PracaGrupypl.praca.dyskusje › wysokosc zarobku przy L4

  • 1. Data: 2006-01-12 23:09:53
    Temat: wysokosc zarobku przy L4
    Od: " atomowezabawki" <a...@N...gazeta.pl>

    Czy ktos zorientowany w temacie naliczania wysokosci zarobku podczas L4 moglby
    mi pomoc w wyznaczeniu sumy ktora powinna zostac odjeta od wartosci placy
    zasadniczej....
    Przykladowo, niech "dniowka" wynosi 100,-. W 31 dniowym miesiacu pracy 6 dni
    pracownik jest na L4 (6 dni, w tym 2 weekendowe: so&nd). Bez L4 pracownik
    dostalby 31*dniowka, czyli 3100 (podstawa). Ile powinien dostac po odliczeniu
    okresu L4?

    pozdr
    Atomic

  • 2. Data: 2006-01-12 23:18:02
    Temat: Re: wysokosc zarobku przy L4
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik " atomowezabawki" <a...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:dq6nk1$1u6$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > dni pracownik jest na L4 (6 dni, w tym 2 weekendowe: so&nd). Bez L4
    > pracownik dostalby 31*dniowka, czyli 3100 (podstawa). Ile powinien

    6*100 zł = 600 zł
    3100- 600 zł = 2500 zł
    odp. 2500 zł brutto ;)
    plus ewentualnie wynagrodzenie chorobowe/zasiłek chorobowy za te 6 dni.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-01-12 23:21:58
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik " atomowezabawki" <a...@N...gazeta.pl> napisał
    > wiadomości news:dq6nk1$1u6$1@inews.gazeta.pl...
    > L4
    > 6

    Ups, sprostowanie. Jedna rzecz mnie w błąd wprowadziła.
    31-dniowy miesiąc. Czyli za cały miesiac by miał 3100
    Teraz bierzemy 3100 / 30 dni = 103,33 zł
    103,33*6 = 620 zł

    3100-620 = 2480 zł
    i to jest prawidłowa odpowiedź.

  • 4. Data: 2006-01-13 07:46:18
    Od: "garuh" <g...@t...pl>

> [...]
    > 31-dniowy miesiąc. Czyli za cały miesiac by miał 3100
    > Teraz bierzemy 3100 / 30 dni = 103,33 zł

    jaka tam ona prawidłowa, pogieło Cie, za L4 zabrali by mu 620zł, toż to
    rozbój w biały dzień

    w mojej, a przypuszcza, że w większości firm jest tak że dostaje się dniówke
    obniżoną o pewien procent np. u mnie o 20%, czyli masz 6*(0.8*100zł) = 480
    zł za te 6 dni chorobowego, a nie 600 jakbyś chciał ;) a poza tym jaki
    miesiąć ma 31 dni roboczych, przecież sobota i niedziela się nie wliczają,
    więc jeśli te 6 dni jest z sobotą i niedzielą, to tak naprawde bierzesz
    tylko 4 dni chorobowe czyli dostajesz za nie 4*(0.8*100) = 320zł (a nie 400)
    więc nie jest tak źle;) ... po to się płaci składki i ubezpieczenie, żeby
    dostawać tą kase jak się choruje.

  • 5. Data: 2006-01-15 02:03:53
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "garuh" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w
    wiadomości
    > jaka tam ona prawidłowa, pogieło Cie, za L4 zabrali by mu 620zł, toż
    > rozbój w biały dzień

    Wcześniej dodałam, że plus wynagrodzenie za czas zwolnienia, za te 6
    dni.
    A wylicza je się właśnie jako 80% podstawy podzielonej przez 30 dni
    /podstawa to przeciętne wynagrodzenie z ostatnich 12 miesięcy - tak z
    grubsza.. bo premie mogą być różnie liczone/.

    > ;) a poza tym jaki miesiąć ma 31 dni roboczych, przecież sobota i
    > niedziela się nie wliczają, więc jeśli te 6 dni jest z sobotą i
    > niedzielą, to tak naprawde bierzesz tylko 4 dni chorobowe czyli

    Słuszna uwaga nie ma 31 dni roboczych. Ale za zwolnienie lekarskie
    dostaje się za tyle dni na ile jest wypisane, łącznie z sobotami i
    niedzielami. Liczy się tak. Załóżmy że ktoś za 1 dzień dostaje 100 zł,
    styczeń 22 dni roboczych. Za miesiąc miałby 2200 zł. Zwolnienie ma na 6
    dni ( w tym 4 robocze i sob-niedz).

    Jego pensja wyn iesie:

    2200/30= 73,33 (tyle ile by zarobił dzieli się przez 30- tak to jest w
    ubezpieczeniach że miesiąc się domyślnie jako 30 dni traktuje)
    73,33 *6 = 440 zł (tyle mu odejdzie z pensji za te dni choroby)
    2200-440 = *1760* tyle będzie miał poborów brutto za przepracowane dni.

    A teraz za L4: Załóżmy, że miał tylko te 100 zł poborów w 2005 roku,
    bez żadnej premii. Jego całe wynagrodzenie za 2005 rok (załóżmy, że nie
    chorował) to będzie 25200 zł. Przeciętne za miesiąc będzie 252000/12=
    2100 zł Po odjęciu składek na ubezp. społ, to będzie 1707,09 zł - i to
    jest podstawa do wyliczenia za L4. 1707,09/30= 56,90 zł za 1 dzień, to
    razy 6 dni = 341,42 zł i z tego 80% tj. 273,13 zł

    Czyli *273,13* zł, to będzie kwota za 6 dni zwolnienia lekarskiego. Od
    tej kwoty nie liczy się już składek społecznych, jedynie podatek i skł.
    zdrowotną.

    > ... po to się płaci składki i ubezpieczenie, żeby dostawać tą
    > kase jak się choruje.

    Jak chorujesz to przez 33 pierwsze dni zwolnienia lekarskiego w roku
    dostajesz kasę od pracodawcy a nie z ubezpieczenia :P