PracaGrupypl.praca.dyskusje › Program komputerow - umowa o dzielo a legalnosc ?

  • 1. Data: 2006-08-23 12:49:44
    Temat: Program komputerow - umowa o dzielo a legalnosc ?
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Moze tematyka troszke nie na ta grupe ale..... Mam taka sytuacje zamawiam
    sobie u programisty program na podstawie umowy o dzielo, czy podczas
    kontroli jakis osob taki produkt bedzie uznany za legalny ?

    W umiowie bedzie podpunkt mowiacy ze wykonawca bedzie wykonywal dzielo
    wlasnymi sordkami.

    Pozdrawiam, i dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2006-08-23 12:52:47
    Temat: Re: Program komputerow - umowa o dzielo a legalnosc ?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    tk wrote:
    > Moze tematyka troszke nie na ta grupe ale..... Mam taka sytuacje
    > zamawiam sobie u programisty program na podstawie umowy o dzielo, czy
    > podczas kontroli jakis osob taki produkt bedzie uznany za legalny ?

    Jesli masz umowe i podpisal sie ze wykonal to jest legalny

    > W umiowie bedzie podpunkt mowiacy ze wykonawca bedzie wykonywal dzielo
    > wlasnymi sordkami.

    A co to ma do rzeczy?

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-08-23 14:12:52
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    tk napisał(a):

    > W umiowie bedzie podpunkt mowiacy ze wykonawca bedzie wykonywal dzielo
    > wlasnymi sordkami.

    Spij spokojnie. Niech Ci koleś (oprócz postanowień umowy) da
    coś na wzór pisemnej "licencji" i już.

    --
    czarny
    .:: _____________www.czarnobiale.pl_____________ ::.

  • 4. Data: 2006-08-23 15:03:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 23 Aug 2006 16:12:52 +0200, czarny
    <m...@f...art.lp> zakodował:

    >Spij spokojnie. Niech Ci koleś (oprócz postanowień umowy) da
    >coś na wzór pisemnej "licencji" i już.

    Jakiej licencji, jak przedmiotem umowy jest dzieło, a nie licencja na
    jego używanie?

    W umowie musi być przekazanie autorskich praw majątkowych do dzieła.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2006-08-23 15:17:58
    Od: herakles <h...@b...pl>

    tk wrote:

> [...]
    > kontroli jakis osob taki produkt bedzie uznany za legalny ?
    >
    > W umiowie bedzie podpunkt mowiacy ze wykonawca bedzie wykonywal dzielo

    Jeżeli zamawiasz program komputerowy to podstawowe zagadnienia praw
    autorskich i ich przekazywania powinieneś znać!

  • 6. Data: 2006-08-23 22:25:38
    Od: "Marcin Stefaniak" <m...@g...pl>

    tk <t...@o...pl> napisał(a):

    > Moze tematyka troszke nie na ta grupe ale..... Mam taka sytuacje zamawiam
    > sobie u programisty program na podstawie umowy o dzielo, czy podczas
    > kontroli jakis osob taki produkt bedzie uznany za legalny ?

    Nie jestem prawnikiem, ale słyszałem że

    Sam program może okazać się nielegalny jak np. będzie naruszał czyjeś prawa
    autorskie [a w stanach - również patenty]. Powiedzmy, programista włączył do
    niego nie swój kod. Ale to niezależne od faktu zawarcia umowy o dzieło.

    Jeśli chodzi o legalność twojego wykorzystywania tego programu, to zależy, na
    jakim polu chcesz go eksploatować? Używać? Kopiować? Modyfikować?
    Rozpowszechniać? itp.

    Jeśli w umowie nie będzie określone do jakich pól eksploatacji prawa nabywasz
    to w razie sporu, być może sąd stwierdzi, że masz prawo tylko do używania, a
    nie rozpowszechniania programu. Ponoć tak się zdarzało w Polsce z całkiem
    poważnymi dystrybutorami oprogramowania.

    Marcin Stefaniak

  • 7. Data: 2006-08-24 05:05:42
    Od: "tk" <t...@o...pl>

    Użytkownik "tk" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kontroli jakis osob taki produkt bedzie uznany za legalny ?
    >
    > W umiowie bedzie podpunkt mowiacy ze wykonawca bedzie wykonywal dzielo

    Dzieki za porady