PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1/4 etatu

  • 1. Data: 2005-05-01 20:01:57
    Temat: 1/4 etatu
    Od: "ptr77" <p...@g...pl>

    szanowni grupowicze, mam taka sprawe. moj brat jest bezrobotnym bez prawa do
    zasilku. jakis czas temu podjal prace u wuja w drukarni. wuj zwodzil go
    jednak kilka miesiecy z podpisaniem umowy o prace i jakiejkolwiek innej
    umowy (podobno podpisywal w ciemno umowe-zlecenie, ktora szla do szuflady na
    wypadek kontroli). ostatnio wuj zaproponowal zatrudnienie na 1/4 etatu
    (formalnie, bo oczywiscie praca miala by byc w pelnym wymiarze godzin). z
    tym, ze obilo mi sie gdzies o uszy, ze na 1/4 etatu liczy sie mniejszy staz
    pracy niz bedac zarejestrowanym jako bezrobotny. chcialem zapytac jakie
    ewentualnie korzysci plyna z takiej formy zatrudnienia i czy przypadkiem nie
    lepiej jest pozostac bezrobotnym (nie wspominajac w ogole o zrezygnowaniu z
    tej formy wspolpracy). z gory dziekuje za odpowiedz.

    ptr'77
    ptr1977_at_gazeta.pl

  • 2. Data: 2005-05-02 09:44:35
    Temat: Re: 1/4 etatu
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

> [...]
    >umowy (podobno podpisywal w ciemno umowe-zlecenie, ktora szla do szuflady na

    z tego co ja wiem to bedac bezrobotnym zarejestrowanym to Twoj brat
    nie ma prawa wykonywac pracy na umowe-zlecenie..
    jakby ktos sie doszukal tego w jego papierach to mialby przechlapane
    zarejestrowany bezrobotny nie moze pracowac ani na umowe o prace, ani
    umowe zlecenie ani nawet umowe o dzielo

    PS. straszny skapiec z tego wuja... jak juz nawet na rodzinie
    oszczedza

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl

  • 3. Data: 2005-05-02 19:21:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    ptr77; <d53c52$h1n$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > lepiej jest pozostac bezrobotnym (nie wspominajac w ogole o zrezygnowaniu z
    > tej formy wspolpracy). z gory dziekuje za odpowiedz.

    Nie przesadzasz aby trochę? ;) Za okres bezrobocia bez prawa do zasiłku
    nie liczy się żaden staż - w przypadku ubezpieczeń społecznych - tym
    bardziej zapewne też nie liczy się staż pracy.

    Flyer

  • 4. Data: 2005-05-02 22:37:54
    Od: "ptr77" <p...@g...pl>

    Uzytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisal w wiadomosci >
    > z tego co ja wiem to bedac bezrobotnym zarejestrowanym to Twoj brat
    > nie ma prawa wykonywac pracy na umowe-zlecenie..
    > jakby ktos sie doszukal tego w jego papierach to mialby przechlapane

    dzieki za cenna informacje. choc podejrzewam, ze zdaje sobie z tego sprawe.
    nie o to jednak pytalem.

    > PS. straszny skapiec z tego wuja... jak juz nawet na rodzinie
    > oszczedza

    skapiec i oszust. to prawda i zgadzam sie z ta opinia. to jednak rowniez nie
    odpowiedz na moje pytanie.

    mimo wszystko dzieki za podtrzymanie watku.

    ptr77
    ptr1977_at_gazeta.pl

  • 5. Data: 2005-05-02 22:44:36
    Od: "ptr77" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Flyer"
    napisal

    > Nie przesadzasz aby trochę? ;) Za okres bezrobocia bez prawa do zasiłku
    > nie liczy się żaden staż - w przypadku ubezpieczeń społecznych - tym
    > bardziej zapewne też nie liczy się staż pracy.

    nie ma w tym cienia przesady, bo to nie jakas tam moja teza tylko zapytanie
    do grupowiczow. ja po prostu nie wiem. obilo mi sie o uszy, ze sie ze sie
    liczy staz nie w przypadku ubezpieczen ale stazu pracy (wypracowanych lat).
    i teraz pytanie czy Twoje przekonanie jest poparte znajomoscia ustawodawstwa
    w tym zakresie, czy tez tak jak to jest w moim przypadku jest to jakas tam
    wiedza zaslyszana od kogos albo wewnetrzne niczym nie poparte przekonanie.

    mimo to dzieki za glos w tej sprawie

    ptr77
    ptr1977_at_gazeta.pl

  • 6. Data: 2005-05-03 07:55:53
    Od: b...@i...pl (BACIA)

> [...]
    > lepiej jest pozostac bezrobotnym (nie wspominajac w ogole o zrezygnowaniu
    > tej formy wspolpracy). z gory dziekuje za odpowiedz.

