PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przykładowe zarobki górników

  • 111. Data: 2003-08-07 17:30:40
    Temat: Re: Re: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Mariusz \(Maniek\) Milobedzki <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Tak Polska kupuje z krajow skandynawskich nie pamietam, ale chyba z
    > Norwegii.

    Nie znam się na handlu energią. Jest jakiś "Wspólny System Energetyczny".
    Ale wątpię, czy jest to decyzja elektrowni - raczej jakiejś "Centralnej
    Dyspozycji Mocy", która kupuje prąd i wpuszcza go do krajowej sieci. Poza
    tym, to w Polsce jest raczej nadwyżka energi, a nie niedobór.

    > A kto kaze likwidowac wszystkie kopalnie ??? Zamknac ich tyle by wydobycie
    > wegla sie oplacalo.

    Nie do końca. Trzeba ograniczyć produkcję węgla do zapotrzebowania. Jak za
    dużo ich zamkniesz, to będziesz musiał importować drogi węgiel z zagranicy.
    Nie ulega wątpliwości, że częśc kopalń trzeba jeszcze zamknąć.

    > a teraz doplacam do za taniego wegla - zalapales ?

    Niestety, ale nie. Musisz rozwinąć tę myśl.

    > Nie , po prostu nie dal w lape tyle ile chcial jakis fagas przy zlobie i
    > pojechal :(

    Nie znam szczegółow.

    > Z obecnej korespondencji wynika, ze mam duzo wieksze od Ciebie chociaz to
    > nie powod do dumy, bo ty prezentujesz wybitne DNO. Co do mnie m.in. mgr
    > ekonomii PG.

    > Rozumuje logicznie w przeciwienstwie do Ciebie

    Logiczne rozumowanie podpowiada ci, że z twoich składek na ZUS rząd dopłaca
    górnikow - czy jak ?

    > A budzet to taki gosc co stoi w rogu trzepie gruche i stamtad ma kasiory
    ile
    > chce tak ??? Bo z tego co wiem to budzet to wlasnie MOJE i pozostalych
    > pracujacych podatki.

    Przeciez początkowy motym był taki, że jest zagrożony ZUS - czy już
    zmieniłeś zdanie. Może wyrażaj się jakoś precyzyjnie, bo takie skakanie z
    tematu na tematu, z ZUS na budżet i z powrotem niczemu nie służy.

    > Obawiam sie, ze nie bo wtedy kto kupil by nasz polski wegiel po cenie
    > produkcji ?? Dlatego do niego panstwo doplaca przy eksporcie by byl
    > konkurencyjny w stosunku do innych ofert ze swiata. Czyli nasz jest rownie
    > drogi a moze drozszy niz z RPA

    Jaki jest związek między tym co ja napisałem, a tym co ty. Ja napisałem o
    imporcie, a ty klepiesz o eksporcie. Tak to można do białego rana. Wszyscy
    świetnie wiedzą, że eksport jest nieopłacalny. Wcale to jednak nie oznacza,
    że trzeba z niego zrezygnować.

    > To Twoje logiczne wnioski ? Duzo wiesz o tym co cie otacza :(

    > I co z tego, ze byla/jest reforma skoro pieniadze ZUSu sa trwonione na
    > nierentowne kopalnie/marmury i inne ? Od samego hasla reforma nie bede mial
    > co jesc :(

    Ekonomisto - naucz się wyrażać przecyzyjnie, bo mnie ogarnia przrażenia.
    Napisane było, że dotacje z budżetu zagrażają twojej emeryturze. Reforma
    emerytalna polega na tym, że pieniądze ze składki emerytalnej sa niezależne
    od budzetu, to nie jest wspólny worek, że jak wyjmiesz (czyli przelejesz na
    dotacje), to masz mniej na emerytury. Przecież to właśnie o to chodziło w
    tej reformie.

    > Bez pozdrowien i EOT bo za bardzo mnie slabisz a pisanie z Toba to strata
    > czasu - BETON i tyle

    Naprawdę jestes magister ekonomii ? Biedny ten kraj.

  • 112. Data: 2003-08-07 17:34:57
    Temat: Re: Przykładowe zarobki górników
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    r...@r...pl napisał(a):

    > umozenia nazywasz pokrywaniem dlugow?
    > pokrywam sie wlasnie ze smiechu.

