PracaGrupypl.praca.dyskusje › 1/10 etatu plus umowa zlecenie

  • 1. Data: 2006-01-13 11:26:35
    Temat: 1/10 etatu plus umowa zlecenie
    Od: "Kameleon" <k...@p...fm>

    Witam
    Jestem zatrudniony na 1/10 w centrali + umowa zlecenie u mojego Lidera ( firma
    córka). Na jakiej zasadzie są kumulowane moje świadczenia,czy lata mi się liczą
    do emerytury??

    Pozdrawiam
    Kameleon

  • 2. Data: 2006-01-13 11:33:38
    Temat: Re: 1/10 etatu plus umowa zlecenie
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > firma córka). Na jakiej zasadzie są kumulowane moje świadczenia,czy lata
    > mi się liczą do emerytury??
    tak, licza ci się do emerytury pod warunkiem że płacisz na fundusz
    emerytalno-rentowy:)
    a kumulacja - nie wiem co masz na myśli. składki się dodają, dni pracy ci
    nie przybywa. byłoby to trochę nielogiczne, żebyś np. od poniedziałku do
    piątku przepracował 10 dni skoro tych dni jest 5
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-01-13 11:40:42
    Od: k...@p...fm

    Dzięki
    O to mi cgodziło a dom funduszu jestem zapisany wiec OK.

    Pozdrawiam
    kameleon

  • 4. Data: 2006-01-14 15:33:38
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> wrote in

    > tak, licza ci się do emerytury pod warunkiem że płacisz na fundusz
    > emerytalno-rentowy:)

    nie mam pojecia na czym dokladnie polega korzysc dla pracodawcy,
    ale ta korzysc z pewnoscia jest - i to kosztem pracownika;

    chyba kolega pytal o cos innego; jezeli jest zatrudniony w firmie A i
    jednoczesnie ma zlecenia w firmie B, ktore formalnie nie maja ze soba
    nic wspolnego, lecz zwyczajowo mowi sie, ze firma B to "corka" firmy A,
    to firma B nie musi od jego zlecenia odprowadzac wszystkich skladek,
    ktore odprowadzalaby firma B;

    czyli:

    umowa o prace w firmie A + zlecenie dla firmy A = obowiazkowe wszystkie
    skladki od zlecenia; czyli zlecenie jest oskladkowane "prawie tak" jakby
    ta kwota byla fragmentem wynagrodzenia;

    umowa o prace w firmie A + zlecenie dla firmy B = obowiazkowe skladki
    tylko z tytulu umowy o prace POD WARUNKIEM ze umowa o prace spelnia
    jakiestam kryterium (tego nie wiem, albo ze masz placone minimum krajowe
    albo ze praca jest na caly etat, ale raczej to pierwsze); zas od umowy
    zlecenia nie ma obowiazkowych skladek emerytalnych (pozostale sa);

    czy ktos moze mnie poprawic albo ew. rozwinac ten watek?

    adas;