    Bedac osoba bezrobotna i bez prawa do zasiłku w kazdej chwili mozesz sie
    zatrudnic nie majac z tego zadnych konsekwencij
    wiem to z autopsji
    sa daty wyznaczne ( raz w miesiacu ) na które musisz sie stawic i podpisac
    liste jak twgo nie zrobisz to cie skresla z listy obób bezrobotnych
    jak nie pobiera sie zasiłku to nie ma się czego pbawiac
    zatrudniasz sie gdzie i jak chcesz
    jak ich o tym sam nie powiadomisz to oni po jakims czasie sami cię wykresla
    z listy osób poszukujacych pracy z informacji z zus lub skarbówki
    Beata

    Startuj z INTERIA.PL! >>> http://link.interia.pl/f186c

  • 7. Data: 2005-05-03 12:56:31
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia BACIA <b...@i...pl>
    wystukał[a]:
    > Bedac osoba bezrobotna i bez prawa do zasiłku w kazdej chwili mozesz
    > sie zatrudnic nie majac z tego zadnych konsekwencij
    > wiem to z autopsji

    ??
    Zatrudnić się może, ale powinien się wtedy wyrejestrować z UP i to w
    ciągu 5 dni. Dodatkowo pracodawca powinien powiadomić UP o zatrudnieniu
    bezrobotnego (tez ma na to 5 dni).

> [...]
    > podpisac liste jak twgo nie zrobisz to cie skresla z listy obób
    > bezrobotnych jak nie pobiera sie zasiłku to nie ma się czego pbawiac

    Fakt, jak się na spotkanie aby podpisać listy nie zjawisz to cię
    wykreślają, jednak wtedy mogą cię ponownie zarejestrować po upływie 3
    mies (?). Przez ten czas nie masz ubezpiecznia zdrowotnego (więc lepiej
    nie chorować).

    > jak ich o tym sam nie powiadomisz to oni po jakims czasie sami cię
    > wykresla z listy osób poszukujacych pracy z informacji z zus lub
    > skarbówki

    zus, skarbówka (?) wymienia się informacjami z UP? Od kiedy? Aha,
    rozumiem, te instytucje wiedzą w ktorym urzędzie pracy był pracownik
    zarejestrowany ( i czy był w którymś) - rotfl.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2005-05-03 18:21:13
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    ptr77; <d56a1u$bge$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
    > wiedza zaslyszana od kogos albo wewnetrzne niczym nie poparte przekonanie.

    Inaczej - zależy do czego potrzebujesz tego stażu. Przejrzałem sobie
    wczoraj tekst ustawy o emeryturach i rentach [tekst ma już z rok, więc
    może weszła jakaś nowelizacja, ale wątpię czy w tym temacie] i w
    okresach składkowych/nieskładkowych nie ma słowa o okresie "bezrobocia
    bez prawa do zasiłku", czyli się nie liczy. Do rozporządzeń dotyczących
    KP jeszcze nie zaglądałem, ale tam ewentualnie [w co wątpię mocno] staż
    pracy jest użyteczny tylko w odniesieniu do długości urlopów [i ew.
    nagród jubileuszowych].

    Jedyną "korzyścią" z pozostawania na bezrobociu bez prawa do zasiłku
    jest uzyskanie statusu długotrwale bezrobotnego - minimum 12 miesięcy
    bezrobocia w ciągu ostatnich 2 lat - który w niektórych wypadkach
    umożliwia dostanie się na szkolenia lub skorzystanie z innych form
    pomocy.

    Flyer

  • 9. Data: 2005-05-03 18:21:17
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Nikiel ;-\); <d57sdq$ijd$1@riot.atman.pl> :

> [...]
    > Zatrudnić się może, ale powinien się wtedy wyrejestrować z UP i to w
    > ciągu 5 dni. Dodatkowo pracodawca powinien powiadomić UP o zatrudnieniu

    Coś zmienili? - w tekście ustawy ze stycznia pracownik ma 7 dni,
    pracodawca 5.

  • 10. Data: 2005-05-03 18:21:20
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    BACIA; <009501c54fb5$6ee3e0b0$eb0e000a@rgw946ehxfw9wk> :

    > Bedac osoba bezrobotna i bez prawa do zasiłku w kazdej chwili mozesz sie
    > zatrudnic nie majac z tego zadnych konsekwencij
    > wiem to z autopsji

    Że UP nie sprawdza takich rzeczy to jedna sprawa, a że istnieją zapisy
    obligujące bezrobotnego do wyrejestrowania to druga sprawa -
    konsekwencjami są:

    - kara grzywny minimum 500 zł;
    - zwrot wydatków z FP - w tym wypadku zapewne koszty ubezpieczenia
    zdrowotnego [w tematykę zwrotu kosztów nie chcę się wgłębiać, bo w sumie
    nie ma sensu siedzieć teraz nad ustawą tylko "z ciekawości" ;)];

> [...]
    > jak ich o tym sam nie powiadomisz to oni po jakims czasie sami cię wykresla
    > z listy osób poszukujacych pracy z informacji z zus lub skarbówki

    ;) Jeżeli dostaliby informację z ZUS/skarbówki, to wtedy opisane powyżej
    kary zadziałały by automatycznie. ;)

    Flyer