PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgramista bez wykształcenia technicznego. › Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    From: Any User <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Programista bez wykształcenia technicznego.
    Date: Tue, 05 Jun 2007 21:58:45 +0200

    > Chciałbym spróbować poszukać pracy jako programista. Dobrze znam c++
    > (stl, boost). Nieźle Jave. Dobrze SQL. Oprócz tego różne drobiazgi
    > typu HTML, JavaScript, PHP. Problem w tym że w większości ofert pracy
    > jest wymóg wykształcenia informatycznego lub przynajmniej technicznego
    > a moje jest stricte humanistyczne (prawo :P)
    >
    > Nie mam znajomych pracujących w większych miastach jako programiści
    > więc trudno mi się zorientować jakie są realne wymogi i sytuacja na
    > rynku. Czy byłbym w stanie zarobić 2000-2500zł?

    Na wykształcenie formalne wiele firm nie patrzy. Istotne są Twoje
    umiejętności, oraz podejście do pracy. Jeśli umiesz szybko programować i
    nie masz podejścia typowego dla wielu bywalców tej listy dyskusyjnej,
    tj. 8 godzin i do domu, choćby się wszystko waliło, ale raczej jesteś
    skłonny do poświęceń, to jak najbardziej jesteś w stanie tyle zarobić.

    Wracając jeszcze do wykształcenia prawniczego, to może być ono Twoim
    atutem - programista znający się na prawie karnym, integrujący wiedzę,
    na co można sobie w danej chwili pozwolić, z wiedzą programisty, to
    naprawdę wartościowy nabytek.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com