PracaGrupypl.praca.dyskusje › setki za nadgodziny

  • 1. Data: 2012-05-21 22:12:54
    Temat: setki za nadgodziny
    Od: emyo <e...@o...pl>

    witam.

    mam pytanie dotyczace placenia za godziny nadliczbowe. normalny rozklad
    tygodniowy w moim zakladzie to praca od poniedzialku to piatku. chlopaki
    w zakladzie pracowali w godzinach nadliczbowych caly tydzien (lacznie
    25h nadliczbowych w tygodniu) i zaplacono im 50% dodatku za wszystkie
    nadgodziny. Wydaje mi sie, ze za pierwsze 8h sa 50%, a za kazde nastepne
    100%. Tak wynika z KP. Szef produkcji twierdzi, ze setki sa placone
    dopiero po przepracowaniu 32h miesiecznie poniewaz zmienily sie przepisy
    i okresem rozliczeniowym jest miesiac a nie tydzien. Jak to jest w koncu
    z nadgodzinami? Kto ma racje?

    pozdr

  • 2. Data: 2012-05-21 23:02:21
    Temat: Re: setki za nadgodziny
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2012-05-21 22:12, emyo pisze:
> [...]
    > dopiero po przepracowaniu 32h miesiecznie poniewaz zmienily sie przepisy
    > i okresem rozliczeniowym jest miesiac a nie tydzien. Jak to jest w koncu

    A co macie wpisane w regulaminie pracy? Jaki jest okres rozliczeniowy?
    Według KP może być nawet 4 miesiące. Jeśli macie wpisany miesiąc, to
    szef ma rację. W ogóle widzę, że poważny pracodawca, nie przekroczył
    dobowych limitów pracy, zostawił 11 godzin na odpoczynek, zapłacił za
    nadgodziny, a Wy i tak chcecie go jeszcze oskubać... Nieładnie.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 3. Data: 2012-05-21 23:44:39
    Od: emyo <e...@o...pl>

> [...]
    > dobowych limitów pracy, zostawił 11 godzin na odpoczynek, zapłacił za
    > nadgodziny, a Wy i tak chcecie go jeszcze oskubać... Nieładnie.

    a to jakas łaska mieć odpoczynek 11 h, mieć zapłącone za nadgodziny?
    Zastanawiam się z której strony Wisły mieszkasz, z prawej czy z lewej?

  • 4. Data: 2012-05-22 07:58:33
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-21 23:44, emyo pisze:

    > a to jakas łaska mieć odpoczynek 11 h, mieć zapłącone za nadgodziny?

    A Ty którego zdania nie rozumiesz? :/
    Szef postępuje dokładnie tak jak powinien, a Wy jeszcze chcecie
    dodatkowo wyciągnąć jakieś przywileje.

    > Zastanawiam się z której strony Wisły mieszkasz, z prawej czy z lewej?

    No u Ciebie to nawet nie trzeba się zastanawiać.

    N.

  • 5. Data: 2012-05-22 10:11:03
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "emyo" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepracowaniu 32h miesiecznie poniewaz zmienily sie przepisy i okresem
    > rozliczeniowym jest miesiac a nie tydzien.

    Ani Ty ani szef. Zobacz art 151 KP (wysokość płacy za nadgodziny) oraz art
    138 KP rozliczenie czasu pracy.

    pozdr

  • 6. Data: 2012-05-22 21:42:35
    Od: emyo <e...@o...pl>

    > Ani Ty ani szef. Zobacz art 151 KP (wysoko?? p?acy za nadgodziny) oraz art
    > 138 KP rozliczenie czasu pracy.

    Jeśli ani ja szef to chyba tylko sam Donald.

  • 7. Data: 2012-05-22 21:44:35
    Od: emyo <e...@o...pl>

    > A Ty którego zdania nie rozumiesz? :/
    > Szef postępuje dokładnie tak jak powinien, a Wy jeszcze chcecie
    > dodatkowo wyciągnąć jakieś przywileje.

    > No u Ciebie to nawet nie trzeba się zastanawiać.

    nie wiem jak Ty, ale mnie uczono że w życiu trzeba walczyć o swoje.

  • 8. Data: 2012-05-22 22:19:29
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-22 21:44, emyo pisze:

    > nie wiem jak Ty, ale mnie uczono że w życiu trzeba walczyć o swoje.

    Przecież dostajesz swoje, ale chciałbyś jeszcze więcej.
    Więc raczej nie walki o swoje, ale cwaniactwa Cię uczono.

    N.

  • 9. Data: 2012-05-23 07:59:04
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    > Jeśli ani ja szef to chyba tylko sam Donald.

    Kodeks Pracy Art. 151_1.
    § 1. Za pracę w godzinach nadliczbowych, oprócz normalnego wynagrodzenia,
    przysługuje dodatek w wysokości:
    1) 100% wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających:
    a) w nocy,
    b) w niedziele i święta niebędące dla pracownika dniami pracy, zgodnie z
    obowiązującym go rozkładem czasu pracy,
    c) w dniu wolnym od pracy udzielonym pracownikowi w zamian za pracę
    w niedzielę lub w święto, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu
    pracy,
    2) 50% wynagrodzenia - za pracę w godzinach nadliczbowych przypadających
    w każdym innym dniu niż określony w pkt 1.
    § 2. Dodatek w wysokości określonej w § 1 pkt 1 przysługuje także za każdą
    godzinę
    pracy nadliczbowej z tytułu przekroczenia przeciętnej tygodniowej normy
    czasu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym, chyba że przekroczenie tej
    normy nastąpiło w wyniku pracy w godzinach nadliczbowych, za które
    pracownikowi
    przysługuje prawo do dodatku w wysokości określonej w § 1.

    Jak widać czasy kiedy za dwie pierwsze nadgodziny należało sie 50% więcej, a
    za każdą nastepną 100% już dawno PO przeniosła do archiwum.

    pozdr