PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1 praca

  • 41. Data: 2004-08-18 19:27:55
    Temat: Re: 1 praca
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mantis" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 100. Dodam że za te ostatnie w Unii europejskiej w 100% pokrywa Państwo a
    > nas tylko w 30-50% więc nie pierdolcie głupot że Państwo utrzymuje
    > niepełnosprawnych, a taki morał można by wyciągnąć z tej głupawej
    opowieści.
    > Gdzie znikają pieniądze to popatrzcie tylko na nagłówki gazet. Rywin-gate,
    > Orlen-gate, wałki z Vatami na "niby" ciężarówki z kratką w środku,
    machlojki
    > z gazem itd... etc.
    >
    > wzburzony koleś na wózku
    >
    > Zgadzam się ponieważ PAŃSTWO zeruje na ON a nie dokłada, natomiast ma
    pieniądze na odprawy byle PREZESÓW, / gdzi państwo ma udziały/ Odprawy po
    6.200,000 PLN- czy to nie skandal, czy to nie hańba. Z pieniędzy emerytów i
    rewncistów pokrywa się Utrzymanie obsługi FUNDUSZY, rent i emerytur
    specjalnych oraz dopłaty do ren i emerytur rolniczych, alimentów rozbudowy
    swojich placowek itp. jednocześnie pozbawia się nas rewolaryzacji i
    wszelkiej pomocy w imię POMOCY. Marek

    Proszę wysnuć wnioski i odpowiedzieć grupie!!!.

  • 42. Data: 2004-08-18 19:28:16
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl>

    > Jakby to była prawda, to by wszyscy w Polsce zarabiali 900 brutto.
    > Ciekawi mnie jak sobie tłumaczysz, że są ludzie w Polsce, którzy zarabiaja
    > w prywatnych firmach dużo więcej?

    A jak sobie tlumaczysz fakt, ze b. prezes pewnej duzej firmy za 17 dni
    pracy w tejze firmie wezmie odprawe ok. 700 tys. zl. Z powodu
    nadzwyczajnych zdolnosci i wkladu w rozwoj firmy? Rozumiem, ze praca
    wykonywana przez zuczki pracujace w tej firmie na najnizszych
    stanowiskach jest kilkaset razy mniej potrzebna tej firmie, bo o tyle sa
    nizsze ich zarobki?

    Pawel

  • 43. Data: 2004-08-18 19:30:46
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł O." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykonywana przez zuczki pracujace w tej firmie na najnizszych
    > stanowiskach jest kilkaset razy mniej potrzebna tej firmie, bo o tyle sa

    Jutro otworzą w ORLENIE sejf i sprawdzą jego kontrakt, który ma być podobny
    do jego poprzednika - HAŃBA.

  • 44. Data: 2004-08-18 20:46:13
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    W artykule <2yDUc.38648$vG5.7325@news.chello.at> Jarek napisał(a):

    > Chodzi mi o to, zeby taki fizyczny pracownik w markecie, bez matury
    > nawet, nie zarabial 600 PLN w miescie, gdzie wynajecie 18-metrowej
    > kawalerki, kosztuje 800 plus liczniki. Przeciez jesli moj kolega,
    > ktory skonczyl zawodowke, zarabia wlasnie tyle, to co ma zrobic, jak
    > zyc?
    hm.. to dlaczego się nie przeprowadzi do jakiegos mniejszego miasta
    gdzie życie jest tańsze?
    Nikt nikomu nie każe żyć w wielkim miescie, w centrum gdzie zycie jest
    po prostu drogie.
    a słuchanie ludzi mieszkających w centrum miasta i wiecznie
    narzekających na ceny... Jak kogoś nie stać na centrum, dlaczego nie
    wyprowadzi się gdzieś na obrzeża? no to co że będzie trzeba do pracy
    godzinę dojeżdżać.. ludzie tak robią i żyją.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 45. Data: 2004-08-18 21:57:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

> [...]
    > Kasa należąca do jakiegoś konkretnego człowieka.
    > Proszę cię już kolejny raz, abyś zaproponował komu zabrać pieniądze i dać

    Przepraszam jeśli kogoś urażę (chociaż właściwie - nie szkodzi ;) ), ale
    mnie już trochę się przejadła ta pseudoekonomiczna demagogia. Prawo
    (instrumenty państwowe) ustalają stawki VAT-u, PIT-u, CIT-u, ZUS-u, akcyzy,
    wielu różnych opłat, podatków i innych haraczy, RPP stopy %, a wszystko po
    "głębokiej analizie rynku", "w świetle konieczności ekonomicznej", albo pod
    dyktando UE (sic!).
    I jakoś nikt sie nie pyta komu na to zabierają, czyja to kasa - dowalają i
    tyle.
    Więc może po prostu na tej samej zasadzie zanalizować _realnie_ i _uczciwie_
    koszty elementarnej egzystencji zwykłego człowieka w tak funkcjonującej
    gospodarce i stosownie do tego ustalić minimalną płacę i ew. inne
    świadczenia?
    Nie będę usiłował określać co to jest zapłata godna, bo to się bardziej
    czuje niż definiuje.
    Ale może ktoś zna jeszcze i rozumie pojęcie "sprawiedliwość"?

    Jotte

  • 46. Data: 2004-08-19 06:14:48
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    > I jakoś nikt sie nie pyta komu na to zabierają, czyja to kasa - dowalają
    > tyle.

