PracaGrupypl.praca.dyskusjeCertyfikaty Informatyczne.. pomozcie poprzez wyrazenie swojej opini :) › Re: Certyfikaty Informatyczne.. pomozcie poprzez wyrazenie swojej opini :)
    From: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Certyfikaty Informatyczne.. pomozcie poprzez wyrazenie swojej opini :)
    Date: Fri, 25 Mar 2005 10:40:41 +0000 (UTC)

    Jagodka na pl.praca.dyskusje:
    > Czy moglibyscie wyrazic swoje zdanie na ten temat. Co by Was
    > zachecillo do zrobienia takich certyfikatow? :)

    Kapusta.
    A poważniej: pracując dla Microsoft Certified Partners muszę mieć
    odpowiednią certyfikację. Bo te są wymagane (poza innymi kwestiami typu
    quota sprzdaży do utrzymania certyfikacji). Kropka. Podobnie z innymi dostawcami.
    To się jakoś przekłada na wiedzę ode mnie wymaganą.
    Czasem przełada się na wymogi SIWZ-owe dla usług w przetargach
    których uczestniczę (znaczy się jako PM/inżynier pracujący na rzecz
    przedsiębiorstwa które mnie zatrudnia).
    Oczywiście jest tak że czasem zdaje się egzaminy by
    uzupełnić/zweryfikować wiedzę (zwłaszcza gdy się wchodzi w temat, i to
    bez kursów to to pomaga zweryfikować czy można zaryzykować pójście z
    projektem do klienta -- ale do tego bardziej nadaje się brainbench :) )

    Co do rozpoznawalności przez pracodawców: nie jako argument
    rozstrzygający. Ale jaku udokumentowanie doświadczenia (przy czym inne
    punkty CV muszą sugerować że certyfikat nie jest tylko papierem, ale
    opiera się tak na wyuczonej wiedzy jak i praktyce).