PracaGrupypl.praca.dyskusje › zalozenie firmy przez studenta- jakie ulgi???

  • 1. Data: 2005-06-18 07:43:11
    Temat: zalozenie firmy przez studenta- jakie ulgi???
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    Jakis czas temu oglądałam w telewizji program na temat poszukiwania pracy.
    Była w nim mowa o możliwości założenia własnej firmy przez osoby
    studiujące( lub osoby zaraz po ukończeniu studiów) na bardzo korzystnych
    warunkach. Nie pamietam dokładnie na czym one polegały, ale wydaje mi się że
    na zwolnieniu z płacenia składek ZUS przez rok czasu.
    Czy moglibyscie mi podpowiedzieć gdzie szukac informacji na ten temat?
    Czy są jakies miejsca( w internecie bądź w Krakowie) w których moża
    dowiedzieć się o różnego rodzaju programach preferencyjnych?
    Jestem studenka czwartego roku studiow dzinnych, a wiec nie jestem
    zarejestrowana jako bezrobotna. Nie mniej jednak chciałabym już zacząć
    aktywnie działać i moć stworzyć własny biznes.

    Dziękuję za odpowiedź
    Agnieszka Bolesta

  • 2. Data: 2005-06-18 08:51:43
    Temat: Re: zalozenie firmy przez studenta- jakie ulgi???
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 18 cze 2005 w liście [news:d90jk3$1c3$1@nemesis.news.tpi.pl]
    Kropelka [k...@n...serwery.pl] napisał(a):

> [...]
    > firmy przez osoby studiujące( lub osoby zaraz po ukończeniu
    > studiów) na bardzo korzystnych warunkach.

    Musiałaś dosyć dawno o tym słyszeć (jakieś trzy lata). Od dawna
    nieaktualne.

    > Nie pamietam dokładnie
    > na czym one polegały, ale wydaje mi się że na zwolnieniu z
    > płacenia składek ZUS przez rok czasu.

    Absolwenci, którzy nie mieli otwartej działalności w momencie trwania
    "promocji" mogli otworzyć działalność i przez rok nie płacić niektórych
    składek na ubezpieczenia społeczne (dokładnie emerytalne i rentowe),
    ok. 250-300 zł. Promocja trwała ZTCP ok. pol roku.

    > Czy moglibyscie mi
    > podpowiedzieć gdzie szukac informacji na ten temat? Czy są jakies
    > miejsca( w internecie bądź w Krakowie) w których moża dowiedzieć
    > się o różnego rodzaju programach preferencyjnych?

    Polecam http://www.zus.pl/ albo wybrać się do któregoś z oddziałów w
    swoim mieście - tam wszystko wyjaśnią. Archiwum tej grupy jest w
    większości nieaktualne, jeżeli chodzi o ten temat.

    > Jestem studenka
    > czwartego roku studiow dzinnych, a wiec nie jestem zarejestrowana
    > jako bezrobotna. Nie mniej jednak chciałabym już zacząć aktywnie
    > działać i moć stworzyć własny biznes.

    Nie licz więc na państwo, tylko jeżeli masz pomysł, to staraj się
    zdobyć kasę na rozruch od rodziny, znajomych. Kredyt w banku to kiepski
    pomysł na początku (można sobie długów narobić do końca życia), ale
    może nie być wyjścia.

    Zainteresuj się pożyczką/dotacją z Urzędu Pracy, ale on może być tylko
    dla bezrobotnych.

    Powodzenia w interesach!

