PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przeszukanie prewencyjne

  • 1. Data: 2012-06-04 08:41:43
    Temat: Przeszukanie prewencyjne
    Od: Janko Muzykant <u...@g...pl>

    Witam,

    Czy pracodawca może zgodnie z polskimi przepisami kodeksu pracy
    wprowadzić tzw. "kontrolę prewencyjną", czyli wyrywkową kontrolę
    trzeźwości (to jeszcze zrozumiałe) i kontrolę osobistą (przeszukanie
    osobiste wraz z przeszukaniem prywatnego pojazdu) - uwaga - bez
    jakichkolwiek podejrzeń (czyli po prostu "prewencyjnie")?

    Coś takiego wydaje mi się już poniżej pewnej godności, jestem ciekawy
    czy ma to jakiekolwiek odniesienia w kodeksie pracy.

    Pozdrawiam,
    JM.

  • 2. Data: 2012-06-04 10:03:03
    Temat: Re: Przeszukanie prewencyjne
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 4 czerwca 2012 (08:41:43) napisano:
> [...]
    > osobiste wraz z przeszukaniem prywatnego pojazdu) - uwaga - bez
    > jakichkolwiek podejrzeń (czyli po prostu "prewencyjnie")?

    W pewnym zakładzie w moim mieście spotkałem się z przeszukiwaniem
    (pobieżnym) *wszystkich* samochodów wyjeżdżających przez bramę...

    Ale to jest duża fabryka, częściowo o charakterze zbrojeniowym...

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 3. Data: 2012-06-04 21:51:56
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-04 08:41, Janko Muzykant pisze:
> [...]
    >
    > Coś takiego wydaje mi się już poniżej pewnej godności, jestem ciekawy
    > czy ma to jakiekolwiek odniesienia w kodeksie pracy.

    A skąd wiesz, czy parking zakładowy nie ma jakiegoś własnego regulaminu
    i wjeżdżając na niego zgadzasz się na warunki w tym regulaminie?

  • 4. Data: 2012-06-04 21:57:15
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 04 Jun 2012 08:41:43 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > osobiste wraz z przeszukaniem prywatnego pojazdu) - uwaga - bez
    > jakichkolwiek podejrzeń (czyli po prostu "prewencyjnie")?

    Nie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 5. Data: 2012-06-05 09:59:04
    Od: Janko Muzykant <u...@g...pl>

    BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> writes:

    > A skąd wiesz, czy parking zakładowy nie ma jakiegoś własnego
    > regulaminu i wjeżdżając na niego zgadzasz się na warunki w tym
    > regulaminie?

    Nie wiem, ale to jest do sprawdzenia :)

    Rozumiem, że jeśli parking takowego regulaminu nie posiada, nie można
    "prewencyjnie" grzebać w prywatnym samochodzie?

  • 6. Data: 2012-06-05 10:01:27
    Od: Janko Muzykant <u...@g...pl>

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> writes:

    > Nie.

    Możesz mnie nakierować na paragraf, który to wyklucza?

  • 7. Data: 2012-06-05 10:07:28
    Od: Janko Muzykant <u...@g...pl>

    Yakhub <y...@g...pl> writes:

> [...]
    > (pobieżnym) *wszystkich* samochodów wyjeżdżających przez bramę...
    >
    > Ale to jest duża fabryka, częściowo o charakterze zbrojeniowym...

    Podejrzewam też, że pracownicy musieli wyrazić zgodę na coś takiego
    (np. podpisując regulamin, gdzie jest to ujęte).

    Tu mamy przypadek odgórnego "zarządzenia", z którym pracownik nie ma
    prawa dyskutować (oczywiście może się zwolnić w ramach protestu).

  • 8. Data: 2012-06-05 10:11:39
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 05 Jun 2012 10:01:27 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Możesz mnie nakierować na paragraf, który to wyklucza?

    Google cię zbanował?
    http://www.ochrona.pl/?page=PCatalogue&id=209&aid=79
    &comp=CUCatalogueAdviceArchive
    --
    marcin

  • 9. Data: 2012-06-05 17:46:01
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-05 10:07, Janko Muzykant pisze:
    > Yakhub<y...@g...pl> writes:

    > Tu mamy przypadek odgórnego "zarządzenia", z którym pracownik nie ma
    > prawa dyskutować (oczywiście może się zwolnić w ramach protestu).

    Nie musi być aż tak drastycznie, nie musi parkować na terenie firmy