    Pare osób i organizacji się pyta.
    Jak rozumiem ty sie pogodziłeś z tym, że masz zabieraną kasę bez twojej
    zgody, więc nie będzie ci różnicy, gdy kolejne pieniądze zostaną ci
    zabrane.

> [...]
    > koszty elementarnej egzystencji zwykłego człowieka w tak funkcjonującej
    > gospodarce i stosownie do tego ustalić minimalną płacę i ew. inne

    Jeżeli czujesz temat to mam prośbę do ciebie.
    Zaproponuj jakąś uczciwą i godną stawkę godzinową dla 30 letniej krawcowej
    po zawodówce, wychowującą samotnie 10 letnie dziecko.

  • 47. Data: 2004-08-19 06:20:03
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

> [...]
    > Kasa należąca do jakiegoś konkretnego człowieka.
    > Proszę cię już kolejny raz, abyś zaproponował komu zabrać pieniądze i dać

    Dociera do mnie. Mozna zabrac na przyklad Gudzowatym, Urbanom, Kulczykom,
    Krauzem, Lepperom. Begerom i wieeeelu innym zlodziejom, uwlaszczonej
    nomenklaturze. Jak mi powiesz, ze ta kasa, co do nich nalezy, jest uczciwie
    zarobiona i sie im nalezy, to sie chyba obsmieje.

    > Załóżmy, że się zgadzam i znowu zapytam co proponujesz?

    J.W. Wytrzec grube kreski i zaczac od nowa. Zaczac realny kapitalizm, a nie
    rzady bylych aparatczykow, sukcesywnie wprowadzajace zakamuflowany komunizm.

  • 48. Data: 2004-08-19 06:35:08
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    Użytkownik "VERTRET" <vertret @ op . pl> napisał w wiadomości

    Ja juz koncze te rozmowe. Nie widze sensu jej prowadzenia. W Polsce nie jest
    tak, jak powinno byc. Gdybym mial metode naprawy, to bym sie nie podzielil.
    Niestety nie mam. Tak samo jak i Ty. Co nie odiera mi prawa skonstatowania
    rzeczywistosci.

  • 49. Data: 2004-08-19 07:33:49
    Od: "zymla" <z...@n...pl>

    > Użytkownik "zymla" <z...@n...pl> napisał w wiadomości
    > pracodawcow
    > Na wolnym rynku ZAWSZE targuje sie cene do granic mozliwosci.

    > O jakich nadużyciach mówisz? O tych, że chodzisz od sklepu do sklepu i bez
    > litości szukasz najtanszej oferty?
    Nie, nie mowie o takich naduzyciach. Mowie o takich naduzyciach kiedy ten
    chleb sprzedawany jest ponizej kosztow jego wyprpdukowania, a to juz z
    prawem zgodne nie jest. Podobnie jest na rynku pracy. Uparcie porownujesz
    "sile robocze""kapital ludzi" ze zwyklymi towarami. Moim zdaniem porownanie
    jest bardzo chybione. Chleb jest rzecza wymierna, mozesz dokladnie wyliczyc
    ile maki, wody prady wykorzystales na jego produkcje, w przypadku ludzi
    niestey tak nie jest. Owszem mozesz w jakis tam sposob oszacowac jego
    wykszatlcenie, doswiadczenie itp. Ale cech "miekkich" nie jestes w stanie!!!
    Do czego zmierzam, zmierzam do tego ze w tej chwili wlasnie placi sie bardzo
    czesto pensje nieadekwatne do faktycznego wkaldu pracy i o takie patologie
    mi chodzi. Rynek wyznacza ceny pracownikow gdy jest stabilny i zrownowazony.
    Kiedy gospodarka funkcjonuje tak jak funkcjonuje dochodzi wlasnie do takich
    nieprawidlowosci. Inna kwestia a propos pensji do wlasnie to o czym pisalam
    nieproporcjonalnosc stawek do kosztow utrzymania, w Polsce praktycznie cala
    przecietna pensja idzie na zywnosc i rachunki, a jak wiadomo jest to
    wskaznik dobrobytu spoleczenstwa. Nie jestem za dodatkowymi zabezpieczeniami
    socjalnymi, co to to nie. Jestem za polityka pro-gospodarcza, niskim
    podatkami i przyciaganiem inwestycji. Gdyz uwazam, ze to jest spob na
    obloznie chora polska gosp.. Ktora chora jest i chore sa zarobki i rynek
    pracy. Sa to patologie a nie sytuacja "normalna rynkowa", czego przyczyny sa
    najrozniejsze i wplywa ma na to wiele czynnikow, wiec Panie V> niech Pan nie
    mowi ze to tylko prawa rynku gdyz rynek pracy jest bardzo specyficzny.

  • 50. Data: 2004-08-19 07:53:10
    Od: Piotr <p...@n...spamuj.com>

    Jarek wrote:

    > Wytrzec grube kreski i zaczac od nowa. Zaczac realny kapitalizm,

    Z tym się akurat zgadzam, trochę kapitalizmu było w pierwszej połowie lat
    90, potem znów zaczął się powrót do systemu rodem z PRL :-(

    > nie rzady bylych aparatczykow, sukcesywnie wprowadzajace zakamuflowany
    > komunizm.

    Hmm.. ale z tym pomysłem na zabieraniem bogatym burżujom to sam dążysz do
    komunizmu - chyba widzisz analogię do "rozkułaczania" itp.? ;-)

    pozdrawiam
    Piotr