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 3. Data: 2005-06-18 10:33:38
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    Pomocy dla studentow ,szukaj raczej na uczelni ,popytaj wykladowcow od
    ekonomi.Popytaj w urzedzie miejskim w wielu miastach sa wydzialy do takich
    spraw. A jesli masz sprawdzony pomysl to mozesz zaryzykowac (podalem kwoty
    orientacyjne ):

    - z PUP pozyczke/dotacje na rozruch : jak dotrzymasz zapisow umowy
    oddajesz tylko 50% ,wielkosc pozyczki jakies 15.000 pln
    - z PUP wziasc bezrobotnego/ych na kazde nowo stworzone miejsce pracy
    dostajesz dotacje bezzwrotna ,wielkosci do 30.000 pln
    - z funduszu Mikro - sa pozyczki 2% do 10.000 pln
    - z PFRON mozna otrzymac doataje ,zatrudniajac inwalide
    - rozkrecac sie mozna w tzw. inkubatorach przedsiebiorczosci (maly czynsz
    ,pomoc prawna,dostep do internetu,fax itp)
    - gdy staniesz na nogi przeniesc sie do strefy ekonomicznej

    ps.
    aha sa jeszcze fundusze ue www.parp.gov.pl , w zus to bym za badzo nie
    wirzyl ale mozna popytac

    pozdrawiam
    rafal

  • 4. Data: 2005-06-19 06:26:56
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    4
    Użytkownik "konto" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > - z PUP pozyczke/dotacje na rozruch : jak dotrzymasz zapisow umowy
    > oddajesz tylko 50% ,wielkosc pozyczki jakies 15.000 pln

    Dzieki. Na pewno sie postaram. Tylko ze ja na rozruch nie potrzebuje
    szczegolnie pieniedzy. Za to obawiam sie ze na poczatku moge nie wyrobic na
    oplaty typu zus itp. I wlasnie dlatego bardziej mnie obchodzilo jakies
    przynajmniej czesciowe zwolnienie z tych oplat.
    A program ogladalam max 3 miesiace temu... tylko wtedy nie mialam zadnego
    pomyslu na swoja dzialalnosc.
    Nie mniej jednak dziekuje za pomoc. Widze ze chyba nie zdawalam sobie sprawy
    ile klopotow moze byc z wlasna mala firemka...
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 5. Data: 2005-06-19 06:29:22
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    Użytkownik "Rafał Wawrzycki" <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> napisał w
    wiadomości news:d90nkg$j9j$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Musiałaś dosyć dawno o tym słyszeć (jakieś trzy lata). Od dawna
    > nieaktualne.

    No wlasnie bylo to max 3 miesiace temu. I co mnie zainteresowalo , nie
    dotyczylo tylko absolwentow (bo tutaj chyba latwiej znalesc jakas pomoc),
    ale takze studentow jeszcze podczas studiowania. Postaram sie rzeczywiscie
    przejsc do tych urzedow i popywac. Tylko tam taka biurokracja ze nie wiem
    gdzie sie udac:-) W sensie do jakiego okienka';-)
    Dziekuje bardzo za pomoc
    Pozdrawiam
    Agnieszka

  • 6. Data: 2005-06-19 06:37:01
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    Użytkownik "konto" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    To ja jeszcz raz:-)

    > - z PUP wziasc bezrobotnego/ych na kazde nowo stworzone miejsce pracy
    > dostajesz dotacje bezzwrotna ,wielkosci do 30.000 pln
    Moj maz jest bezrobotnym. Wiec musialabym na siebie zalozyc dzialalnosc
    gospodarcza i jego zatrudnic??? Czy to on powinien ta dzialalnosc zalozyc?
    Na jakich zasadach dostaje ta dotacje? Bo trudno mi bedzie udowodnic na co
    potrzebuje te pieniadze, poniewaz bardzo niewielkie inwestycje nie musze
    zrobic. Pieniądze przydalyby sie na zabezpieczenie platnosci skladek, ale
    tego raczej im nie powiem:-) Inaczej, bez zabezpieczenia kilkumiesiecznego,
    ze jestem wydolna placic skladki boje sie w to wogole pchac. Moze mam zle
    doswiadczenia rodzinne. Moj szwagier prowadzi dzialalnosc gospodarcza nie
    zawsze wyrabiajac na zus. A zamkniecie tej dzialalnosci kosztowaloby tyle,
    ze nie moze jej zamknac:( I takie bledne kolo...

