PracaGrupypl.praca.dyskusje1 praca › Re: 1 praca
  • Data: 2004-08-18 07:27:58
    Temat: Re: 1 praca
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

    > To już staje się nudne, bo co pare dni, ktoś tutaj domaga się"uczciwego"
    > zarobku.

    Przeciez to chyba normalne? Moze uczciwy to zle slowo, co powiesz na godny?
    Taki, zeby za najnizsza pensje w danynym regionie, mozna bylo zakwaterowac
    (czyt. wynajac klitke), nakarmic i ubrac (niezbyt eleganco, ale cieplo i
    praktycznie) jedna osobe. Chodzi mi o to, zeby taki fizyczny pracownik w
    markecie, bez matury nawet, nie zarabial 600 PLN w miescie, gdzie wynajecie
    18-metrowej kawalerki, kosztuje 800 plus liczniki. Przeciez jesli moj
    kolega, ktory skonczyl zawodowke, zarabia wlasnie tyle, to co ma zrobic, jak
    zyc? Jak mowie. Ja zaczynalem od 1050 netto i moje zarobki powoli rosna.
    Teraz mam przerwe, ale jestem dobrej mysli. Ale co ma zrobic taki czlowiek?
    Jak zyc? Czy nie powinno to obchodzic "elit", ze ludzie nie maja za co zyc?

    > Kto ma decydować czy zarobek jest uczciwy?

    Panstwo, ustalajac minimum socjalne. O ile wiem w stanach wynosi ono 5,5$ za
    godzine. W Anglii 4 funty z groszami. A w Polsce, panstwie aspirujacym do
    miana cywilozowanego, zostalo ustalone na takim poziomie, ze nie da sie za
    to nawet wynajac kawalerki w wiekszym miescie.

    > Nikt ci nie zabrania płacić więcej niż wynosi cena rynkowa.
    > Ile razy byłeś "przyzwoitym" i tak robiłeś gdziekolwiek i za cokolwiek?

    Nie mialem okazji byc przyzwoitym pracodawca, ale mam nadzieje (nie napisze
    pewnosc), ze by tak bylo. Jak na razie pomagam ludziom w potrzebie, jesli
    moge. Ustepuje miejsca w tramwajach i oddaje zgubione telefony i torby, czym
    zasluguje sobie na opinie frajera. Bo Polska to taki dziwny kraj, w ktorym
    "uczciwy znalazca" to frajer.