    To uważasz że umorzenie polega na podarciu kartek ze zobowiązanami. Też się
    pokrywam ze śmiechu.

  • 113. Data: 2003-08-07 17:40:12
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    r...@r...pl napisał(a):

    > nie znajdujemy. ja twierdze, ze trzeba powiedziec gornikom pracujacym
    > w nierentownyh panstowywch kopalniach: tu nie jestescie potrzebni.
    > ze te pieniadze ktore sie tam pompuje mozna wpompowac gdzie indziej
    > - znalesc im zajecie.

    Przecież dokładnie się tak robi - płaci im się odprawy, żeby odeszli i
    zamyka kopalnie.

    > no i tu sie zasadniczo roznimy.
    > KAZDA konkurencja (zdrowa) jest dobra.
    > Czy chcesz powiedziec, z w PL powinien byc tylko ProKOM wsrod firm
    > softwareowych, tylko Jedna elektronwnia, huta i ze Orlen i RG powinno
    > sie polaczyc? ERA/Plusa i TPSa tez?
    > to Ci chodzi po glowie?
    > a w ekstralkasie powinna grac tylko Legia?

    Zlituj się - jaka konkurencja między kopalniami. Jedna ma przecież koszty
    wydobycia większe, a druga mniejsze. Zaczną się licytować z cenami,
    przychody jeszcze bardziej zmaleją, długi narosną itp itd. Chłopie - zacznij
    myśleć logicznie.

    Jak jest kopalnia obok elektrowni to jaka tutaj jest konkurencja. Kto ma
    konkurować z kopalnią Bełchatów w sprawie dostaw węgla do elektrowni
    Bełchatów.

  • 114. Data: 2003-08-07 17:41:31
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Konrad Inglot <k...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Panowie, dobijamy do setki, nikt nikogo nie przekona(l), proponuje dac
    spokoj.

    Nie ukrywam, nie zostałem przekonany, że z powodu pazerności górników
    pielęgniarki mają niskie pensje.

  • 115. Data: 2003-08-07 17:53:50
    Od: r...@r...pl

    > "Centralnej Dyspozycji Mocy",
    :-)))))))))))))

    pozdrawiam

    romekk

  • 116. Data: 2003-08-07 17:57:46
    Od: r...@r...pl

    > To uważasz że umorzenie polega na podarciu kartek ze zobowiązanami. Też się
    > pokrywam ze śmiechu.

    Ty sie zajac nie smiej, bo wlasnie tak jest.
    Kopalnia jest winna roznym instytucjom (ZUS, USK, PFRON, FP, FGSP) 14 mld.
    Od jutra juz nie jest. ZADNE pieniadze nie wplywaja na konta tych instytucji,
    ale kopalnia przestaje byc winna. To jest wlasnie umorzenie dlugu.

    pokrycie dlugu polega zas na tym, ze ktos jest komus winny 14 mld.
    przychodzi bogaty wojek i WPLACA 14 mld wierzycielowi.
    dluznik przestaje byc winny. Dlug zostal pokryty (a nie umorzony).

    pozdrawiam

    romekk

  • 117. Data: 2003-08-07 18:02:05
    Od: r...@r...pl

    > Chłopie - zacznij myśleć logicznie.
    :-))))
    wlasnie.

    > Jak jest kopalnia obok elektrowni to jaka tutaj jest konkurencja. Kto ma
    > konkurować z kopalnią Bełchatów w sprawie dostaw węgla do elektrowni
    > Bełchatów.
    no jak bedzie tylko jedna kopalnia i tylko jedna elektrownia i najlepiej jeszcze
    beda stanowic jeden organizm gospodarczy - to nikt.
    Ale to juz przechodzilismy przez 40 lat i wiesz co? zbankrutowalo.
    mimo ze bylo takie doskonale.

    pozdrawiam

    romekk

  • 118. Data: 2003-08-07 18:17:57
    Od: r...@r...pl

    > Nie ukrywam, nie zostałem przekonany, że z powodu pazerności górników
    > pielęgniarki mają niskie pensje.

    dobrze, policze Ci to ,,po Twojemu'':
    zakladam, ze zdajesz sobie sprawe z tego, ze budzet nie jest z gumy i ze jest
    okreslony.
    wydatki budzetu inteesujace mnie:
    - podwyzka dla pielegniarek: 0
    - restrukturyzacja gornictwa: 2 mld. rocznie
    (licze _tylko_ doplaty bezposrednie a nie umorzenia)

    drugi wariant na Twoja modle:
    gornicy na zielona trawke (150,000). Ani jeden nie znajduje roboty.
    wszyscy ida na zasilek.
    zasilek to dzis okolo 7000 rocznie.
    150tys gornikiow * 7tys rocznie = 1050 mln PLN. czyli 1 miliard.
    no to drugi miliard nam zostaje - na pielegniarki.

