PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista Delphi jakie zarobki ?

  • 21. Data: 2005-06-22 16:51:29
    Temat: Re: Programista Delphi jakie zarobki ?
    Od: Vetch <...@...3.4>

    McMac wrote:

    > Ciekawe spostrzeżenie. W którym miejscu?

    z tego co mi utkwiło w pamięci: Delphi (używam głównie D5) to dla mnie
    stary Pascal z psuedoobiektową dobudówką; nie ma czegoś takiego jak STL,
    elastycznych kontenerów, szablonów, używanie funkcji bibliotek
    systemowych wymaga czasem niezłej gimnastyki z dopasowaniem typów,
    nielogiczna składnia obsługi wskaźników, brak możliwości wykonywania
    konstrukcji zagnieżdżonych w jednej linii, narzut pisaniny słów
    kluczowych (begin..end, procedure, function), niemożność tworzenia
    obiektów na stosie, wymóg deklaracji zmiennych na początku ciała
    funkcji, niemożność definiowania przeciążonych operatorów, itd...
    Na koniec, słaby debuger i kiepskie, wieszające się zbyt często
    środowisko (pomimo wszystkich aktualizacji).

    Piotr Zagawa
    http://vetch.magot.pl/

  • 22. Data: 2005-06-22 18:08:50
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Vetch wrote:

    > Na koniec, słaby debuger i kiepskie, wieszające się zbyt często
    > środowisko (pomimo wszystkich aktualizacji).

    Ale większość z tego, co wymieniłeś, ma się nijak do
    obiektowości/proceduralności. Równie dobrze można powiedzieć, że Java jest
    jak VB - bo też przecież nie ma przeciążania operatorów, nie mówiąc już o
    środowisku, czy debugerze. A co do samego języka - taki C++ też jest
    właściwie nadbudówką do C, podobnie jak Object Pascal jest nadbudówką do
    Pascala.

    ch.

    --
    /* ocieramy się o siebie,
    ścierając z siebie kurz... */

  • 23. Data: 2005-06-24 08:49:38
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 22 Jun 2005 18:51:29 +0200, Vetch <...@...3.4> wrote:

> [...]
    >obiektów na stosie, wymóg deklaracji zmiennych na początku ciała
    >funkcji, niemożność definiowania przeciążonych operatorów, itd...

    Czyli tak jak przypuszczałem.
    Część zarzutów jest całkowicie nieprawdziwa.
    A zdecydowana większość nie ma nic wspólnego z "obiektowością" języka.
    Z tego co piszesz, to delphi jest tak samo "pseudoobiektowe" jak java czy c++.

    >Na koniec, słaby debuger i kiepskie, wieszające się zbyt często
    >środowisko (pomimo wszystkich aktualizacji).

    To już kompletnie nie ma wspólnego z samym językiem.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------