PracaGrupypl.praca.dyskusje › [mini OT?] po 50.. co robic po pracy..

  • 1. Data: 2005-05-01 15:01:51
    Temat: [mini OT?] po 50.. co robic po pracy..
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    Witajcie!

    byc moze to nie bedzie ot, posrednio zwiazany z praca ;), otoz moja
    mama ma prace - scisle od - do (wiec po pracy raczej nie moze wziac
    nadgodzin), wychowala wszystkie dzieci, dzieci opuscily rodzinne
    gniazdko i... mama nie ma juz praktycznie czym sie zajmowac - czyli jej
    dzien wyglada tak: 7-15 praca, 15 - 22 "odpoczynek", obejrzenie p.
    Drzyzgi ;), wiadomosci, poczytac brukowce, jakas nudna ksiazke i
    spac... oczywiscie majac tyle odpoczynku w nocy przewraca sie z boku na
    bok nie mogac zasnac... nastepnego dnia sytuacja sie powtarza... i tak
    juz od paru lat. Jak juz zapewne zdazyliscie sie zorientowac -
    nadchodzi depresja... imho jest to zwiazane z tym, ze moja mama po
    pracy nie oddaje sie zadnej pasji, hobby, ktore mogloby ja wchlonac,
    aby jej zycie znowu nabralo celu (mam nadzieje, ze wiecie o czym pisze
    ;)). Szczerze powiedziawszy gdy tak z nia rozmawialem, uswiadomilem
    sobie, ze nie wiem jakie jej pomysly podsunac, pielenie ogrodka -
    odpada, ogrodek jest ale maly - praca na 2 godzny... wyszywanie - to
    moze byc cos... (tak samo szydelkowanie etc..), ale zastanawiam sie czy
    sa jakies zajecia, ktore by wymagaly uzywania mozgu - by zmusic do
    myslenia - aby zapomniec o bozym swiecie, o tej depresji etc... azeby
    czlowiek po pracy wiedzial, ze w domu czeka na niego zadanie, ktore
    chce zrobic i ze to ma jakis cel...

    Pomyslalem, ze naucze ja obslugi komputera i korzystania z sieci, by
    mogla poznac nowych ludzi (rowiesnikow, ludzi z podobnymi
    problemami)... szczerze powiedziawszy nie wiem nawet czy sa jakies
    specjalne fora dla osoba po 50... 60... etc

    Czy macie jakies pomysly czym mozna sie zajac w takim wieku, zwazywszy
    na fakt, ze praktycznie cale zycie wypelnione bylo wychowaniem dzieci
    etc... (wychowanie wnukow odpada ;))?

    pozdrawiam mlodych i tych wiecej mlodszych ;)

    --
    pozdrawiam serdecznie rafi

    +++++++++++to++nie++jest++reklama++;)+++++++++++
    www.BAZAREK.pl - DARMOWE SKLEPY INTERNETOWE,
    Otwórz sklep online i zarabiaj-bez opłat, bez prowizji
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  • 2. Data: 2005-05-01 15:32:57
    Temat: Re: [mini OT?] po 50.. co robic po pracy..
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    ErkA napisał(a):
> [...]
    > problemami)... szczerze powiedziawszy nie wiem nawet czy sa jakies
    > specjalne fora dla osoba po 50... 60... etc

    Tak z ciekawości.
    Jak myślisz ile procentowo osób w wymienionym przez ciebie
    wieku pisze posty na tej grupie?
    Wwa

  • 3. Data: 2005-05-01 15:54:35
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    Wwa napisał(a):

    > Jak myślisz ile procentowo osób w wymienionym przez ciebie
    > wieku pisze posty na tej grupie?

    nie wiem, ale czasami zdarzaly sie posty od ludzi w taki wieku, a
    ponadto wiekszosc z piszacych chyba ma rodzicow i mogliby np podzielic
    sie tym, co robia ich rodzice...

  • 4. Data: 2005-05-01 15:59:24
    Od: Wwa <w...@n...pl>

    ErkA napisał(a):

    > nie wiem, ale czasami zdarzaly sie posty od ludzi w taki wieku, a

    Napisz na priv
    Wwa

  • 5. Data: 2005-05-01 17:17:59
    Od: a&e <a...@w...op.pl>

    ErkA napisał(a):
> [...]
    > problemami)... szczerze powiedziawszy nie wiem nawet czy sa jakies
    > specjalne fora dla osoba po 50... 60... etc

    Ucz obslugi komputera a potem na pl.rec.robotki-reczne
    grupka mila, wiekowo mloda, ale nie brak "mlodziezy starszej", wiele
    zachecajacych linkow, a jak wpadnie w szydelka, hafty, druty ,
    frywolitki, to kiedys pozalujesz sam.... hihihi
    Ponadto uwazam, ze tego rodzaju hobby jest wysmienite i zapobiega roznym
    stanom depresyjnym (przetestowane na wlasnej skorze). Nie bez znaczenia
    w opisywanej przez Ciebie sytuacji jest fakt, ze odbywaja sie spotkania
    Zakreconych Robotkowiczek, jak chcesz popatrzec, poszukaj w archiwum
    wpisujac miasto + spotkanie, na pewno znajdziesz linki do zdjec (w
    Krakowiw, Warszawie, Wroclawiu, Gdyni i .... na pewno cos pominelam.

    --
    pozdrawiam Ciebie i Twoja Mame
    Ewa (Kraków)

    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 6. Data: 2005-05-01 20:32:56
    Od: "Jacek " <j...@g...pl>

    ErkA <a...@a...pl> napisał(a):

    A może Uniwersytet Trzeciego Wieku?
    Tak właśnie sobie googlnij.
    Nie wiem jaki jest dolny limit wieku i ograniczeniem jest, z pewnością,
    bliskość ośrodków akademickich, ale z tego co czytałem wrażenia uczestników są
    bardzo pozytywne.
    Do tego stopnia, że u mnie w mieście bodajże nie wszyscy chętni się załapali.
    I niech Cię/mamy nie przeraża "Uniwersytet" :-)

    Pozdrawiam Ciebie i mamę
    Jacek

  • 7. Data: 2005-05-01 22:05:50
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "ErkA" <a...@a...pl> wrote in message

    a moze Uniwersytet Trzeciego Wieku ??
    po mojej ś.p. Babci -stwierdzam ze to niezle absorbuje.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 8. Data: 2005-05-02 14:23:59
    Od: "biela" <e...@w...biela.prv.pl>

    Trzeba wnuczki zrobic zeby miala sie czym zajmowac ;)).

  • 9. Data: 2005-05-02 21:37:06
    Od: ErkA <a...@a...pl>

    biela napisał(a):

    > Trzeba wnuczki zrobic zeby miala sie czym zajmowac ;)).

    Wnuczeta sa, ale daleko. Uniwersytet 3 wieku - ponoc idea w miejscu
    zamieszkania byla poruszana, ale nie wiem czy cos sie z tego
    wywiazalo...

  • 10. Data: 2005-05-04 12:05:18
    Od: "YamUasica" <s...@T...net.pl>

    Witam serdecznie,
    mi jeszcze trochę brakuje, ale obserwuję moją mamę - emerytowaną
    nauczycielkę

    1. wolontariat w hospicjum
    2. uniwersytet trzeciego wieku (Uniw. Gda.)
    3. książki, książki, książki
    4. filharmonia, kino - jeśli jest kasa - ot uroki emerytury
    5. znajomi i rodzina - jak tylko znajdzie dla nas czas ;)
    (6.) szuka jakiejś pracy dodatkowej

    --
    pozdrawiam
    yam