PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kolejne niepotrzebne pytanie

  • 1. Data: 2006-01-12 22:08:06
    Temat: Re: Kolejne niepotrzebne pytanie
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Czy można zawrzeć w umowie pensję netto (wiem że nie) ale
    > może jest jakaś możliwość "ominięcia prawa" tak aby pracownik dostawal
    > (obiecaną) pensję?
    przecież dostaje. tylko fiskus zabiera, więc trzeba znaleźć przepisy jak
    ominąć zachłanną niwidzialną rękę
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 2. Data: 2006-01-12 22:21:04
    Temat: Kolejne niepotrzebne pytanie
    Od: "Radio69" <r...@u...com.pl>

    Sytuacja taka:
    Ktoś zostaje zatrudniony w firmie na dobrych warunkach (powiedzmy ze nie
    mial w tym roku innych dochodów ), ma obiecaną umową pensje (ileś tam brutto
    wg. umowy, ale "wiadomo że przy zatrudnianiu uzgadniana jest podstawa
    netto". Pod koniec roku okazuje sie że jego pensja zostala pomnijeszona, bo
    wskoczyl w wyższy próg.

    SS

  • 3. Data: 2006-01-12 22:44:30
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Radio69 napisał(a):
    > Czy można zawrzeć w umowie pensję netto (wiem że nie) ale
    > może jest jakaś możliwość "ominięcia prawa" tak aby pracownik dostawal
    > (obiecaną) pensję?
    Pytanie czy sie pracodawca na to zgodzi. Pensja brutto na umowie to
    gwarancja dla pracodawcy stalych kosztow przez caly rok. Pracownik moze
    probowac obnizyc sobie podatki - np rozliczajac sie wspolnie z
    malzonkiem (zwlaszcza jesli druga polowka ma dochody z nizszej grupy
    podatkowej).
    Takie zycie:(
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-01-13 06:42:43
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Radio69 napisał(a):

    > Czy można zawrzeć w umowie pensję netto (wiem że nie) ale
    > może jest jakaś możliwość "ominięcia prawa" tak aby pracownik dostawal
    > (obiecaną) pensję?

    Masz żonę? Rozliczajcie się wspólnie, to Ci obniży próg, chyba, że żona
    zarabia tak samo jak Ty...

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 5. Data: 2006-01-13 07:27:45
    Od: "Toudi Mordolek POLSKA Ltd." <mordolek@nie_ozon.pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2006 22:21:04 -0000, Radio69 <r...@u...com.pl>
    napisał:

> [...]
    > Kto? zostaje zatrudniony w firmie na dobrych warunkach (powiedzmy ze nie
    > mial w tym roku innych dochodów ), ma obiecan? umow? pensje (ile? tam
    > brutto
    > wg. umowy, ale "wiadomo ?e przy zatrudnianiu uzgadniana jest podstawa
    > netto". Pod koniec roku okazuje sie ?e jego pensja zostala pomnijeszona,
    > bo
    > wskoczyl w wy?szy próg.
    > Pytanie:
    > Czy mo?na zawrze? w umowie pensj? netto (wiem ?e nie) ale
    > mo?e jest jaka? mo?liwo?? "omini?cia prawa" tak aby pracownik dostawal

    Zdaje sie, ze to niedawno było przerabiane (alebo gdzieś przy okazji
    widziałem): możesz przekazać pracodawcy zawiadomienie, że bdziesz sie
    rozliczac wspólnie i w związku z tym chcesz aby zaliczka na podatek
    dochodowy była pobierana w/g stawki dla dotychczasowego progu. Nie jestem
    pewien czy w ogóle jest potrzebne uzasadnienie takiej prośby, ale musisz
    zawiadomic o tym pracodawce. Poza tym nie tylko wspólne rozliczanie moze
    doprowadzić do "zmieszczenia" sie w niższym progu.

    --
    Toudi Mordolek POLSKA Ltd.

