to potrafisz, więc ty to zrób, bo dla
    ciebie to żaden wysiłek), itp. Wniosek: lepiej nie umieć.
    5.Programy Microsoftu (podobnie z NIEKTÓRYMI innymi firmami), wbrew
    powszechnym krytycznym opiniom, są według mnie łatwe w obsłudze, mają
    rozwinięty system pomocy &#8211; wystarczy umieć czytać &#8211; nawet prawie nie
    trzeba
    pisać, żeby je obsługiwać.
    6.Faktycznie, na szkoleniu czasem, ale bardzo rzadko, można się dowiedzieć
    czegoś, co trudno znaleźć w pomocy. Można się dowiedzieć nowych wygodnych i
    nietypowych zastosowań niektórych funkcji, ale rzadko. To co jest naprawdę
    potrzebne zwykle &#8222;leży na wierzchu&#8221;.
    7.Funkcjonowanie, prze długie lata niedouczonych fachowców jednoznacznie
    dowodzi, że można żyć bez wiedzy: co jest w środku, z czego to wynika, i jakie
    są konsekwencje. Program najwyżej będzie chodził gorzej, albo padnie. A jak
    padnie, tzn. już zdarzą się te konsekwencje, to niedouczony pracownik jest
    niezastąpiony, bo tylko on sam wie co zepsuł, albo nie wie, ale przełożony ma
    nadzieje, że pracownik wie (co na jedno wychodzi). A czy niezastąpionego
    pracownika można zwolnić? :) Wniosek: lepiej być niedouczonym.
    8.A jak program chodzi dobrze, i fachowiec tylko monitoruje, obserwuje system,
    i niezauważalnie dla użytkowników delikatnie poprawia pewne opcje i
    ustawienia, lub zmienia fragmenty programu, to czy jest potrzebny? Oczywiście,
    że nie. Przecież on nic nie robi,a system chodzi. Więc po co jest ten
    pracownik? Wniosek: lepiej nie umieć.
    9.A jak niedouczony przełożony wydaje idiotyczne polecenie to co robić? Wykonać
    trzeba. A w środku człowiekowi się wszystko przekręca, bo wie, że to
    idiotyczne, szkodliwe... Po co się denerwować ? Wniosek: lepiej nie wiedzieć.

  • 9. Data: 2005-03-25 19:35:16
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-25, bca <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > rozwinięty system pomocy &#8211; wystarczy umieć czytać &#8211; nawet
    > prawie nie trzeba pisać, żeby je obsługiwać.
    OK. To ja mam pytanie. Jest sobie windows 2000 wpięty do domeny (albo AD).
    Administrator ustawił politykę, która nie pozwala na zmianę jakichkolwiek
    ustawień. Czy można pozwolić wybranemu użytkownikowi na to, aby zmieniał
    sobie look&feel? Tzn. kolorki, tapetę, wygaszacze, rozdzielczość,
    częstotliwość odchylania.
    Nie chodzi mi o odpowiedź (bo o to mogę spytać lokalnego MCSE), ale
    o wskazanie, gdzie w rozwiniętym systemie pomocy mogę ją znaleźć.

    Co do reszty punktów nie będę się ustosunkowywał, choć korci mnie,
    by wytknąć w paru z nich nieprofesjonalizm :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    19 wrzesnia 2001 o godzinie 20.30 problem z internetem zostal naprawiony.
    /CST POLPAK TP S.A. na grupie pl.internet.komunikaty/

  • 10. Data: 2005-03-25 19:48:39
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    bca na pl.praca.dyskusje:
> [...]
    > że nie. Przecież on nic nie robi,a system chodzi. Więc po co jest ten

    OK, moge prosić CV? p...@d...pl -- nic nie obiecuję, więcej -- jak je
    zobaczę to mogę nawet starannie zignorować.
    Tylko widzisz: wiedza to nie wszystko. Ważne jest np. podejście do
    problemów i gotowość ich rozwiązywania, współpraca w zespole itp.