    > - gdy staniesz na nogi przeniesc sie do strefy ekonomicznej
    A co to jest? Moglbys odrobinke wiecej mi o tym opowiedziec?

    > ps.
    > aha sa jeszcze fundusze ue www.parp.gov.pl , w zus to bym za badzo nie
    > wirzyl ale mozna popytac
    no, ale tutaj to juz na pewno beda wymagali zebym miala w co zainwestowac,
    tzn fizycznego. Jakies konkretne inwestycje poczynic.

  • 7. Data: 2005-06-19 09:58:17
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 19 cze 2005 w liście [news:d933lq$d3r$1@nemesis.news.tpi.pl]
> [...]

    > tam taka biurokracja ze nie wiem gdzie sie udac:-) W sensie do
    > jakiego okienka';-) Dziekuje bardzo za pomoc

    Idź do informacji, tam cię skierują dalej. Jeżeli się czegoś dowiesz
    ciekawego, to daj znać na grupie.

  • 8. Data: 2005-06-19 12:27:32
    Od: "Michal" <w...@p...onet.pl>

    Rozejrzyj sie czy przy twojej uczelni nie funkcjonuje Akademicki Inkubator
    Przedsiebiorczosci, jesli tak to zaloz w ramach tego inkubatora firme, korzysci:
    nie placiesz ZUSu, placisz tylko podatek dochodowy
    dostaniesz biurio, telefon, fax, ksero itp itd
    jedyny koszt to okolo 50zl miesiecznie na utrzymanie biura, oplaty telefoniczne
    itp (tak jest w moim wypadku, ale to chyba zalezy tez od konkretnego AIP)
    nie jest to taka 100% prawdziwa firma bo dzialasz w ramach fundacji jaka jest
    AIP, ale poprzez ta fundacje mozesz robic wszystko to co firma, no i nie
    placisz ZUSu, wiec gdy nie masz przychodu w zasadzie nie ponosisz strat
    po okresiu inkubacji sa jakies korzystne warunki wyjscie z inkubatora i pomoc w
    zalozeniu juz 100% wlasnie dzialalnosci gospodarczej, warunkiem wejscia do AIP
    jest napisanie na kilku stronach to co by sie chcialo robic i jak to chcialbys
    zrealizowac, pozniej jest to oceniane przez komisje i zostajesz przyjety albo
    nie, ale to tez zalezy juz od AIP, odsylam na stronke ponizej

    tutaj link gdzie sa uczelnie na ktorych mozesz znalezc AIP:
    http://inkubatory.pl/

    moze cie zainteresuje taka forma firmy,
    z doswiadczenie polecam:)

    Pozdr
    Michal

  • 9. Data: 2005-06-19 18:35:21
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    Ciezko bedzie znaleźć dofinanosowanie dla opłat ZUS itp.
    Głównie jest to zakup sprzętu,wyposażenia,maszyn ew. surowców czy towarów
    handlowych a w ostateczności pojazdów.

    ....działalnosc najlepiej jak zaklada bezrobotny i zatrudnia bezrobotnego...

    Pozdrawiam

    rafal

  • 10. Data: 2005-06-19 19:14:25
    Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl>

    Użytkownik "Michal" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > tutaj link gdzie sa uczelnie na ktorych mozesz znalezc AIP:
    > http://inkubatory.pl/

    Dziekuje za rade. Przejrzalam stronke. Tylko ze niestety nie dziala takie
    cos na mojej uczelni:-( Dokladniej na Akademii Rolniczej w Krakowie.
    W sumie lokalu nie potrzebuje, bo sama firma bedzie dzialala w domu i to
    bedzie wystarczajace (dzialalnosc internetowa- brak fizycznych petentow)
    Ale w takiej sytuacji mogloby byc i biuro jezeli warunki sa takie jak
    opisujesz... Szkoda tylko ze tak niewiele tych inkubatorow
    Trudno, bede szukala dalej

    Pozdrawiam
    Agnieszka