  • 6. Data: 2006-01-13 09:27:07
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    Jest jeszcze jeden dobry sposób ale najbardziej oplaca(ł) się przy 3-cim
    progu podatkowym (nie wiem czzy jeszcze on istnieje). Otóż musiały się zgrać
    2 osoby wchodzące w kolejny próg (kto wie może opłaca sięi przy drugim, ale
    to trzeba przeliczyć) i posiadajace dzieci. Nawzajem wpłacały swym dzieciom
    świadczenie fundowane w tej samej wysokości- takiej aby sobie obnizyć
    dochody o próg w dół i takie aby opodatkowanie dzieci mieściło się w
    pierwszym progu. Skutkiem tego całość kwoty pozostawała w rodzinie i była
    opodatkowana na poziomie pierwszego progu. Jeżeli w rodzinach było po dwoje
    dzieci- to juz bajka można było zejść z trzeciego do pierwszego progu
    podatkowego. Wszystko zgodnie z prawem. Zastsowane i wypróbowane w praktyce
    ;-)
    --
    Jackare
    Bytom

  • 7. Data: 2006-01-13 12:14:54
    Od: "Toudi Mordolek POLSKA Ltd." <mordolek@nie_ozon.pl>

    Dnia Fri, 13 Jan 2006 10:27:07 +0100, Jackare
    <j...@i...pl_wytnijto_> napisał:

> [...]
    > to trzeba przeliczy?) i posiadajace dzieci. Nawzajem wp?aca?y swym
    > dzieciom
    > ?wiadczenie fundowane w tej samej wysoko?ci- takiej aby sobie obnizy?
    > dochody o próg w dó? i takie aby opodatkowanie dzieci mie?ci?o si? w
    > pierwszym progu. Skutkiem tego ca?o?? kwoty pozostawa?a w rodzinie i by?a
    > opodatkowana na poziomie pierwszego progu. Je?eli w rodzinach by?o po
    > dwoje
    > dzieci- to juz bajka mo?na by?o zej?? z trzeciego do pierwszego progu
    > podatkowego. Wszystko zgodnie z prawem. Zastsowane i wypróbowane w

    Zje....cie, no i kto mi teraz powie, że podatek liniowy to chory pomysł?

    --
    Toudi Mordolek POLSKA Ltd.

  • 8. Data: 2006-01-13 13:53:50
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_> napisał
    w wiadomości news:dq7rrg$e09$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > dzieci- to juz bajka można było zejść z trzeciego do pierwszego progu
    > podatkowego. Wszystko zgodnie z prawem. Zastsowane i wypróbowane w

    Ba, ja znam osoby, ktore braly sluby podatkowe. Slub podatkowy bierze sie w
    grudniu z osoba zarabiajaca malo lub nic i pozostajac wedle przepisu w
    zwiazku malzenskim przez caly nastepny rok podatkowy mozna skorzystac ze
    wspolnego rozliczenia sie :)

    I.

    --

    www.immona.ownlog.com

  • 9. Data: 2006-01-15 09:24:22
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]

    > dzieci- to juz bajka można było zejść z trzeciego do pierwszego progu
    > podatkowego. Wszystko zgodnie z prawem. Zastsowane i wypróbowane w

    To nie jest zgodne z prawem.

    sz.

  • 10. Data: 2006-01-15 10:21:54
    Od: "Fi_ona" <f...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał

    > Nawzajem wpłacały swym dzieciom
    > świadczenie fundowane w tej samej wysokości- takiej aby sobie obnizyć
    > dochody o próg w dół i takie aby opodatkowanie dzieci mieściło się w
    > pierwszym progu.

    Tzn, ze jest taki przepis, który pozwala na przekazanie pieniedzy osobie
    3ciej - do tego małoletniej, i odpisanie ich sobie od dochodu? Możesz
    napisać coś wiecej - jakie musza byc warunki spelnione, lub gdzie tego
    szukac w necie?
    Interesuje mnie taka sytuacja - przekazywałam pieniadze ("kieszonkowe")
    osobie małoletniej - ale oczywiście do ręki, nie na konto. Czy taka forma
    przekazu pieniędzy kwalifikuje sie jako "świadczenie fundowane". czy musza
    byc na to dowody wplaty? No i czy ta osoba małoletnia składa normalnego
    PIT-a rocznego?

    Z gory dzieki za info - szukałam na necie, ale niestety nic konkretnego nie
    znalazłam odnosnie podanej sytuacji - a bardzo mnie to zaciekawiło.

    Pozdrawiam
    Fiona