PracaGrupypl.praca.dyskusje1/10 etatu plus umowa zlecenie › Re: 1/10 etatu plus umowa zlecenie
    From: adasiek <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: 1/10 etatu plus umowa zlecenie
    Date: Sat, 14 Jan 2006 15:33:38 +0000 (UTC)

    gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> wrote in
    news:dq8385$5vh$1@inews.gazeta.pl:

    > tak, licza ci się do emerytury pod warunkiem że płacisz na fundusz
    > emerytalno-rentowy:)

    nie mam pojecia na czym dokladnie polega korzysc dla pracodawcy,
    ale ta korzysc z pewnoscia jest - i to kosztem pracownika;

    chyba kolega pytal o cos innego; jezeli jest zatrudniony w firmie A i
    jednoczesnie ma zlecenia w firmie B, ktore formalnie nie maja ze soba
    nic wspolnego, lecz zwyczajowo mowi sie, ze firma B to "corka" firmy A,
    to firma B nie musi od jego zlecenia odprowadzac wszystkich skladek,
    ktore odprowadzalaby firma B;

    czyli:

    umowa o prace w firmie A + zlecenie dla firmy A = obowiazkowe wszystkie
    skladki od zlecenia; czyli zlecenie jest oskladkowane "prawie tak" jakby
    ta kwota byla fragmentem wynagrodzenia;

    umowa o prace w firmie A + zlecenie dla firmy B = obowiazkowe skladki
    tylko z tytulu umowy o prace POD WARUNKIEM ze umowa o prace spelnia
    jakiestam kryterium (tego nie wiem, albo ze masz placone minimum krajowe
    albo ze praca jest na caly etat, ale raczej to pierwsze); zas od umowy
    zlecenia nie ma obowiazkowych skladek emerytalnych (pozostale sa);

    czy ktos moze mnie poprawic albo ew. rozwinac ten watek?

    adas;