PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie - sklep komputerowy

  • 1. Data: 2004-10-18 13:45:58
    Temat: Pytanie - sklep komputerowy
    Od: Protr <p...@w...pl>

    Witam,
    chciałbym prosić o informację:
    ile zarabia sprzedawca w sklepie komputerowym (woj. małopolskie i
    podkarpackie)
    czy istnieją możliwości poprowadzenia cudzego sklepu na zasadzie agencji
    (franchising) i ile wtedy można zarobić?

    Może ktoś ma jakieś doświadczenie lub ważkie informacje w tym zakresie.

    Marzy mi się coś takiego i chciałbym spróbować. Wydaje się, że lepiej być
    agentem, ale czy to nie wymaga zbyt dużego zaangażowania finansowego (moje
    możliwości są niestety skromne).

    Będę wdzięczny za wszelką informację.
    Kontakt email: p...@w...pl

    Pozdrawiam
    Protr

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/

  • 2. Data: 2004-10-18 15:29:36
    Temat: Re: Pytanie - sklep komputerowy
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 18 paź 2004 w liście [news:opsf2i6w0rd4o3mw@news.onet.pl] Protr
    [p...@w...pl] napisał(a):

    > ile zarabia sprzedawca w sklepie komputerowym (woj. małopolskie i
    > podkarpackie)

    Oczywiście zależy od ilości/zasobności portfeli klientów. Ale to raczej
    przyszłościowa branża :)

    > czy istnieją możliwości poprowadzenia cudzego sklepu na zasadzie
    > agencji (franchising) i ile wtedy można zarobić?

    Nie spotkałem się. Z resztą w grę wchodziłyby pewnie tylko duże sieci,
    jak np. Vobis.

    > Marzy mi się coś takiego i chciałbym spróbować. Wydaje się, że
    > lepiej być agentem, ale czy to nie wymaga zbyt dużego
    > zaangażowania finansowego (moje możliwości są niestety skromne).

    Na franszyzę prawie na pewno musisz mieć duży wkład pieniężny. Firma
    daje ci przecież wyposażenie i towar, który w tym przypadku nie jest
    tani. Jeżeli masz jakieś fundusze (myślę, że min. 25 tys.), to możesz
    próbować otwierać sklep komputerowy. Za mniejszą kasę po prostu nie
    wynajmiesz lokalu i go nie wyposażysz, nie mówiąc o zakupie towaru.
    Można też próbować negocjować odroczony termin płatności z hurtowniami,
    ale najpierw trzeba by zrobić u nich duże zakupy.

    Inną sprawą jest sklep internetowy - tam to w sumie można próbować i
    bez lokalu, i bez towaru ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 3. Data: 2004-10-18 16:46:33
    Od: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>

    > Oczywiście zależy od ilości/zasobności portfeli klientów. Ale to raczej
    > przyszłościowa branża :)

    IMHO najlepsze czasy w sprzedazy ta branza ma juz za soba. Co prawda do
    nasycenia rynku wciaz jest daleko, ale zarabia sie na tym coraz mniej.
    Coraz nizsze marze itp. Prosze sobie poczytac jakakolwiek prase branzowa o
    sytuacji na tym rynku, nie jest rozowo. Nie jest tez zle, ale kokosow juz
    sie nie zarabia. To bylo w latach 90 ubieglego wieku.

    > Nie spotkałem się. Z resztą w grę wchodziłyby pewnie tylko duże sieci,
    > jak np. Vobis.
    Ostatnio wiele dystrybutorow bierze sie za tworzenie sieci detalicznych.
    Znowu warto zajrzec go prasy (CRN na przyklad). Z wiekszych to Action, cos
    mi sie obilo o uszy o PRONOX, a z mniejszych to BestCom, Atom-PC, PTR itp.

    > tani. Jeżeli masz jakieś fundusze (myślę, że min. 25 tys.), to możesz

    to troszke ;) za mało...
    Popatrz na to tak. Zeby cos w sklepie bylo to potrzeba kilka monitorow
    (powiedzmy 5 szt srednio po 600zł = 3000), dalej obudowy, dobrze jak ich
    jest troche do wyboru (np. 10 szt 140zl = 1400), dalej procesory (AMD 2.6
    10szt po 390zł = 3900), pamieci (10x256 (1600), 10x512 (3000), wnetylatory
    x10 (450), plyty glowne (kilka rodzajow 10szt srednio po 300zł = 3000),
    napedy CD 10szt (1000), CDRW 10szt (1400), DVDRW 5szt (1250), stacje
    dyskietek 10szt (300), z trzy WinXP HE PL (1020)... i juz mamy ponad
    20tys. a gdzie reszta? klawiatury, myszki, drukarki, atramenty (ogolnie
    akcesoria i materialy eksploatacyjne), dyski twarde itp...
    Koszt jest ciut wiekszy niz 25 tys. Mysle ze 40 tys na sam towar to dobry
    punkt zaczepienia.

    No chyba ze mialby to byc sklep typu - moge to dla Pana/Pani zamowic,
    bedzie jutro. Ale klient wyjdzie, pojdzie do sklepu obok i kupi to na
    miejscu... :(

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---
    www.softsystem.prv.pl, www.agro.prv.pl - oprogramowanie dla rolnictwa

  • 4. Data: 2004-10-18 17:12:15
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    >Witam, chciałbym prosić o informację...

    najlepiej na grupie pl.biznes

    marże są w granicach
    5-15 % - na sprzecie markowym
    10-25% na akcesoriach i podzespołach
    20-30% na oprogramowaniu
    usługi są najbardziej zyskowne tylko trzeba mieć asortyment aby ktoś do
    Ciebie zajrzał.

    sprzedawca w sklepie podstawa (netto 1000 ) + prowizja od obrotu (od jego
    bajery zalezy 50% sukcesu )
    wazne aby dostal tyle aby nie dobrabial na "pogotowiu komputerowym" tylko
    skupil sie na pracy

    p.s.
    odradzłbym składanie pc ze wzgledów koszty,marketnig oraz nowe wymogi
    dotyczące bezpieczeństwa oraz na koszty związane z serwisem własnych wyrobów