PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie - sklep komputerowy › Re: Pytanie - sklep komputerowy
    From: "Przemyslaw Osmanski" <p...@N...go2.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie - sklep komputerowy
    Date: Mon, 18 Oct 2004 18:46:33 +0200

    > Oczywiście zależy od ilości/zasobności portfeli klientów. Ale to raczej
    > przyszłościowa branża :)

    IMHO najlepsze czasy w sprzedazy ta branza ma juz za soba. Co prawda do
    nasycenia rynku wciaz jest daleko, ale zarabia sie na tym coraz mniej.
    Coraz nizsze marze itp. Prosze sobie poczytac jakakolwiek prase branzowa o
    sytuacji na tym rynku, nie jest rozowo. Nie jest tez zle, ale kokosow juz
    sie nie zarabia. To bylo w latach 90 ubieglego wieku.

    > Nie spotkałem się. Z resztą w grę wchodziłyby pewnie tylko duże sieci,
    > jak np. Vobis.
    Ostatnio wiele dystrybutorow bierze sie za tworzenie sieci detalicznych.
    Znowu warto zajrzec go prasy (CRN na przyklad). Z wiekszych to Action, cos
    mi sie obilo o uszy o PRONOX, a z mniejszych to BestCom, Atom-PC, PTR itp.

    > tani. Jeżeli masz jakieś fundusze (myślę, że min. 25 tys.), to możesz

    to troszke ;) za mało...
    Popatrz na to tak. Zeby cos w sklepie bylo to potrzeba kilka monitorow
    (powiedzmy 5 szt srednio po 600zł = 3000), dalej obudowy, dobrze jak ich
    jest troche do wyboru (np. 10 szt 140zl = 1400), dalej procesory (AMD 2.6
    10szt po 390zł = 3900), pamieci (10x256 (1600), 10x512 (3000), wnetylatory
    x10 (450), plyty glowne (kilka rodzajow 10szt srednio po 300zł = 3000),
    napedy CD 10szt (1000), CDRW 10szt (1400), DVDRW 5szt (1250), stacje
    dyskietek 10szt (300), z trzy WinXP HE PL (1020)... i juz mamy ponad
    20tys. a gdzie reszta? klawiatury, myszki, drukarki, atramenty (ogolnie
    akcesoria i materialy eksploatacyjne), dyski twarde itp...
    Koszt jest ciut wiekszy niz 25 tys. Mysle ze 40 tys na sam towar to dobry
    punkt zaczepienia.

    No chyba ze mialby to byc sklep typu - moge to dla Pana/Pani zamowic,
    bedzie jutro. Ale klient wyjdzie, pojdzie do sklepu obok i kupi to na
    miejscu... :(

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    ---