PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prosba o pomoc w tlumaczeniu ENG ---> POL

  • 1. Data: 2003-05-17 01:13:43
    Temat: Prosba o pomoc w tlumaczeniu ENG ---> POL
    Od: "eastwoo" <s...@p...fm>

    Czesc wszystkim

    Mam problem z przetlumaczeniem ponizszych zwrotow, ktore chcialbym wpisac do
    mojego CV rozsylanego do amerykanskich firm
    (nie ma ich w moim slowniku wielkiej mocy:)

    ekonomika i organizacja przedsiebiorstw
    przedsiebiorstwo uslugowe
    biuro rachunkowe
    urzad statystyczny
    ankieter
    kserokopiarka
    sadzic drzewka
    umowa zlecenia
    szkolka lesna
    spis powszechny

    i kilka pytan

    czy podawanie stanu cywilnego jest zabronione prawnie??? (w USA)
    Czy do CV dodaje sie zdjecie (w USA)
    czu trzeba umiescic oswiadczenie o zgodzie na przetwrzanie danych jesli
    wysyla sie CV do usa?
    czy teraz w modzie sa zyciorysy funkcjonalne, chronologiczne czy mieszane??

    Z gory dzieki bardzo

  • 2. Data: 2003-05-17 02:54:17
    Temat: Re: Prosba o pomoc w tlumaczeniu ENG ---> POL
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "eastwoo" <s...@p...fm> writes:

    > czy podawanie stanu cywilnego jest zabronione prawnie??? (w USA)

    hm.... byc moze, w kazdym razie NIKT tutaj tego nie podaje.

    > Czy do CV dodaje sie zdjecie (w USA)

    NIE.
    jak dodasz, wyrzuca do kosza.

    > czu trzeba umiescic oswiadczenie o zgodzie na przetwrzanie danych jesli
    > wysyla sie CV do usa?

    NIE NIE i jeszcze raz nie.
    to polski wymysl.

    > czy teraz w modzie sa zyciorysy funkcjonalne, chronologiczne czy mieszane??

    to jaki wybierzesz zalezy od tego, co chcesz osiagnac i gdzie.

    wiadomo, ze jak chcesz sie przekwalifikowac, to nie walniesz
    chronologicznego - bo na co komu twoje doswiadczenie z innej dzialki?

    anyway.

    praca na umowe-zlecenie to bedzie po prostu "contractor".

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 3. Data: 2003-05-17 09:45:56
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote in

    /ciach.../

    > NIE NIE i jeszcze raz nie.
    > to polski wymysl.

    Co jak co, ale przyznasz, ze Ustawa o Ochronie Danych Osobowych to bardzo
    dobra rzecz ? Nie moge tego pojac, ze USA zdobycie wszelkich danych na
    temat danej osoby to tylko kwestia kilkunastu-kilkudziesieciu dolarow...

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 4. Data: 2003-05-17 12:50:38
    Od: "d+" <t...@w...pl>

    mogę kilka spróbować...

    > przedsiebiorstwo uslugowe
    > biuro rachunkowe
    > urzad statystyczny
    > ankieter

    > kserokopiarka
    copy machine

    > sadzic drzewka
    plant trees

    > umowa zlecenia
    > szkolka lesna

    mozesz spróbowac przedstawić wszystko bardziej opisowo

    d+

  • 5. Data: 2003-05-17 13:46:02
    Od: "Luki" <m...@p...com>

    Użytkownik "eastwoo" napisał w wiadomości:

    > urzad statystyczny
    > ankieter [...]

    > spis powszechny

    w moim CV napisalem jako
    "ankieter w powszechnym spisie narodowym"
    Census Collector in the National Census

    but I'm not 100% sure.

    Pozdrawiam
    Luki

  • 6. Data: 2003-05-17 18:40:51
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Nina M. Miller write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of sob, 17 maj 2003 at 02:54 GMT

    >NIE.
    >jak dodasz, wyrzuca do kosza.

    Obowiązkowo i nieodwołalnie? Czemu?

    Pozdróvka,

    Q.
    --
    __ __.--------------------------http://yacoob.dnsalias.
    net/cv.html---.__

  • 7. Data: 2003-05-17 22:01:01
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> writes:

    > Co jak co, ale przyznasz, ze Ustawa o Ochronie Danych Osobowych to bardzo
    > dobra rzecz ? Nie moge tego pojac, ze USA zdobycie wszelkich danych na
    > temat danej osoby to tylko kwestia kilkunastu-kilkudziesieciu dolarow...

    widzisz, tylko ze taka ustawa specjalna jest potrzebna wtedy, kiedy
    _normalne_ prawo nie dziala.
    a tutaj w miare jeszcze dziala.

    no i w usa jak wysylasz CV to jedyne informacje osobiste jakie ci sa
    potrzebne na nim to imie, nazwisko i kontakt i TYLE.
    nic wiecej, zadne stany cywilne, ilosc dzieci, wiek, zdjecie, stosunek
    do sluzby i inne pierduty.

  • 8. Data: 2003-05-17 22:04:05
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Jakub Turski <y...@c...plukwa.net> writes:

    > Obowiązkowo i nieodwołalnie? Czemu?

    nie obowiazakowo, ale w ogromnej wiekoszsci wypadkow wyrzuca. czemu?
    bo nie chca byc posadzeni o uprzedzenia.

    w usa jest ustawa o niedyskryminacji ze wzgledu na plec, wiek, rase,
    wyznanie a zdjecie zdecydowanie sugeruje plec wiek i rase.

    oczywiscie wyjatkiem tutaj sa posady np. fotomodeli/ek gdzie na
    wstepie sa wymagane zdjecia. jednak do innych prac, nie wylaczajac
    sekretarek, zdjec sie nie dodaje i nikt tego nie wymaga.