PracaGrupypl.praca.dyskusje1/4 etatu › Re: 1/4 etatu
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1/4 etatu
    Date: Tue, 03 May 2005 20:21:13 +0200

    ptr77; <d56a1u$bge$1@inews.gazeta.pl> :

    > Użytkownik "Flyer"
    > napisal

    > nie ma w tym cienia przesady, bo to nie jakas tam moja teza tylko zapytanie
    > do grupowiczow. ja po prostu nie wiem. obilo mi sie o uszy, ze sie ze sie
    > liczy staz nie w przypadku ubezpieczen ale stazu pracy (wypracowanych lat).
    > i teraz pytanie czy Twoje przekonanie jest poparte znajomoscia ustawodawstwa
    > w tym zakresie, czy tez tak jak to jest w moim przypadku jest to jakas tam
    > wiedza zaslyszana od kogos albo wewnetrzne niczym nie poparte przekonanie.

    Inaczej - zależy do czego potrzebujesz tego stażu. Przejrzałem sobie
    wczoraj tekst ustawy o emeryturach i rentach [tekst ma już z rok, więc
    może weszła jakaś nowelizacja, ale wątpię czy w tym temacie] i w
    okresach składkowych/nieskładkowych nie ma słowa o okresie "bezrobocia
    bez prawa do zasiłku", czyli się nie liczy. Do rozporządzeń dotyczących
    KP jeszcze nie zaglądałem, ale tam ewentualnie [w co wątpię mocno] staż
    pracy jest użyteczny tylko w odniesieniu do długości urlopów [i ew.
    nagród jubileuszowych].

    Jedyną "korzyścią" z pozostawania na bezrobociu bez prawa do zasiłku
    jest uzyskanie statusu długotrwale bezrobotnego - minimum 12 miesięcy
    bezrobocia w ciągu ostatnich 2 lat - który w niektórych wypadkach
    umożliwia dostanie się na szkolenia lub skorzystanie z innych form
    pomocy.

    Flyer