    ALE.
    zamkniete kopalnie niektore nie sa takie zle - ktos to kupi
    czyli WPLYW do budzetu. DUZY wplyw.
    Zatrudni w nich gornikow. Czyli nie 150 tys na zasilku a niechby nawet 100,000.
    Z innych kopalni to i owo mozna sprzedac - znowu wplywy.
    Moim zdaniem spora czesc zaradnych slazakow znajdzie sobie robote
    i nie bedzie brac zasilkow a placic podatki - kolejne wplywy oraz
    zmniejszenie wydatkow.
    Ponadto: mniej kopalni = mniej wypadkow, rencistow, mniehsze wydatki
    slozby zdrowia (czyli budzetu) na leczenie/rehabilitacje/leki/sprzet
    rehabilitacyjny,
    Ponadto, nie zaplacilbym im zasilku, tylko dal ciute wiecej
    i zagonil do robot publicznych - zeby Slask yl ladniejszy,
    zadrzewiony, zdrowszy. Znowu oszczedzam na wydatkach na leki,
    rehabilitacje itd - bardzo perspektywicznie.

    Urynkowione dobre kopalnie generuja zyski - placa coraz wiecej gornikom,
    PLACA PODATKI - czyli coraz wiecej tej kasy dla pielegniarek...

    Slowem widze zyski na krotka i na dluga mete.

    pozdrawiam

    romekk

  • 119. Data: 2003-08-07 19:59:25
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> writes:

    > dużo.

    > A czy tym, droga koleżanko, zamiast pisać takie puste, ironiczne komentarze
    > potrafisz napisać coś z sensem.

    potrafie i nawet do pewnego momentu to robilam, ba - ciagle ci tutaj w
    tym watku ludzie usiluja wytlumaczyc, dlaczego to co mowisz jest bez
    sensu.

    ale poniewaz jak widze nie trafia do ciebie, to zastosowalam
    lopatologiczne porownanie.

    jesli nie widzisz analogii - coz....z wiara to ja sie dyskutowac nie
    podejmuje.

    przekladajac na nasze: jesli nie widzisz absurdalnosci swojego
    powyzszego zdania " z tym ograniczeniem
    kosztów jest tak, że same się nie ograniczą - trzeba zainwestować i to
    dużo. " to ja nie mam juz nic do dodania.

    tylko smiac mi sie chce, po prostu.

    > A ja nie będę musiał czytać tych twoich pogardliwych komentarzy - tez dużo
    > zaoszczędzę.

    alez kto ci w ogole kaze je czytac? wolna wola jest, nie podoba ci
    sie, wrzuc sobie mnie do killfile i po sprawie.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 120. Data: 2003-08-08 09:27:34
    Od: "Krzysiek\(?\)" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    górników
    > to naprawdę beczka z dynamitem i podpalonym lontem. <ciach>

    Witam
    Przepraszam, ale dlaczego wczesniej nikt nie zastanawial sie likwidujac
    zaglebie walbrzyskie, tam tez wszystkim powiedziano idzcie do domu juz was
    nie potrzebujemy, dlaczego we Wroclawiu w krotkim czasie planuje sie
    likwidacje okolo 8.000 tysiecy miejsc pracy w szpitalach (ostrozne szacunki)
    i beda to zwolnienia prawie jednoczesne, tym ludziom tez sie mowi "nikt was
    nie potrzebuje", wiec nagle musze sie martwic gornikami??? Widocznie tak bo
    pielegniarki mozna spalowac (fakt taki mial miesce we wroclawiu) a gornikow
    nie bo sie obraza. To chyba jakies nieporozumienie.

    Pozdrawiam Krzysiek(?)